{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
518 visninger | Oprettet:

Ang EGR ventil forhåbenlig. {{forumTopicSubject}}

Nogen der har prøvet at vandpumpen gik,
Min tandrem blev åbenbart spist fortalte værkstedet. Så den havde rykket sig 3 tænder. Selvom jeg slukkede motoren med det samme den tabte alt kølervæsken.
Men tandrem var stadig hel
- og på samme tid fik den skiftet Egr ventil.
Ny vandpumpe og tandrem.
Så nu det ujævn tomgang hopper lidt i 2000 km. Men ellers kørte fint.

Og nu der mere jævn tomgang, men nu hakker den og vil ikke rigtig tage gas engang imellem. Og andre gange kører den okay. Det skifter lidt.

Jeg tænker lidt det er Egr ventilen som er defekt selvom den er ny. Den bruger meget benzin nu, og lugter. Og melder fejl tænding.
Det burde jo ikke kunne være en ventil eller dyse, når det ændre sig sådan med kørselen? Og tomgangen?.
Og nu kan jeg kun kører en lille tur. På 10 km. Så hvis jeg slukker bilen skal jeg vente en time før jeg kan kører hjem, fordi den selv går ud efter 3 sek. og det præcist hvergang, indtil der er gået en time. Så den ikke er drift varm mere ??

Nu den fik jeg en diagnose på bilen .
Og den melder permanent fejl på Egr ventil og den er ellers helt ny. Egr siger også mærkelige lyde og den stopper ikke med det.
Og så også en lille røg sky fra Egr måske den også er utæt??

Jeg går ud fra der er store chancer for det er den nye Egr som så ikke fungere rigtigt? Som har skabt alle de problemer?? ?? så tænker den nye Egr ventil skal ombyttes til ny, og så håber jeg det bare var det. Men har i andre oplevet noget i den duer?
Og hvad er jeres mening evt ???

3 mekaniker har jeg nu haft på sagen og alle 3 mener også det er den Egr ventil der er årsagen til det hakker i og ujævn tomgang.

Tændrør er ikke hvide eller noget, og motor lampe lyser gul, og melder fejl på Egr, og kan ikke nulstilles.

Der bliver prøvet ned en ny Egr ventil i næste uge så håber jeg det lykkes, at den bare kører kanon igen. har bare brug for at hører om nogen har oplevet noget i den duer før. Eller også tror på det bare er den Egr ventil der er fejlen! ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang EGR ventil forhåbenlig.
  • #1   1. feb Nu synes jeg ikke du nævnte din bil model, men på nogle typer skal EGR ventilen kobles til OBD stikket og sættes i replacemode, ikke sikkert det præcis hedder det, men der er der sikkert andre der ved mere om end jeg, andre gange er aftermarked reservedele bare skod, så er det bedre at give lidt mere for OE dele, der bare virker.

  • Luxuz M
    Luxuz M Tilmeldt:
    feb 2024

    Følgere: 11 Emner: 2 Svar: 2
    #2   1. feb Ja okay. Det tænker jeg da mekanikeren fint ved den skal? Det er Skoda Octavia 2.0 fsi
    At den både skal kodes? Og nulstilles når der sættes ny i ?
    Men ja der også en der tror det bare er en mandags Egr ventil. Dårlig lavet måske? Der er jo bare fejl på ting nogengange? Den nye Egr ventil som så ikke virker kostede alligvel 1899 kr. så den skal bare byttes, det burde være tæt på org kvalitet også til den pris smiley


  • Luxuz M
    Luxuz M Tilmeldt:
    feb 2024

    Følgere: 11 Emner: 2 Svar: 2
    #3   1. feb Og så det vel også godt at få skiftet tændrør nu?
    De er 4-5 år gamle og kørt 60.000 km mindst. smiley
    Jeg håber sku bare det hele kommer til at spille. Det har sku kørt mig lidt ned de problemer her smiley


Kommentér på:
Ang EGR ventil forhåbenlig.

Annonce