{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

Synsmand, Ingeniør eller lign. {{forumTopicSubject}}

Hej - (prøver lige igen)

Vi er en gruppe, der søger en person, som kan hjælpe med at tolke de nye Eu regler indenfor LVTA. (low volume type approval) Små serie godkendelse af biler
Det er ikke et krav at du kender reglerne til fulde, men det forventes at du kan/vil sætte dig ind i reglerne og samtidigt være med til at dokumentere dette iht vores projekt. Vi er i besiddelse af det meste dokumentation, og ellers samarbejder vi også med færdselstyrrelsen og TÛV.
Vi har et projekt der er langt fremme og TÜV skal foretage den endelige godkendelse.
Men, da det er en meget bekostelig affære at udvikle en bil, har vi brug for en eller flere som kan arbejde med dette, til lavere omkostinger end TÜV. Dvs at vi forbereder så meget som muligt vi kan, inden vi konfrontere TÜV med bilen.
Prisen / lønnen kan vi aftale fra projekt til projekt.
Skriv meget gerne en personlig besked hvis du vil vide mere eller hvis du kender en der kunne have interesse i dette.
Mvh
RS

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Synsmand, Ingeniør eller lign.
  • #1   8. jan 2008 hvad mener du med prøver igen ? bare fordi dit inlæg forsvinder fra seneste inlæg på forsiden betyder det ikke at du ikke får svar !

• #2   8. jan 2008 Jeg mener at jeg prøver igen, fordi min første annonce måske virkede for specifik og snæver. Derfor fik jeg ingen svar.
    Og det har ikke noget at gøre med om den er på forsiden eller på side 717.

• #3   8. jan 2008 Det lyder da spændende Ricky, LVTA er så vidt jeg har forstået noget englænderne har bedt om via VCA og SMMT for at drosle problemerne med Kitcars i england ned. Altså mindske godkendelserne af disse biler.

Men LVTA som du nævner det mener jeg nu hedder EC hos TÜV og kategoriserer M1, L og T køretøjer. Hvis der er tale om at bygge en helt ny bil skal der i første omgang imødekommes overholdelse af forurening i henhold til EU direktiverne samt støjniveauerne. Dette vil blive et MEGET stort problem hvis der er tale om et seriøst projekt. OG normalvis tager man udgangspunkt i en nyere motor og får den så ordnet så man kan få den godkendt hos en instans og få bilen lovliggjort til kørsel i EU.

• #4   8. jan 2008 White Stig:
    De omtaler det som EC approval for small series cars.
    Ja, der er tale om en helt ny bil.
    Ja der skal laves en emmisisons test, samt en række andre test.
    Om emmisionstesten er et MEGET stort problem ved jeg nu ikke, for der findes adkellige muligheder for at teste inden denne test. Men den endelige test skal foretages hos TÜV eller lign instans.
    Jeg er også inde i hvilke test og har nogenlunde overblik over omkostningerne. Det er meget dyrt at få en LVTA (EC small) den primære forskel er crash test i front og side, som undgås. Dog skal der smadres en bil pga test om kolisionssikkert styre app.
    Fordelen ved at gennemgå alt dette, er så at der ikke er så mange konkurrenter tilbage smiley og at den vil kunne registreres i alle EU lande uden besvær efter Maj 2009. Og til dem der spørger, ja det gælder også DK. Men Dk er ikke et interessant marked, da afgiften ødelægger alle muligheder for at sælge her.
    Men, White Stig - det lyder da som om du er inde i sagerne, mangler du ikke et lille fritids job smiley
    RS

Kommentér på:
Synsmand, Ingeniør eller lign.

Annonce