3.154 visninger
|
Oprettet:
Mobilscan melder sensor uden for område {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Har en Suzuki Wagon R 1,3 årgang 2002, hvor jeg har set at Mobilscan en hastighed på 80 - 90 km/t skriver Langtids Brændstof Justering B1 10% (Gul farve), Sensor uden for område og hænger i "fast" i den besked et minuts tid, hvor den så viser normal område et stykke tid for så at vise "fejlen" igen og sådan står den og hopper frem og tilbage, er der nogen der har en idé om hvilke sensor jeg skal kigge efter, har selv lige om det kan være en af Lambda sensorne eller luftmasse måleren der er ved at stå af
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.291
Det er på long term fuel trim du skal kigge, da short fuel trim regulerer her og nu, mens long term fuel trim viser fuel trim igennem lang tid.
Frygter lidt du har opfundet et problem, kører bilen som den skal? Bruger den mere brændstof end normalt? Er der nogen motorlampe der lyser?
10% lyder ikke slemt, selv helt nye biler ligger på 5% eller mere.
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.311
hvis den er uden for område så er det en fejl der vil tænde en lampe , måske ikke omgående men den kommer
trådstarter :
som regel er det falsk luft eller en dårlig lambdasonde der tisser pis på fueltrim hvis den mister tråden i længere tid
men hvilken diagnosesoftware er der brugt for at komme til din konklusion ?
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.291
10% er ikke uden for område, men ja, det vil den gøre, men den skal meget højt op, tror ikke der er en motorlampe der lyser hos trådstarter
okt 2022
Emner: 1 Svar: 1
@Luske Motorlampen har ikke tændt, men har registret den har blinket en del gange og derfor jeg noget tid har kørt med den ODBC Scanner, for at se om jeg kunne være heldig at se hvad den registrere.
Mobilscan melder sensor uden for område