{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

nicolas K
nicolas K
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 7

E46 problemer {{forumTopicSubject}}

Min e46 har haft et problem med dsc hvor lampen dertil gik sammen med parkeringlampen i gul. Først kom de og så gik de væk igen men så kom de tilbage og har aldrig gået væk siden. Var så så dum fordi jeg så en video hvor der stod man ku rense abs stikket og det i nogle tilfælde hjalp på dsc fejl det prøvede jeg men brugte så bremse rens og så fik jeg lige pludselig også en abs fejl oveni, jeg har så prøvet at tage stikket ud og rense det helt med kontakt rens, men fejlen er der stadig og har lige fået tester på og bilen den har følgende fejl 5e15 og 5df0 nogen der kan hjælpe med at finde ud af hvad der er i vejen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E46 problemer
  • #1   27. sep Start med at checke stelforbindelser og trætte kabler.
    Dernæst at skifte ABS-sensorne. Køb original for ikke at spilde tiden.
    Virker det ikke, er det videre til ABS Blokken som jo også snakker sammen med DSC.

Det kan være en rigtig "luderfejl" hvor det er alt fra et løst kabel, til komponenter der er trætte. Så forvent alt fra en times arbejde til et par dage. smiley

• #2   28. sep Mener også at ratvinkelsensoren kan være et problem, men ellers som Thomas M skriver

• #3   28. sep Som Thomas M skriver, så er en af sensorerne nok problembarnet.
    Det kan nok betale sig at få fejlen udlæst (man kan med rette software se hastighed på de fire hjul/abs sensor værdier, deraf kan man regne ud hvad det er for en.
    Som jeg husker det er højre bag den som driver speedometer, samt gør cruise control mulig, så da det virker er det formentligt ikke den, så er du nede på 3 smiley
    Bremse rens er ikke det værste du kunne have brugt, men mængden af det som evt efterlades i når stikke samles er mere problematisk. Er de tørret ud bør det ikke være et problem.
    Og som skrevet lige med BMW så køb original, de er af en eller anden årsag meget følsomme med u originale sensorer.

• Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

Følgere: 21 Emner: 2 Svar: 243
    #4   29. sep Du kan spare mange penge og bøvl, hvis du kan få fat i fejlkode software og OBD kabel (til PC).
    Havde også et abs fejl på min Merc. Med Xentry SW var det let at finde den defekte del. abs sensor på højre forhjul. smiley
    Jeg kunne intet se om kabel eller sensor var defekt. så pænt og intakt ud.
    Så på med et nyt. og problemet var løst.
    Enig med andre i tråden..
    Køb originalt som muligt. især elektriske dele. smiley

• nicolas K
    nicolas K Tilmeldt:
    okt 2024

#5   29. sep okay tak vil prøve det hele og måle på alle stikkene, men i forhold til abs fejlen der kom efter jeg prøvede at rense stikket til abs blokken med bremserens, kan det være en fejl den bare tilfældigvis har opfanget eller har jeg fucket noget op, for har prøvet at rense stikket helt med kontaktrens nu og der er stadig abs lampe i bilen

• #6   30. sep DSC-type ABS-følerne kan man ikke 'bare' måle på, lige som man kan med ASC-type følerne, hvor 1000-1100 ohm betyder at den virker.

Med DSC skal du (frit fra hukommelsen) sætte 5 volt på benene, og så skal du måle strømmen (ampere), helst med et oscilloskop, og se firkantsignalet når du drejer hjulet.

Med andre ord, få fat i en tester og lad bilens ledningsnet gøre den besværlige del.

• nicolas K
    nicolas K Tilmeldt:
    okt 2024

#7   30. sep er kommet frem til efter at have søgt fejlkoder op at fejlen stammer fra at min bil har været automatgear og nu er manuel uden at være kodet om til det da fejlkoden 5e15 specifikt nævner at den ikke kan kommunikere med egs hvilket går udover dsc og den anden fejlkode 5df0, som gav mig en abs fejl også, er den der kom efter jeg sprøjtede bremserens ned til abs stikket og den betyder at der er fejl i enten forbindelsen med abs modulet eller selve pumpen er i stykker, tænker måske der er kommet fugt i stikket eller i modulet, måske ku det ogs være en sikring ellers må jeg sende modulet til reparation hvis noget ikke virker derinde

Kommentér på:
E46 problemer

Annonce