{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte træpaneller op, 4 stk i stue i et hjørne og et i gange. 800 kr.
  • Lampe, maleri 1.000 kr.
  • Skift af slange på 2 cykler 350 kr.
  • Cykelskærm er gået i stykker på forhjulet og Dynamo lygter gået ud 500 kr.
  • Afmontere BWT anlæg 650 kr.
  • hænge hylder og billeder op. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udskift af stempler?
  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.292
    #1   21. sep Det er der ikke nogen der kan svare på, det er meget forskelligt fra motor til motor, har pillet stempler ud af en Deutz, der havde kørt mange tusinder timer, der var stadig honningmærker på cylindervæggene, mens andre dør ved mange færre timer, der er kun en vej, at udmåle og se hvad specs er på netop din model.

• #2   21. sep Et spærmål og en mikrometer er din ven i denne situation, men selv nye stempelringe alene vil være en forbedring, men uanset det skal der hones for at ringene kan slibes til sammen med cylinderne, ellers er arbejdet og delene spildt.

• #3   21. sep Ved man først, når man har skilt motor ad
    Og kan se/måle på det

Som andre skriver, er der forskel på motor

Er det en 1.2 Peugeot/\citroen benzin motor
    Så skal stemple og ringe skiftes

Er det en gammel Opel ohc
    Kan nye ringe være nok

Men der er mange faktor der spille ind
    Og du nævner ikke hvilken bil/motor eller km de har kørt
    Så vi kan kun gætte

• #5   22. sep Vi prøver at bestille nogle dele til den, så når den er skildt ad kan jeg måle og se om den har brug for en ordenlig opfriskning.

Den skal køre cirka 700km om ugen her om ikke så længe, så ville helst have at den holder til det

• #6   22. sep Der sidder noget i topstykket der skal skiftes, det er kun originalt der dur, det er knastforstillingen der går til, der vidst dele for små 3.000 eller mere, så hvis der både skal nye stempler og det her, så er en anden motor bedre, noget i 10.000 kr klassen fra en autoriseret hugger, men jeg tror de motorer er i restordre om man så må sige.

• #7   23. sep Af hvad jeg kan forstå er en knastforstiller en del til VVT
    Min bil er så født uden VVT.

Kan ikke se nogen grund til at skifte motoren til en der nok har de samme problemer. Så vil jeg heller lave min så den kan holde nogle tusinde kilometer mere

• #8   23. sep Aner ikke lige hvor gammel din er, men det kan nok godt betale sig at reparere hvis udgiften til det er mindre. Husk at få gennemgået topstykket og få renset godt ud i tilkoksninger.

• #9   23. sep Den er fra 05, men er super pæn stand, derfor jeg helst ville beholde den.
    Jeg har nogle gutter der kan lave lidt af vært. Hvis topstykket skal planes eller have en opfriskning, det får jeg at se når jeg får den skildt ad smiley

Kommentér på:
Udskift af stempler?

Annonce