{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e46 328i turbo?
  • #1   24. jul 2018 Alt er svært for den som ikke har prøvet det endnu.

    At man har set nogle stykker fortæller sjældent hele historien. Men lad være med at begå de samme fejl som mange andre - derfor:
    Få motoren renoveret godt inden du går i gang. En motor med 2-300000 KM på bagen der pludselig skal presses til 25-40% mere kan ikke bare klare det med slidt indhold.

    Du skal ofte også have andre dyser, kølingssystemet skal skiftes, der skal ofte en stærkere kobling til og sidst men ikke mindst - flere HK = Større bremser.

    Så at man kan finde et kit til måske 15000 Kr, så er man stadig ude med 30000 hurtigt inden man er i gang - og det er såfremt at man kan lave alt selv. Der er en grund til at de dygtigere tunere hurtigt tager 50-60000 Kr. for løsninger med tryk.

    Husk også på at du slider hele bilen og dennes karros med mere effekt. Bagbro, bøsninger, gearkasse, bagtøj osv. holder ikke nær så lang tid når først du er igang. Jeg har set flere som har fået de her følgeregninger for hvad mere effekt har ødelagt, og det har ikke været billigt.


  • #2   24. jul 2018 Ville det være bedst at anskaffe sig en bil med turbo allerede?

  • #3   24. jul 2018 Langt bedre, eller sælge den og køb en e46 med større motor smiley

  • #4   24. jul 2018 Kasper: Nej - det får han intet ud af, med mindre han køber en M3. 328 eren er næst største motor ud over 330´eren, og de heste der er i forskel kan hentes relativt simpelt ved indsugning og udstødning.

    Vil man have BMW med trykladning og holde sig inden for love og rammer skal man have en 335i eller andet med N54/N55 motor.


  • #5   24. jul 2018 Nevermind, blandede lige E46 og E90 om...

  • #6   24. jul 2018 Kig på en bil som er født med turbo.
    Det andet bliver ALT for dyrt og masser hovedpine.
    Politiet er også en del efter disse biler som er ulovlige..

    Hvis det var mig ville jeg vælge noget med turbo evt. gøre noget ved den..
    Min holdning til det er sådan.

    Held og lykke.


  • #7   24. jul 2018 Jeg tror bare jeg beholde bmwen indtil jeg skal have noget nyt, så blir det noget med turbo smiley

  • #9   25. jul 2018 Den trækker da også fint sådan en 328i smiley 7 sec - 100km/t er sku fint.

  • #10   25. jul 2018 M50 motor er den bedste at tune på

  • #11   25. jul 2018 Enig - men nu er det en M52 han har smiley

  • #12   25. jul 2018 Det med politiet er ude efter bmwer. Ikke rigtigt ihvertfald ikke her i Nordjylland. De er totalt lige glade vi kan næsten gøre alt ved bilerne uden de gider og stop en selvom ens bil bare skriger stop mig.

    Politiet i dag er totalt lige glade ihvertfald nok her i Jylland.
    Skal du have tryk så en m50b25 med m54b30 indmad samt bore den op til 3.2/3.3 ltr og så lav det så skjult som muligt. Dvs ingen top mont turbo det skal ligne originalt oven fra. Intercooleren skal gerne være sort så den falder i med kofanger og dine røre også sorte. Men hvis man køber inde på qualitec så har man hurtigt brugt 50.000kr på sin BMW det mange penge.


  • #13   17. aug 2018 Hej jeg har lavet et kit og monteret det og indkørt det til 30000kr bilen fil 340hk og 450nm på standard motor og styrring rigtig sjovt og billig tuning. Med anden toppakning og topbolte og større gab ved stempel ringe kan de godt lave mere.

  • #14   17. aug 2018 Og det med at m52/54 motor ikke holder det er noget folk tror de ved men min og kammeraters erfaring og udenlandsk erfaringer viser noget Andet. Det er rigtig gode motor at tune på man skal bare vide hvad man vil.

Kommentér på:
Bmw e46 328i turbo?

Annonce