{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.019 visninger | Oprettet:

mikkel a
mikkel a
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

røg ud fra oliedæksel samt tap af køle {{forumTopicSubject}}

Har en opel astra 95 med x16sz motor som er begyndt at ryge op af oliedeklet når man skruer det af og bilen taber næsten alt kølervæske på bare en lille tur, men der er ingen ydre tegn på lekage.

Kan det være slidte stempler og utæt toppakning, finder ikke noget om det i haynes gør det selv bog...

Er der evt. nogen der har en motor ligende??

Mvh. Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  røg ud fra oliedæksel samt tap af køle
  • #1   28. nov 2004 det er nok vand damp.. eller udstødning da det kan være en ventil der er blvet bøjet af vand.,. det skyldes en topparkning..,, så lad være med at kører vidre med det da.,
    mvh hendrik

• #2   28. nov 2004 se på olie pinen om der er bobler på.,. hvis ja er det vand.,.

• #3   28. nov 2004 Det er helt sikkert underkompression. Det kan som hendrik skriver være toppakningen, men jeg mener nu at der er større chance for at det er en stempelring. Tjek om det bobler op af ekspantionsbeholderen, hvis det gør det, så er det din toppakning.

• mikkel a
    mikkel a Tilmeldt:
    nov 2004

#4   28. nov 2004 tak, hurtig hjælp og få her smiley det bobler rigtignok hørligt når man accelerere fra tomgang, kørte forbi en opelman som også kiggede på oliepinden men sagde det så fint ud..
    Ved oliedækslet er der skum og i starten kom der bare luft ud, men nu er luften dessværre begyndt at blive sort, og den er begyndt at gå ujævnt i tomgang (prutter lidt i udstødningen)
    motoren har får øvrigt gået 239000 km..
    har overvejet at skifte motor men hvis det er stempelringe og toppakning lønner det sig vel blot at skifte disse??

• #5   28. nov 2004 hvis der er skum på dækslet., eller sådan noget lys brundt slam.., er det vand og olie blandet meget.,. det er din topparkning så.,, hvis du har kørt længe med det.,., er dine plejle lejre også færdig., da olien ikke kan smøre motoren optimalt længere., tag til op hugger og se efter en motor der ikke har kørt nogen km.,, f.eks i tyskland der koster en hel bil hvad en motor koster i dk.

• mikkel a
    mikkel a Tilmeldt:
    nov 2004

#6   28. nov 2004 Ok, har fået tilbud på forskellige motorer i dk til 3500 - 7000 + moms på huggernet, derfor jeg begyndte at tænke på at rep. motoren. Men tror jeg må en tur til tyskland..
    Nogen gode forslag til hvor, de er vel dyre ved grænsen og billigere længere ned?
    Mikkel

• #7   28. nov 2004 grænsen hved de jo om danskere så du skal handle meget med dem der ligger en liger over padborg grænsen og en over kruså grænsen.,

• mikkel a
    mikkel a Tilmeldt:
    nov 2004

#8   28. nov 2004 nogen der ved hjemmeside eller tlf.numre til tyske sælgere af opel astraer??

• #9   29. nov 2004 Thomas g: det var mest det med underkomp. jeg hægtede mig ved. skulle ikke mene at det giver underkomp, hvis pakningen er gået..

Kommentér på:
røg ud fra oliedæksel samt tap af køle

Annonce