{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

Max X
Max X
Tilmeldt:
10. jul 2020
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Olieskift til Ford Mondeo {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg har en Ford Mondeo, der skal få olieskift her snart,. Problemet ligger bare i at bundproppen/bundkarret er defekt så hvis jeg skal skifte olie skal jeg også skifte bundkarret.
Jeg vil derfor spørge om om man kunne suge olien op, hvilket jeg ved man kan på andre biler som F eks BMW.

Hvis nogen ved noget, eller har prøvet det så må i meget gerne sige til

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olieskift til Ford Mondeo
  • #1   16. mar 2023 Hvis du har en olie suge kan man godt sige olien op
    Det tager bare lang tid.

    Og man få ikke helt så meget gammel olie ud
    Som ved at fjerne bundprop.

    Men man kan nogen gange reparere eller sætte en gevindbøsninger i
    Så man kan bruge gevindet igen


  • Max X
    Max X Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #2   16. mar 2023 Jeg mener at mekanikeren har svejset bundproppen eller sådan noget fordi at der var noget gevind der var helt færdigt. I hvertfald har jeg bare fået af vide st den skal skiftes også ved næste olieskift.

    Men tak for det brugbare input, jeg tænker jeg vil gå med at suge, og evt. skifte olie igen lidt hurtigeee en anden gang


  • #3   16. mar 2023 Hvad med et friskt bundkar ude fra en hugger, så man er sikker på det bliver godt?

  • #4   16. mar 2023 En sugepumpe fra Biltema til 500kr.
    https://www.biltema.dk/baad/baadmotor/motorpleje/olieskiftpumper/sugepumpe-2000017049

    Så det bare køre bilen godt varm og sætte den til at suge mens du skifter olie filteret.


  • #5   16. mar 2023 Som Dennis skriver så får du ikke alt gammelt olie ud. på båd motor suges olien ud og der er der altså en del gammel olie tilbage. Det er rimelig nemt at skifte bundkar og så er alt jo som det skal være

  • #6   20. mar 2023 Nyt bundkar koster da max 1.000 vil jeg tro.

  • #7   21. mar 2023 Hvorfor i helv**** har han svejset den på? Kun en amatør ville gøre det!!!

    En ny bundprop skal skiftes hver gang man laver et olie skift, Jeg har selv en DeoMon og har ingen probs haft med den. Ny prop i hver gang, Nu skal du jo have en "nyt" olie kar på og - hvem skal lige betale for den? Dig?

    Et "nyt" bundkar skal tilmed osse have en ny pakning på og vil vel tage dig ca. 2 timer med alt at få udskiftet. Man svejser ALRIG en bundprop på!!!! Amatør mekaniker som springer over hvor gærdet er lavest....


  • Max X
    Max X Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #8   25. mar 2023 Jeg kan desværre ik fortælle hvorfor det er svejset, jeg ved bare det var det mekanikeren sagde. Men jeg ved det ikke er ham der har ødelagt det fordi den dryppede olie, hvilket også var derfor jeg fik olie skift med det samme.

    Men ja, jeg vil prøve at se hvad der bedst kan betale sig at gøre, og i hvertfald overveje ophuggeren fordi jeg alligevel skal derud og se om de har nogle skjolde der matcher.

    Moralen fra det her er i hvertfald - gør tingene selv, fordi så ved du det blir gjordt ordentligt


  • #9   26. mar 2023 Eller man skal bruge folk/mekaniker der ved hvad de laver.

    Vi har tit biler inde, hvor vi skal fikse Folke egne fejl, fordi de selv lige mener de kan fikse ting.
    Som de så ikke kunne.

    Når alt kommer til alt
    Så skal man vide hvad man laver
    Og ved man det ikke så lad være, ellers bliver det dyre i sidste ende


  • #10   26. mar 2023 #3:

    Jeg kan kun give dig HELT ret der: LAd vær med at pille på noget som du intet har forstand på.

    Jeg har selv lavet så utroligt meget på min "babe" og alt virker. Har været på et værksted hvor den var utæt for kølervæske. "Det er dit termostatshus der er utæt" og - "toppakningen var spunget". Nhå - kom hjem og - jeg kender sq "signalerne" ved en sprængt toppakning. Den var IKKE sprunget og termostathuset fik jeg selv udskiftet. Det kostede hos Autodoc.dk" - 265,00 inkl. post. De ville have 3.500,00 for at udskifte den og 15-20.000 for toppakningen. Ja ja I ka sq rende mig. Jeg fik den udskiftet selv med en ny nedre kølerslange hvorpå spændebåndet var sprunget ved termostathuset. Nu kører hun pokkers godt igen og trækker og er helt rolig i tomgangen hvilket den ikke ville være ved en sprængt toppakning.

    Når man laver det selv - ved man præcist at det er lavet korrekt - HVIS - man har det rigtige værktøj til en's opgaver.

    Værksteder vil kun tjene styrtende med penge på en's uerfarenhed. Udskifte dele som slet ikke burde udskiftes. Et godt råd: Skaf dig en "Haynes Manual" bog over en's bil, der kan man læse og lære meget fra (hvis man kan teknisk engelsk!). Jeg har osse lavet biler for mange andre med et godt resultat.


  • #11   26. mar 2023 Ikke alle værksteder er sådan
    Ikke der hvor jeg arbejder.

    Og jo man skal tjene penge.
    Men man behøver ikke røvrende kunder og tager overpris for alt.

    Vi laver en del store reperationer, hvor der er givet tilbud. Og det er sjældent det bliver dyre end det.
    Men nogen gange løber man ind i noget som
    Man ikke kan forudse.

    Eks vi har lige skiftet toppakning i en bil
    Hvor motor skal ud for og kan få kæden af.
    Da jeg har motor og gearkassen ude og afmonteret gearkassen
    Format motor kan komme på å motor stativ

    Kan man se ind til koblingen og den ser tynd ud.
    Vi spørger kunden om vi skal kigge efter, afmontere kobling.
    Tage maks 15 min da alt andet er skildt af.
    Og ja koblingen er så slidt at det ikke kunne betale sig og montere den
    Så som
    Vi havde aftalt med kunden skiftede vi den kun hvis vi vurderer, at den skulle skiftes
    Kostede små 3000kr oven i tilbud.
    Men kostede ikke ekstra timeløn
    Da vi havde skilt alt andet ad


  • #12   27. mar 2023 Dennis:
    Hvad er det for en bilmodel?


  • #13   28. mar 2023 Toyota Avensis

Kommentér på:
Olieskift til Ford Mondeo

Annonce