{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Manglende fartpilot {{forumTopicSubject}}

Jeg håber i kan hjælpe med mit selvforskyldte problem

Jeg har købt en Vw Id.4 2021 som jeg efterfølgende har fundet ud af er en tysk model, som ikke har den samme udstyrspakke som de danske modeller.

Det betyder eksempelvis fartpilot og adaptiv fartpilot ikke er inkluderet i bilen. Fartpiloten er et must for mig, så jeg er ved at undersøge om det kan lade sig gøre at eftermontere dette - mit Vw værksted siger det ikke kan lade sige gøre, men det lyder meget som et princip og jeg kan ikke få en reel forklaring på hvorfor det ikke kan lade sig gøre.
Bilens rat er forberedt til begge funktioner.
sensor mæssigt har bilen front- og laneassist samt skilte genkendelse, i min optik de nødvendige sensore til adaptiv pilot.
Jeg kan ikke forstå hvorfor den simple fartpilot ikke kan eftermonteres.

Er der nogen Vw entusiaster som ved noget omkring hvordan de fartpiloter fungerer og installeres og kan hjælpe hvordan de evt. kunne eftermonteres.

Tak for hjælpen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manglende fartpilot
  • #1   25. mar Du står som fra Nordjylland, herfor giv VagParts et ring og hør Thomas.
    De er 1000 meter mester i den slags efter monteringer.


  • #2   25. mar Tak for svar!
    Jeg har prøvet at ringe til VagParts og han mener at bilen klar til begge typer af fartpilot men at forhandleren har fjernet muligheden. forhandleren tror at Vw ligger funktionen bag en betalingsmur som kommer i en opdatering i den uvisse fremtid.
    Forhandleren har ikke mulighed for at gøre noget ved den manglende funktion, da det kræver det rigtige kodning (som jeg forstod det) som forhandlerne ikke har.
    Er der nogen som kan bekræfte eller afvise dette?
    Jeg kan ikke selv finde en dyt når jeg søger på nettet omkring dette emne.


  • #3   25. mar Så tænker jeg med sikkerhed at Thomas fra VagParts har ret.
    Ellers hør https://carsol.dk/ i Hjallerup.
    Du finder ikke noget mere troværdigt via google.

    Hvad er historien med bilen, var den annoncerer som med dynamisk, prøvekørte du ikke bilen?
    Det var heller ikke noget, inkl. travel assistent, som jeg ville undvære.


  • #4   25. mar Jeg har tidligere set www.cartrends.dk har lavet ret mange projekter med vag

    Det var måske værd at forhøre sig hos dem om de kunne løse problemet


  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 197
    #5   25. mar Prøv at læs lidt herinde, det virker som om at det er muligt at klare.
    https://forum.obdeleven.com/thread/13607/retrofit-travel-assist-4

    Som jeg læser det, så er travel assist hvor den holder banen (Som din gør) men også afstand til forankørende.


  • #6   26. mar Travel assist er en “over bygning” til adaptiv fartpilot.
    Adaptiv holder afstand, lane assistent brummer i rat og styrer når man er på vej ud af sin bane. Med Travel assistant holder bilen banen og kan tilpasse hastighed udfra fart grænser og selv bremse ned ved sving / rundkørsel osv.


  • #8   26. mar Har du prøvet et andet vw værksted og se om de fortæller det samme ?

  • #9   26. mar Hej

    tak for de gode kommentarer!

    Jeg har forhørt 2 Vw værksteder som fortæller det ikke kan lade sige gøre, årsagen bliver ikke forklaret - "bilen er født uden fartpilot" er det eneste jeg kan få af vide.
    Jeg har skrevet til cartrends afventer svar fra dem.

    Søren jeg syntes ikke jeg kunne læse mig til noget andgående fartpilot i det link du sendte, overser jeg noget?

    Bilen er prøvekørt. Jeg havde forundersøgt alle danske ID.4 modeller på forhånd og viste hvad de forskellige modeller havde af udstyr. naivt afprøvede jeg ikke alle funktioner da jeg gik udfra model navnet / årstal indeholdte det forundersøgte udstyr.
    Jeg fik af vide at bilen er en sælger bil fra tyskland fra en Vw ansat


  • #10   27. mar Adaptiv fartpilot benytter en radar i fronten, nødbremse, vognbaneassistent og skiltegenkendelse benytter et kamera i frontruden
    Almindelig fartpilot tænker jeg er muligt at montere, adaptiv nok knapt så nemt
    Travel assist kender vej forløb osv som er en kombi af kortlagte data, kameraer, radar og sikkert tæt på umuligt at få til at fungere


Kommentér på:
Manglende fartpilot

Annonce