Bremser går på. {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har et problem jeg håber i kan hjælpe med.
Det begyndte med at min bil Nissan Primera 1.6 GX som jeg desværre ikke har fået oprettet endnu, begyndte at hyle når jeg bremsede. Jeg købte derfor nye klodser og nye skiver foran da det kom derfra.
Jeg skildte det så ad idag, og jeg skulle klemme rimelig hårdt på kaliperen for at få de nye klodser ned over de nye skiver, men de kom da på. Nu fik jeg sat hjulene på, og de kørte meget stramt, men jeg prøvede at starte den og køre en tur. Jeg kunne godt mærke at den gik imod, og da jeg havde kørt lidt begyndte den at sige sådan en skurrende lyd som bliver hurtigere og hurtigere i takt med farten stiger. Efter 200m begyndte bremserne at ryge og lugte fælt. Jeg kørte bilen hjem og har ikke rørt den siden.
Er der nogen der kan sige mig hvad der kan være galt? Kan jeg have samlet det forkert så det bare skal adskilles og samles igen?
Min far mente det kunne være kaliprene skulle åbnes og rengøres for skidt??
For det er jo som om stemlerne i kaliperen ikke går helt tilbage, eller hvad?
Tak!
nov 2004
Følger: 44 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 2.183
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
Jeg vil foreslå dig at få bragt bilen til en der har forstand på det, for det lader ikke til du ved hvad du roder med.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Skil det ad igen og mas stemplerne helt tilbage i kaliprene - for bagefter at trykke dem lidt frem og tilbage for at motionere dem. Nissan har en sær ide med at du SKAL dreje stemplerne for at få dem retur, så du skal have dem HELT i bund før du samler det igen.
Det kan sagtens være dine kalipre skal renoveres, men giv dem lige en chance, for jeg går ikke ud fra du lige har 5-6000 til et nyt sæt bremser.
jul 2003
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 34 Svar: 341
dec 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 107
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.509
Kunne sagtens være din kaliber der hænger... 2 i ombytning koster 2300...
Bremser går på.