E46 problemer {{forumTopicSubject}}
Min e46 har haft et problem med dsc hvor lampen dertil gik sammen med parkeringlampen i gul. Først kom de og så gik de væk igen men så kom de tilbage og har aldrig gået væk siden. Var så så dum fordi jeg så en video hvor der stod man ku rense abs stikket og det i nogle tilfælde hjalp på dsc fejl det prøvede jeg men brugte så bremse rens og så fik jeg lige pludselig også en abs fejl oveni, jeg har så prøvet at tage stikket ud og rense det helt med kontakt rens, men fejlen er der stadig og har lige fået tester på og bilen den har følgende fejl 5e15 og 5df0 nogen der kan hjælpe med at finde ud af hvad der er i vejen
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
Dernæst at skifte ABS-sensorne. Køb original for ikke at spilde tiden.
Virker det ikke, er det videre til ABS Blokken som jo også snakker sammen med DSC.
Det kan være en rigtig "luderfejl" hvor det er alt fra et løst kabel, til komponenter der er trætte. Så forvent alt fra en times arbejde til et par dage.
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.291
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Det kan nok betale sig at få fejlen udlæst (man kan med rette software se hastighed på de fire hjul/abs sensor værdier, deraf kan man regne ud hvad det er for en.
Som jeg husker det er højre bag den som driver speedometer, samt gør cruise control mulig, så da det virker er det formentligt ikke den, så er du nede på 3
Bremse rens er ikke det værste du kunne have brugt, men mængden af det som evt efterlades i når stikke samles er mere problematisk. Er de tørret ud bør det ikke være et problem.
Og som skrevet lige med BMW så køb original, de er af en eller anden årsag meget følsomme med u originale sensorer.
jun 2023
Følgere: 21 Emner: 2 Svar: 243
Havde også et abs fejl på min Merc. Med Xentry SW var det let at finde den defekte del. abs sensor på højre forhjul.
Jeg kunne intet se om kabel eller sensor var defekt. så pænt og intakt ud.
Så på med et nyt. og problemet var løst.
Enig med andre i tråden..
Køb originalt som muligt. især elektriske dele.
okt 2024
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 7
jul 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 85
Med DSC skal du (frit fra hukommelsen) sætte 5 volt på benene, og så skal du måle strømmen (ampere), helst med et oscilloskop, og se firkantsignalet når du drejer hjulet.
Med andre ord, få fat i en tester og lad bilens ledningsnet gøre den besværlige del.
okt 2024
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 7
E46 problemer