1.996 visninger
|
Oprettet:
Rat sidder en smule skævt efter sporing {{forumTopicSubject}}
Hej
”Rat en smule skævt efter gentagne sporinger”
Har en god mekaniker igennem 10år jeg har god tillid til. Men er jo ikke mekaniker så har brug for råd.
Efter en sporing sad rattet lidt skævt. Måske bare 1 grad. Bilen virker dog til at køre fint lige.
Beklagede mig hvilket resulterede i 2 yderligere sporinger uden det hjalp. Min mekaniker siger det ikke kan blive bedre og nogle biler kan være svære at spore?
Virker det som en plausibel forklaring? Og skal jeg bare leve med det ?
Der er tale om en Seat ibiza fr 2012 hvis det betyder noget.
På forhånd tak
Mvh Peter
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.665
Ingen grund til at tage rattet af, med mindre det en gang er sat forkert på.........
1 Grad er ikke ret meget............
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 936
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
Men det kan kræve, man justerer, ud og prøve køre
Ind og udmåle og juster igen.
Dog kan det være at komponenter i undervognen er rustet eller ødelagt
Så man ikke kan juster korrekt.
Men så må man skifte delen ud
jun 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
Ja det et ikke meget det er skævt. Men måsk lidt mere en 1 grad, måske en 3 til 4 stykker og ja det er jo primært en visuel irritation. Men irriterende at ens mekaniker kommer med historier. Den slags skal da bare være iorden..
Men ved ikke lige hvad jeg gør nu. Ikke sikker på jeg vil ofre flere tusind kroner hos en ny mekaniker på at få det til at sidde lige..
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
Hvis styrestænger tager fat i spindlen bagved navet... Står rattet lidt mod højre, skal den højre sporstang skrues en omgang ind i styrekuglen og den venstre en omgang ud af styrekuglen. Er det ikke nok, giver man dem en omgang til... Står rattet mod venstre, er det lige omvendt. Tager styrestænger fat i spindlen foran navet, er det omvendt omvendt
Bare sig til din mekaniker, at han bare skal gøre det - GRATIS og ASAP.
jun 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
Var forbi Bosch i Aalborg. De ville kun tilbyde en firhjulsudmåling til 1000kr. Nogen der kan anbefale en fornuftig mekaniker i Aalborg området?
Rat sidder en smule skævt efter sporing