{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Hvordan står vi rent juridisk her? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens, i forbindelse med noget fritidsinteresse i form af mobildisko, har vi en stor lukket flyttetrailer.
Vi opbevarer alt grejet på et lager klods op ad en Alfa mekaniker , og vores trailer står ligeledes ved lageret, nu ligger det sådan at der i weekenden er kommet en bule i fordøren på en Fiat Multipla, og denne bule kunne meget vel stamme fra vores trailer, problemet er bare at jeg med garanti kan sige at ingen af os har bakket i den Fiat, dels fordi den holdte parkeret sådan at man skulle være jordens største kegle for at bakke ind i den, og dels fordi jeg ved hvem der har brugt den i weekenden, bil og trailer har nok holdt 20-25m fra hinanden.
Den kære alfamand er ret sikker i sin sag, og jeg forstår ham godt, mærket og bulen passer med +/- 1cm med hængslet på traileren. Som jeg ser det er der 2 muligheder, enten har alfamanden lavet noget lort han ikke vil stå ved, og kaster skylden på os eller også er der nogen der har ”lånt” vores trailer i går, da denne holder uden lås. (jeg køber en i morgen og sætter på!)
Der er ikke et eneste mærke på traileren der indikere at det af den der har forsaget skaden, ikke engang så meget som et lille stykke lak!
Er der nogen der ved hvordan vi står rent juridisk set, hvis vi nægter at have det fjerneste med den bule at gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan står vi rent juridisk her?
  • #1   3. mar 2008 Han kan ikke bevise at det er dig uanset om så det passer lige med højden.

    Ham skal du ikke tage dig af og har også en mistanke til at han selv er skyldneren.


  • #2   3. mar 2008 i står fint... han kan intet bevise og hvis bulen ikke passer 100% så er det ikke den trailer...

  • #3   3. mar 2008 Så vidt jeg kan se har han ikke nogen håndfaste beviser!!!! så derfor kan du ikke komme til at hænge på skaden!!!!

  • #4   3. mar 2008 Hvis jeg nu skynder mig at sætte en lås på imorgen kan jeg jo altid bare sige at den altid holder med lås smiley

    Vi har ansvar på traileren, desværre er selvrisikoen 7500 så det kan dårligt svare sig at trække den over forsikringen...

    min tanke var om den kaftige blæst måske havde flyttet traileren, men så havde bulen været langt større og ingen har fjernet traileren fra bilen...


  • #5   3. mar 2008 Du er uskyldig indtil andet er bevist. Han har vel en forsikring som dækker det.

  • #6   3. mar 2008 Har prøvet noget ligende der hvor jeg boede før der holdt altid den samme bil ved siden af mim og en dag holder den på den anden side af pakeringspladsen senere på dage opdager jeg at der er en bule og en ridse på døren jeg tjekker de biler som stå ved siden af min og finder ikke noget men der jeg kikker på den som plejer at holde ved siden af min er der lakrester fra min dør på hans kofanger jeg konfroterer manden med det og han påstår at det er mig som er kørt ind i ham jeg ringer til politiet som kommer og kikker på det men kan ikke gøre noget der der ikke er nogen beviser på hvem som er kørt ind i hvem så der kan ikke gøres noget det er påstand mod påstand.

Kommentér på:
Hvordan står vi rent juridisk her?

Annonce