{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Per K
Per K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15

Periodisk fejl på touchskærm. Peugeot 2008 (Årgang 2020) {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har periodiske fejl på min bils touchskærm. Værkstedet har fejlsøgt, og efter deres mening skal radiomodulet udskiftes. Det koster den nette sum af 15.000 Kr. og det synes jeg er lidt meget, specielt når de ikke vil garantere at det løser problemet.

Hurtig historien. Bilen var ved køb ikke født med bakkamera, efter 3 mdr. fik vi monteret bakkamera på værestedet, kort efter begyndte problemerne.
Touchskærmen tænder kun for knapperne i siderne, men hoved skærmen forbliver blank/sort. Knapperne i siderne kan betjenes.
Touchskærmen tænder og alt virker normalt, og pludselig mens vi kører giver det et knald i højtalerne og skærmen slukker.
Ind imellem tænder skærmen, og navigationen vises, men skærmen kan ikke betjenes.
Værkstedet koblede så bakkameraet fra, og vi kørte i en periode med kun enkelte fejl. Efter perioden uden kamera blev kameraet igen koblet på. I mellemtiden havde værkstedet sendt de udlæste fejl til Peugeot i Frankrig, og jeg fik den besked at løsningen var at skifte radiomodulet. Som værkstedet havde opdateret ved tidligere besøg.

Nu har vi så kørt i en lang periode uden en eneste fejl, og så pludselig i dag gav det igen et knald i højtalerne og skærmen slukkede, næste gang jeg startede bilen, fungerede alt normalt igen.

Jeg har tænkt lidt over problemet, og tvivler desværre på at værkstedet har udført nogen som helst fejlfinding, andet som at pille noget fra og sætte det til igen. Min egen fornemmelse er, at der måske er tale om en dårlig forbindelse, et løst stik eller noget i den retning, da min øvrige erfaring med elektronik er, at enten virker det eller ikke. I øvrigt har jeg lagt mærke til at i den periode vi ikke har haft problemer har det været ret tørt i vejret, og nu her hvor fejlen igen kommer, er det ret fugtigt, men det kan selvfølgelig være tilfældigt.

PS: I forbindelse med montering af kameraet oplyste værkstedet at de var nødt til at trække en strømledning til selve kameraet, da de ikke kunne koble det på strøm i bagklappen. Lyder det ikke lidt underligt?

Jeg vil meget gerne høre om nogen af jer derude har oplevet noget lignende og måske fundet en løsning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Periodisk fejl på touchskærm. Peugeot 2008 (Årgang 2020)
  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

Svar: 66
    #1   23. apr Der er jo altid den klassiske med reset af MMI/display med fjernelse af sikring i en kortere periode.

Der bliver skrevet derude MMI i sådan en 2008 har en indbygget blæser til køling. Det passer godt med din fejlbeskrivelse hvis sådan en blæser pludselig ikke længere giver tacho-signal - altså blæseren står stille.

Sådan en elektronikblæser kan ganske givet erhverves for et beløb lavere end 15k.

• Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 145
    #2   23. apr PS: I forbindelse med montering af kameraet oplyste værkstedet at de var nødt til at trække en strømledning til selve kameraet, da de ikke kunne koble det på strøm i bagklappen. Lyder det ikke lidt underligt?

jo, det lyder lidt underligt, ville starte med at kigge på den ledning, sidder den "sikkert" dvs. den kan ikke få adgang til stel.
    Ville heller ikke betale 15k, for en måske løsning, ville tage kameraet af, hvis der ikke er noget tydeligt galt ved den ledning.

På Temu kan du få et kamera med bakspejlsskærm til 300 kr, ja det er lavet af "kinesium" men det er min computer og telefon også, og de virker da..

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    aug 2018

#3   23. apr #2. Kameraet har været demonteret i en periode på 3 uge, i denne periode var der kun 3 fejl, værkstedet konkluderede derfor at det nok ikke var der problemet lå. I den seneste lange periode, omkring 3 mdr. med kameraet monteret, har der ikke være fejl, borset fra den enkelte fejl, her for leden.
    Vedr. elektronik blæseren, vil den udløse en fejl med det samme, hvis den ikke kører, eller først nok elektronikken bliver overvarm?
    De kameraer man kan købe til bakspejlet, har vel ikke indbygget indikatorer for afstand osv.? De er vel nærmest tænkt som daschcams, altså til overvågning/optagelse?

• Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 145
    #4   23. apr Jeg mente et bakkamera med en skærm man "klipser" på bakspejlet, der skulle være nogle linier at køre efter, meeeen.
    Skærmen er "kun" et spejl , indtil du sætter i bakgear, så tænder kamera og skærm.
    En fejl på 3 måneder....det er en Peugeot, den er ikke i stykker, hvis bare min Peugeot var SÅ stabil.

• Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

Svar: 66
    #5   23. apr #3,

Tacho/termo shutdown:
    Det afænger helt og aldeles af den software-programmør der sad med opgaven den dag. Intet klart svar.

Jo, det er sandsynligt en ny ekstra ledning til bakkameraet har været nødvendig. Det var i 'gamle dage' man bare kunne klaske forsyningen til sådan et kamera på ledningen til baklygten. Den går ikke rigtig længere, pæreovervågning, LED-lyskilder m.v. i mente.

Kortslutning af højttalerledninger til stel kan også give nedlukning med klik og pop.

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 331
    #6   29. apr Jeg undrer mig over om der ikke er garanti på det bakkamera montering du har fået lavet, da fejl er opstået efter montering af bakkamera er det værkstedets problem, tilmeld dig FDM og få hjælp der smiley

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    aug 2018

#7   29. apr #6 Problemet er jo bare at bevise at problemet er opstået i forbindelse med monteringen af kameraet. Bilen var 2 år gammel da vi købte den, og kameraet blev monteret 14 dage efter, som en del af handelen. Så vi aner jo ikke om der har været fejl på skærmen tidligere. PS. Jeg er medlem af FDM, endnu da.

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

#8   29. apr Kan høre du også er blevet varslet forhøjet bilforsikring smiley også mig 3000 kr højere smiley . FDM kan tjekke om fejl er opstået i forbindelse med montering af bakkamera

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

#9   29. apr Og mener det er gratis eller meget billigt for dig når du er medlem. De har også en juridisk afdeling som kan hjælpe også gratis når du er medlem. Nærmest tosset ikke at bruge dem smiley

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    aug 2018

#10   29. apr #8 Ja har lige betalt 5244,91, for kasko på min 2008, jeg synes det er voldsomt i forhold til sidste år, hvor jeg betalte 4104,11. De har så godt nok ændret mine kørte kilometer fra 10.000 til 15.000 i samme ombæring. Men alligevel synes jeg det er voldsomt. Jeg ville gerne vide om EL biler og fossil biler er i samme pulje, eller om der er forskellige grupperinger? Man læser jo om voldsomme priser for reparationer på El-biler.
    Vedr. FDM. Kan jeg jo prøve at forelægge dem sagen, hvis der igen opstår fejl.

• #11   1. maj #10. De er ikke i samme pulje, og elbiler er også yderligere inddelt i grupper afhængigt af ydelse på motoren(e).

Jeg giver ca 10.000 kr for en ID.4 GTX med 30.000 km. Er 50 år, elitebilist og bor i provinsen.

Min kones lille Audi A1 122 hk koster 5500 kr for 15.000 km. Det er blevet absurd dyrt.

Kommentér på:
Periodisk fejl på touchskærm. Peugeot 2008 (Årgang 2020)

Annonce