{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

Vedvarende fejl {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg håber der sidder en eller flere derude som muligvis har en løsning eller kender til problemet som jeg pt kæmper med, da jeg må indrømme jeg er træt..

Jeg har en dejlig Seat Ibiza 1.2 TDI fra '13 som i sommers fik ny turbo efter pakdåsen gik i den, det hele gik godt og den kører bare, men! Den kommer med fejl på ladetrykssensor A (den på selve motoren) og har nu skiftet den for 3. gang siden der kom ny turbo på.

Jeg har prøvet mere eller mindre alt der er blevet foreslået fra mekanikers side og han ved ikk hvad det kan skyldes, sidste ide fra ham var at der muligvis sad olierester et sted fra den defekte turbo og de nok kom ud en dag og det var derfor sensoren gik i stykker.

Kan det "bare" være det eller kan det være noget andet?
Eneste fejlkode bilen kommer med når fejlen sker er at ladetrykssensor A ikk måler korrekt hvorefter bilen går i limp-mode, men kører normalt efterfølgende


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedvarende fejl
  • #1   29. jan 2023 Der er sikkert nogle der ved hvad de snakker om, men vover at sige at hele dit tryksystem (indsugning) skal renses for gammelt olie som den gamle turbo har smidt.
    Mulighed to er at der er ledningsfejl til MAP føleren. Men siden den måler fint efter den er skiftet tror jeg ikke helt på den mulighed.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #2   30. jan 2023 Intercooler og trykrør er sikkert badet i olie. Så et afsnit af tror det var wheeler dealers hvor han hældte acetone i intercooler og nogle store propper i hullerne. Så fik den ellers bare nogle gode rysteture, og gentag til acetone ikke bliver farvet af olie mere. Så lad den ligge og dampe af inden montering. Samme fremgangs måde med trykrør. Tænker at acetone kan skiftes ud med andet opløsningsmiddel der hurtigt fordamper. Evt isopropylalkohol.

Kommentér på:
Vedvarende fejl

Annonce