{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

Bremser går på. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har et problem jeg håber i kan hjælpe med.

Det begyndte med at min bil Nissan Primera 1.6 GX som jeg desværre ikke har fået oprettet endnu, begyndte at hyle når jeg bremsede. Jeg købte derfor nye klodser og nye skiver foran da det kom derfra.

Jeg skildte det så ad idag, og jeg skulle klemme rimelig hårdt på kaliperen for at få de nye klodser ned over de nye skiver, men de kom da på. Nu fik jeg sat hjulene på, og de kørte meget stramt, men jeg prøvede at starte den og køre en tur. Jeg kunne godt mærke at den gik imod, og da jeg havde kørt lidt begyndte den at sige sådan en skurrende lyd som bliver hurtigere og hurtigere i takt med farten stiger. Efter 200m begyndte bremserne at ryge og lugte fælt. Jeg kørte bilen hjem og har ikke rørt den siden.

Er der nogen der kan sige mig hvad der kan være galt? Kan jeg have samlet det forkert så det bare skal adskilles og samles igen?

Min far mente det kunne være kaliprene skulle åbnes og rengøres for skidt??

For det er jo som om stemlerne i kaliperen ikke går helt tilbage, eller hvad?

Tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremser går på.
  • #1   6. aug 2007 nye kalibre og nye skiver og klodser...

• #2   6. aug 2007 Trykkede du stemplerne i kalibrene foran tilbage med en stor papegøjetang? Bagi skal du bruge specialværktøj til hhv. at presse og dreje stemplerne tilbage.
    Jeg vil foreslå dig at få bragt bilen til en der har forstand på det, for det lader ikke til du ved hvad du roder med.

• #3   6. aug 2007 Nej du skal ikke købe alt muligt nyt uden at have fejlsøgt på det... Suk....

Skil det ad igen og mas stemplerne helt tilbage i kaliprene - for bagefter at trykke dem lidt frem og tilbage for at motionere dem. Nissan har en sær ide med at du SKAL dreje stemplerne for at få dem retur, så du skal have dem HELT i bund før du samler det igen.

Det kan sagtens være dine kalipre skal renoveres, men giv dem lige en chance, for jeg går ikke ud fra du lige har 5-6000 til et nyt sæt bremser.

• #4   6. aug 2007 gør som nutnik siger så går det ikke galt

• #5   6. aug 2007 Dynamit Harry, jeg har skildt bremser ad før, men ekspert vil jeg ikke kalde mig. Dog vil jeg ikke sende min bil på værksted for at få skifte klodser og skiver når det er noget jeg selv kan klare.. nu har jeg bare det lille problem her som sikkert kan løse med råd fra jer.. smiley

• #6   11. aug 2007 Nutnik - mazda og ford har også kalibre du skal dreje tilbage.... -

Kunne sagtens være din kaliber der hænger... 2 i ombytning koster 2300...

Kommentér på:
Bremser går på.

Annonce