1.708 visninger
|
Oprettet:
Nødprogram på Opel zafira b 1.9cdti 2007 {{forumTopicSubject}}
Hej bg håber i kan hjælpe
Min zafira går i nødprogram ved start. Når jeg starter bilen går den i nødprogram med det samme. Nogle gange hjælper det at slukke og starte bilen et par gange.
Har renset partikelfilteret.
Sommetider kan der gå dage imellem den gør det og andre gange gør den det heletiden.
Jeg har også prøvet at omdrejnings tælleren ikke virker eller ikke kan følge med, også periodisk
Jeg håber i kan hjælpe med hvad det kunne være.
Jeg har prøvet at fejl udlæse med den viser ingen fejlkode
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.291
Især når du fortæller at omdrejnings tælleren ikke giver udslag.
sep 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 2
Den gør det kun nogen gangen
Kan i fortælle mig hvor krumtap føler sidder
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.517
Så skal der en tester på, for at se evt fejlkode og live data
Så kan man ud fra det fejlsøger.
Alt andet er rent gætværk
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Der findes næsten med garanti en video af hvor sensorerne sidder på youtube.
Der kan være to knast sensorer og jeg har aldrig set nogen med mere end en krumtap sensor.
Sensorerne er normalt nemme at skifte, for mig er det ofte selve stikket som giver flere problemer (jeg er en nar til de stik). Ind imellem kan der sidde snavs på sensoren som gør det lidt bøvet at få dem ud og jeg har en gang måtte tvinge en sensor ud med en stor brutal tang (den lignede ikke en sensor bagefter). Normalt sidder der en enkelt bolt og derefter kan man få sensoren ud ved at dreje den til siderne mens man forsøger at trække tilbage på sensoren. List evt en skruetrækker under den, men vær forsigtig for det er her den kan blive skæv og drille, samt du kan påvirke den flade som sensoren hviler på.
Det er helt sikkert en diy opgave hvis man er frisk på den slags.
Nødprogram på Opel zafira b 1.9cdti 2007