{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
510 visninger | Oprettet:

christian k
christian k
Tilmeldt:
20. maj 2011
Emner: 2 Svar: 3

Peugeot 3008 Selection hybrid {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Jeg købte min 3008 hybrid i foråret 2022, og har været fin tilfreds med den i forhold til min forrige 307 airvan.
Der er dog nogle funktioner der bestemt ikke er blevet bedre på de 14 år der er aldersforskellen på de 2 modeller.
For det første er det meget irriterende at bagklappen ikke fungerer elektrisk, når der er noget på krogen (eller rettere noget i stikket).
Dernæst er bakkameraet også sat ud af funktion i samme situation. Synes da ikke det ville være af vejen, at kunne se vinklen på trækstammen på traileren. Og vejbaneassistenten er også ude af drift. Det ville ellers være rart den virker når man kører lange ture med campingvognen!
Endelig er der fartpiloten som er fantastisk - blot ikke når den ser en regnbyge eller en våd vejbane.
Peugeot siger at alle de ting her, har noget med sikkerhed at gøre, og det er bare ærgerligt!
Kan én herinde forklare mig, hvorfor det er uforsvarligt at køre med fartpilot aktiveret i fugtigt vejr? Savner det virkeligt på lange motorvejsstræk når det regner.
Er der nogen der ved om der er mulighed for at ændre disse funktioner elektronisk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 3008 Selection hybrid
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   10. okt 2022 Det har aldrig været anbefalet at bruge fart pilot i regnvejr, det stod helt sikkert også i din bog fra 307éren smiley
    Forskellen ligger dog i at idag, at de hellere vil tage kontrollen fra os pga sikkerheden, end lade os aquaplane hen over en vandpyt..
    Kamera virker bare dumt, men det er nok for at folk faktisk bliver "tvunget" til at tjekke spejlene når de skal bakke, og ikke bare tager den ud fra hvad de kan se på skærmen.
    Vejbaneassistent er også pga sikkerhed, den ville ikke kunne finde ud af det hvis bilen blev flået fra side til side af vinden og det ville derfor kunne ende i nogen kedelige ulykker, hvor folk ville kunne anklage dem for at have lavet et produkt som ikke virkede 100%, derfor deaktiveret igen..
    Det er mange ting man ikke selv lige overvejer når de går igang med sådan noget, men det hele giver mening hvis man først overvejer det en ekstra gang.
    Så peugeot har ret, det er ren og skær pga sikkerheden..

    Ang ændringer, kamera kan du muligvis, resten er strengt forbudt da det er sikkerhedsudstyr du ville rode med smiley


  • #2   12. okt 2022 Det er fordi din fartpilot er adaptiv og når det er tåget eller det regner kan den ikke se frem smiley
    Din bagklap åbner ikke elektrisk når den er i tvivl om der er noget på krogen, simpelthen fordi den er bange for om den åbner ind i noget smiley
    Vognbane assistenten er slået fra pga noget fis med at den kan sætte traileren i svingninger og desuden så slukker det også dit BLIS og parkeringsensorer smiley Og ja dit bakkamera forstår jeg hellere ikke, men jeg tror den slukker for hele modulet når der kommer trailer på, for de forreste p-sensorer slukker også, og de er nu ellers brugbare selvom man har trailer på smiley


Kommentér på:
Peugeot 3008 Selection hybrid

Annonce