{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

Tobias B
Tobias B
Tilmeldt:
31. maj 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19

207 vil ikke tage gas {{forumTopicSubject}}

Hey.

Nu har jeg prøvet i ca 2 ugers tid at finde årsagen til min Peugeot 207 1.4 16v fra 2006 pludselig ikke vil over 1500-2000 omdrejninger uden prompte at slukke.

Ingen fejlkoder, motorlampe eller andet i vognen.
I kold tilstand starter og kører den som normalt men så snart varmen stiger slukker den ved ovennævnte omdrejnings tal.
Trods varm starter bilen uden problemer og holder tomgangen uden problemer.

Termostat var utæt og er skiftet inkl sensor.
MAF/MAP sensor skiftet.
Tændspole skiftet samt nye tændrør.
Nyt luftfilter (originalt)

Alt hjælp er værdsat da jeg er løbet tør for ideer :-s


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  207 vil ikke tage gas
  • Tobias B
    Tobias B Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #1   22. apr 2023 Glemte lige det er en Benzin motor smiley

  • #2   22. apr 2023 Uden fejlkoder og med et problem som er varme/drift introduceret er det meget svært at fejlsøge på.
    Et stille gæt kunne gå på en træt benzin pumpe. Da bilen starter fint etc kan det ikke være filteret. Bliver den træg inden den går ud eller er det et hårdt cut off når det er. Hvis træg er benzin pumpe plausibel, hårdt er det mindre sandsynligt, men stadig muligt
    Det kan også være alt muligt andet trist, ecu der er ved at dø, kabel som når det bliver varmt rammer stel og trækker bilen ned.
    Normalt kan det også være bundstykke etc, men det rimer ikke supergodt med at det er omdrejningsrelateret.
    Vær obs på at jeg ikke selv har en peugeot og at ovennævnte blot er kvalificerede gæt.


  • #3   22. apr 2023 Kom fejlen efter at termostaten blev skiftet? Eller var den der før?

  • Tobias B
    Tobias B Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #4   23. apr 2023 Fejlen var der før Termostat blev skiftet.

  • #5   23. apr 2023 prøv at fjerne lamdasonden før katalysatoren hvis den så kan tage gassen så er katalysatoren stoppet

  • Tobias B
    Tobias B Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #6   23. apr 2023 @ #2: ja netop, var godt i de baner med det efterhånden kunne være alverdens ting.. Gode bud?? Vil prøve at gå på pumpe og ecu og se hvad den siger til det. Tak


    @ #5: den fjerner jeg i dag og ser hvad resultatet bliver. Mange tak??


  • Tobias B
    Tobias B Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #7   23. apr 2023 Nå, lambda fjernet (el stikket og ikke fysisk fjernet fra røret!)
    Bilen ramte 70 grader i instrumentbrættet og slukkede ved de 2000 omdrejninger igen. Prøvede at fjerne den anden lambda? Der sidder på manifolden og der var heller ingen ændring ud over at den selvfølgelig gav fejlen antipollution faulti i dash.

    Det var forsøget værd


  • #8   23. apr 2023 Den skal fjernes fysisk.
    Hvis kat er tilstoppet, vil der stadig være modtryk i systemet hvis du fjerner stikket, men fjerner du sensoren helt, så er der hul igennem, lille, men er der..


  • #9   23. apr 2023 Mongolen: så llærte jeg også lidt. Men det giver mening at hvis kat er klappet sammen kan man fjerne overtryk ved at skrue selve sensoren ud. Tænkte kun rent elektronisk.

  • Tobias B
    Tobias B Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #10   24. apr 2023 Hahaha det giver god mening nu jeg læser det men da jeg stod i det tænkte jeg, det sku det samme.. øv

  • Tobias B
    Tobias B Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #11   30. apr 2023 Blot en opdatering til de nysgerrige.

    Bilen røg på værksted og efter fejlsøgning (med tester) konkluderede mekaniker at det enten var katalysator og i værste fald ecu'en.

    Ny kat røg på og bilen laver samme nummer.

    Jeg har tænkt mig at tage bilen hjem og skille ecu ad, rense grundigt og kigge efter områder der har det skidt.
    Ellers tænker jeg benzin pumpe kan være defekt?
    Lige nu vil jeg bare rigtig gerne vide hvad der forårsager det her! Om det så bliver bil igen, who knows smiley


Kommentér på:
207 vil ikke tage gas

Annonce