{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.996 visninger | Oprettet:

Peter G
Peter G
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

Rat sidder en smule skævt efter sporing {{forumTopicSubject}}

Hej

”Rat en smule skævt efter gentagne sporinger”

Har en god mekaniker igennem 10år jeg har god tillid til. Men er jo ikke mekaniker så har brug for råd.

Efter en sporing sad rattet lidt skævt. Måske bare 1 grad. Bilen virker dog til at køre fint lige.

Beklagede mig hvilket resulterede i 2 yderligere sporinger uden det hjalp. Min mekaniker siger det ikke kan blive bedre og nogle biler kan være svære at spore?
Virker det som en plausibel forklaring? Og skal jeg bare leve med det ?

Der er tale om en Seat ibiza fr 2012 hvis det betyder noget.

På forhånd tak

Mvh Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rat sidder en smule skævt efter sporing
  • #1   25. apr 2023 Det kan sagtens blive bedre og de kan være svære at spore men hvis han ikke magter opgaven skal han sige det og du kan køre til et Dækfirma der ofte har bedre udstyr.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #2   25. apr 2023 Selvfølgelig kan den spores så rattet står lige. Den hurtige og billigere løsning er lige at pille rattet af og sætte det på igen en enkelt tand til den ene side. Dette er ikke helt korrekt, men så længe hjul er sporet rigtig så var det den løsning jeg ville bruge.

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
    #3   25. apr 2023 Det løses da ved at justere styrekugler ens i begge sider. Skal rat til højre skal sporestangen forlænges i venstre side. Skal rat til venstre forlænges den i højre side. Eller omvendt, men det er sådan man gør. Eller sætter en bag rattet og holder den lige mens man indstiller hjulene

• #4   25. apr 2023 Når sporingen er korrekt, men der lige mangler at rattet sidder lige, skal der justeres lige meget på sporestængerne i samme retning.
    Ingen grund til at tage rattet af, med mindre det en gang er sat forkert på.........

1 Grad er ikke ret meget............

• #5   25. apr 2023 ny mekaniker

• #6   25. apr 2023 Når en mekaniker siger, at det ikke kan blive bedre, er det tid til at finde en bedre mekaniker...

• #7   25. apr 2023 Hvis man vil, kan man sagtens få rattet til at sidde lige.

Men det kan kræve, man justerer, ud og prøve køre
    Ind og udmåle og juster igen.

Dog kan det være at komponenter i undervognen er rustet eller ødelagt
    Så man ikke kan juster korrekt.
    Men så må man skifte delen ud

• Peter G
    Peter G Tilmeldt:
    jun 2016

#8   25. apr 2023 Mange tak for jeres mange svar

Ja det et ikke meget det er skævt. Men måsk lidt mere en 1 grad, måske en 3 til 4 stykker og ja det er jo primært en visuel irritation. Men irriterende at ens mekaniker kommer med historier. Den slags skal da bare være iorden..

Men ved ikke lige hvad jeg gør nu. Ikke sikker på jeg vil ofre flere tusind kroner hos en ny mekaniker på at få det til at sidde lige..

• #9   26. apr 2023 At dreje hver sporstang en omgang i samme retning koster IKKE "flere tusind kroner"... Det er noget, som kan gøres på 5 minutter inkl. rygepauser.

Hvis styrestænger tager fat i spindlen bagved navet... Står rattet lidt mod højre, skal den højre sporstang skrues en omgang ind i styrekuglen og den venstre en omgang ud af styrekuglen. Er det ikke nok, giver man dem en omgang til... Står rattet mod venstre, er det lige omvendt. Tager styrestænger fat i spindlen foran navet, er det omvendt omvendt smiley

Bare sig til din mekaniker, at han bare skal gøre det - GRATIS og ASAP.

• Peter G
    Peter G Tilmeldt:
    jun 2016

#10   26. apr 2023 Kunne jo godt tænke mig en sekundær vurdering for at sikre mig at det ikke er mig der er idiot smiley

Var forbi Bosch i Aalborg. De ville kun tilbyde en firhjulsudmåling til 1000kr. Nogen der kan anbefale en fornuftig mekaniker i Aalborg området?

Kommentér på:
Rat sidder en smule skævt efter sporing

Annonce