{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

4 hjuls udmåling dumper {{forumTopicSubject}}

Her så en lille historie om en af vennernes mercedes w124:

så fik jeg da brugt en del af min ferie med at skifte gummibøsninger i min undervogn

foran er skifte :
bærekulger
styrestænger
4 stk bøsninger i bærearme
gummiklogser i fjeder
bremserør H +V foran
2 stk nye bremseslanger

bagpå er skifte :
4 stk bøsninger i bærearme bag
10 stk stabilstatorearme

Ja jeg må da nok indrømme at den er blevet en ny bil at køre i
ikke nogen mærklige lyde og meget mere fast og stabil at køre i

4 HJULS UDMÅLINGEN EFTER ENDT ARBEJDE:

Jeg kørte til holbæk og hver gang der var en midterrabat man skulle uden om hylde bagdække som i amr. film

men må da nok siger at Det landsdækkende dæk og fælg firma jeg valgte i holbæk er da ikke et sted jeg ville henvise andre Mercedes ejer at få lave ders 4 hjuls udmållinger til.

da jeg kom ind med bilen og op på liften og fik monteret laser på hver hjul
starte han med at stille (toe) som er styrestænger

da hen hade gjorde det sage han den var færtig ! ! !
jeg så mærklige på ham , og spurte om han ikke skulle stille baghjulene ?

hans svar var ; det kunne man ikke på disse modeler ! ! !
det måtte jeg så fortælle at de skal stilles til en udmåling!

nå man han gik ind til sin chef og kom tilbage 5 min efter og sage det var rigtig som jeg hade sagt smiley

da baghjule var ok , sage han igen den var færdig ! ! !

og nu har jeg en rimlig gemyt , så spurter om casterner ikke skulle stilles?
nej nej sage han ,det var lige meget med dem !

så var det der de fleste hade tage ham i hoved og bagdel og kaste ham der ud hvor ingen komme tilbage fra,

jeg måtte så lige igen forklare ham at de skal da lige stilles, når det er nyt og lige monteret.
igen måtte han spøre sin chef som lige kom forbi !

igen hade jeg ret, men nu komme det sjove jo, for han havde jo stillet (toe) og spændt det hele, så når han stiller (caster) passer (toe) ikke mere,
se det var så der hans chef måtte tage over og gøre det færtig.

så hvis jeg havde ´være en alm. bil-kunde og havde stillte bilenl til 4 hjulsmåling
havde han kun stillet (toe) styrestænger foran og ikke mere !

Det er bare ikke godt nok af et værksted med dæk og hjul som ders område.

så denne afdeling i holbæk får 10 gale hoveder uf af 5 af mig .................

hva siger i folk her inde, har i oplevet noget lignende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4 hjuls udmåling dumper
  • #1   17. aug 2007 ...sådan noget må bare ikke ske...!

• #2   17. aug 2007 En lærling bør kende denne procedyre jo før han går i gang med den.

Hvis ikke han har fået instruktioner i den, så ville jeg mene man burde erkende man ikke har styr på tingene i stedet for at sige det og det er ikke nødvendig når kunden spøger.

Det er ingen undskyldning at man er lærling.
    Man kan så sige det er værkstedets ansvar at han kan arbejde alene, uden en mester, men igen hvis ikke han har udtrykt at han ikke har helt styr på opgaven så har de svært ved at "fange" det.

Men igen, som kunde er det ingen undskyldning at man har fået stukket en lærling i hånden til udførelse af det arbejde som skal laves på ens bil.

Så ja deres egenkontrol har ikke været til stede og dermed dumper firmaet i opgaven uanset årsag til den uheldige udførte opgave.

Det føles bare super uprofesionelt og man bliver helt nervøs for hvor mange biler han har sendt på gaden med fejlagtigt indstillet hjul.

Mange gange sidder kunderne jo og venter i et slags vente rum med kaffe osv. eller måske aflevere de den bare og kommer tilbage senere for afhentning.
    Så har man jo ikke en chance for at opdage det som alm. bilist der ikke ved bedre.

Min ven havde nok opdaget det med det samme eftersom der var skiftet så meget at bilen tydeligvis ville have givet symtomer på bagenden ikke havde været indstillet.

Men igen ikke alle kommer efter dette omfattende job som blev gjort på denne bil, men mange kommer fordi de synes der er uens slid på dækkende eller de har fået monteret alufælge, sænkningssæt osv.
    De ville aldrig havde opdaget den mangelfulde opgave udførsel før de havde fået slidt endnu et par dæk ned i løbet af kort tid.
    her tror jeg det vilel havde været svært at komme tilbage og sige de skyldte en et nyt sæt dæk og en om justering.
    Fordi hvad bevis har man for at det er dem der har fejl justeret?
    De kan lige så godt sige man har kørt som en djævel og dermed slidt på dækkende og at bilen derfor nu er kommet ud af justering og mange ville nok bare æde den og sige nå så må jeg nok bare få den justeret igen og betale ved kasse 1 !

Rigtig ærgelig oplevelse, som heldigvis blev opdaget i tide og fanget.

Kommentér på:
4 hjuls udmåling dumper

Annonce