{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

BMW e46 328i mekaniker søges {{forumTopicSubject}}

Hej jeg står med en problem bil BMW 328i 1999, den bliver ved med at køre på færre cylinder, mest når den står i tomgang og nogle gange mens man køre på motorvejen, den har fået skiftet ccv komplet under indsugening, skiftet til letterbrugt dysser fra schmidmann, skiftet bælget ved luftfilterkassen, den har sågar os fået nyt katalysator og med nye lambdasondaer alle 4 stk. Nye tændspoler og nye tændrør. Men alligvel har den svært ved at stå i tomgang, men når man tænder og slukker bilen køre den normalt igen, men står den så på tomgang igen, sprutter den også køre den på færre cylinder igen. Den melder fejl på cylinder 4-5-6 og fuel trim bank1 og begge lambdasonda efter kat. Jeg har opgivet nu og søger hjælp, nogen der kan anbefales ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW e46 328i mekaniker søges
  • #1   20. mar 2023 Der er en knækket eller dårlig ledning som går ned til stikket til lambda sonden på bank 1, det vil umiddelbart være min vurdering og der min fejlsøgning ville starte.

  • #2   20. mar 2023 Har du tjekket din indsugning om den er utæt ? Falsk luft kan give mange forskellige symptomer

  • #3   20. mar 2023 Og BMWerne er ret følsomme med oem sensorer. Er sensoren et problem, vil du kan set det, hvis du kan få en tester på. Du vil kunne se at de ikke opfører sig "nogenlunde" ens. Sker det er den nye nok ikke god nok. Og havner du der, vil jeg anbefale en org bmw, evt brugt hvis midlerne er lidt stramme. Schmiedmann og koed har begge brugte dele, så med lidt held kan du finde noget der.
    Som det så fint hedder sig, "bare fordi det er nyt er det ikke ensbetydende med at det virker",


  • #4   20. mar 2023 Helt enig med Torpedo. Jeg har før stået med en E36 325i med samme symptomer, og der var i det tilfælde så gnavet i kablet ned til lambda.
    Dyser kan heller ikke udelukkes, især ikke når de er brugte.


Kommentér på:
BMW e46 328i mekaniker søges

Annonce