{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Mads Dybdal J
Mads Dybdal J
Tilmeldt:
17. okt 2022
Følger: 13 Emner: 4 Svar: 5

Problemer med Volvo V50 1.6D 2006 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har på det sidste haft en del periodiske problemer med min V50. (DM36838)

Det første og største problem er, at den ca. 1 gang om ugen går helt i sort når jeg slukker bilen. Altså der er intet strøm, den kan ikke startes osv. Jeg kører ca. en time på arbejde hver vej, så batteriet burde jo være rigelig ladet op. Det mærkelige er så, at når jeg skal hjem igen er alt normalt. Strømmen er tilbage, og jeg kan starte bilen uden problemer.

Jeg oplever i øvrigt på nogle køreture, at ved langt lys slukker radioen i et split sekund, ligesom at instrumentbrættet andre gange kan lyses med en række advarselslamper, som også forsvinder igen på et split sekund. Jeg ved ikke om det har nogen forbindelse til ovenstående problemstilling.

Det andet "problem" er at jeg på en køretur har oplevet at gassen forsvandt når man gav speeder. Kort før man så holdt stille gik motoren ud og olielampen lyste samtidig med "Motorservice straks" Dette er kun sket to gange på en enkelt køretur, så det bekymrer mig ikke ligeså meget som det første problem.

Jeg håber der er nogle kloge hoveder derude, der måske har et forslag til hvad der kan være årsager til problemerne.

-Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med Volvo V50 1.6D 2006
  • #1   30. nov 2022 Alle de ting peger på en dårlig forbindelse et sted.

    Tjek stelledning, plusledning og batteri terminaler.

    Det er ikke nok at kigge på dem - du skal rykke i dem og se om der er ir eller korrosion.


  • #2   30. nov 2022 Jeg synes jeg har været igennem dem, men prøver gerne igen. Tak for forslag

  • The D
    The D Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #3   1. dec 2022 Jeg ville kigge i nærheden af CEM'en, det er et kendt problem på V50'eren, især hvis du har våde måtter i passagersiden.

    CEM sidder oppe under handskerum, og har en tendens til at blive grøn i stik, og så har du ballade.


Kommentér på:
Problemer med Volvo V50 1.6D 2006

Annonce