1.592 visninger
|
Oprettet:
Er der ikke en synsmand, ingeniør el. {{forumTopicSubject}}
Hej har oprettet en annonce hvor jeg søger hjælp til type godkedelse af en bil.
Er der slet ikke nogen der kunne tænke sig at komme på et sådan projekt?
Det har et højt niveau, og teamet tæller b.la. 2 bildesignere. se mere her
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messagedetail.asp?Msg_ID=319324
eller søg i forum under teknik - og brug søgeord synsmand.
Mvh
Sondergaard Automotive
sep 2004
Følger: 76 Følgere: 76 Biler: 5 Emner: 293 Svar: 7.280
Jesper Jukic, bilinspektør/ingeniør - Færdselsstyrelsen, Bilteknisk Afd.Road Safety and Transport Agency
Eller måske kan ham her hjælpe dig:
Mikael Spang-Hanssen
Chefkonsulent/Executive Adviser - Færdselsstyrelsen, Bilteknisk Afd.Road Safety and Transport Agency
okt 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 219
Tak for info'en.
Kender snart dem alle derinde, og de er meget flinke og hjælpsomme, slet ikke som andre giver udtryk for.
De må bare ikke hjælpe direkte i et projekt som dette iflg. mine informationer. Har spurgt en fra færdselstyrrelsen om han/de ville deltage, da det kunne gavne FSTYR at få en case op at stå på dette område. De skal jo kunne håndtere disse sager, men der går hurtigt politik bureaukrati i tingene.
RS
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
okt 2006
Tak for din interesse, vi har jo talt sammen før om projektet (Ecotec'en)
Det er rigtigt, det er ikke bare lige. Det værste er dog nok at en del dokumenter ikke er tilgængelige på dansk. Dvs. at man skal kunne forstå at sætte sig i de lov tekster og så på engelsk. Ligeledes er det også en fordel hvis man kender til biler og evt hvordan/hvad en synsmand tjekker.
Resten af det, er sådan set matematik.
Feks. har vi lige tjekket udsynet på bilen, og det var udelukkende koordinat punkter sat op i et 3D system. dokumentering af blinde vinkler, beregning af teoretiske punkter for placering af fører osv.
Måske vil det være en fordel hvis man er to til det. Men vi kan altså også hjælpe med mange af tingene, fordi vi har bilen tegnet i 3D.
Jeg er også klar over at der går noget tid til, og at det derfor koster lidt
RS
sep 2004
De var dog meget behjælpelige da jeg skulle udstyre min coupe med nye komplette nav som konstruktiv ændring, samt jeg fik Hyundai Korea til at udvikle indsatserne i navhusene til mig.
I jeres tilfælde har i så desværre ikke en producent der kan være jer behjælpelige, da det er den første bil i laver.
Ville jo være rigtig spændende at deltage i, ikke hver dag man får lov til at være med til at udvikle et køretøj, sådan ser jeg hvert fald på det. Har nemt ved engelsk, men matamatisk geni vil jeg sq ikke kalde mig selv ^^
Jeg håber i finder en, holder øje med nyhederne feb,marts som du beskriver der kommer noget om bilen i.. Og en skam at de danske afgifter ENDNU en gang ødelægger en introduktion af en bil.
Det går i forvejen allerede hårdt ud over de nyudviklet hybridbiler desværre.. Miljømæssigt bedre jo så forstår ikke de får lavet en særafgift for hvert fald disse biler.
Held og lykke med projektet hvert fald
okt 2003
men ja læste noget igennem i bilmagasinet på et tidspunkt omkring de nye love der kommer til danmark som gør det muligt at indregistrere små lotus replica'er osv ...
er det noget med de punkter i tænker på?
okt 2006
Som kommende jurist, har du ellers et godt fundament for at forstå de tekster der er skrevet i paragrafferne
Kender du ikke en god ingeniør der kan hjælpe dig?
For en ingeniør eller maskinmester vil matematik delen være pærelet.
Mht afgiften - jamen, hvis vi får en hybrid til den. Så vil den kunne komme på dk plader til fornuftig pris. Bare se Fiskers, baseret på en quantum platform skulle den gå ca 40km pr/liter.
Der er bare lige det, at en sportsvogn også opleves med lyden, og det får du ikke in en hybrid eller batt bil.
Og tak
okt 2006
Ja det er til dels de punkter.
Har læst det i bilmagasinet og de er ikke helt klare mælet. Det forstår jeg nu godt, for det er ikke til at gennemskue med mindre man har reglerne i hånden.
Det har jeg, og jeg har også et officielt tilbud fra TÜV på en godkendelse, og et overslag på prisen ved samarbejde omkring udviklingen af bilen, så den kan opnå de test.
Det er bare ufatteligt dyrt at få TÜV til det, de koster nemlig 8000dkk pr dag/pr mand. Selføgelig vil bilen så sikkert glide direkte igennem alle test uden problemer, men det har så kostet xxxx mange penge at få bilen på det stadie. Og hele projektet er ligesom startet fordi vi ville vise at man kan lave meget hvis man har passion for tingene og den rigtige indstilling. Dvs. det er altså ikke lutter verdensmestre der er med på holdet, men mere folk der går op i biler og det at skabe noget (og gøre en forskel) som kan lidt via deres uddannelse eller bare tør prøve sig frem.
RS
sep 2004
Jeg har en onkel der har været maskinmester i 32år ved mærsk, men han har næppe tiden til det desværre!
Alternativet til jer skulle være at i stillede op med en prototype til messen i fredericia, men den er jo desværre først i April, men i ville garanteret tiltrække en masse opmærksomhed fra kvalificeret folk.
Ellers må i kontakte ingeniørernes forening og lave et opslag der og så ud og betale de hårde kontanter for at komme igang med vidreudviklingen og godkendelser gennem en deltids ansættelse af en ingeniør på jeres projekt..
Hvis det havde været i "agurkeferien" havde det været nemt at prikke lidt til TV2, så havde i sikkert og nemt fået et indslag med i nyhederne
En sportsvogn uden lyden er der ikke meget sportsvogn over nej, men jeg synes nu stadigvæk afgifterne er hårde imod hybridbiler i forhold til hvor miljø rigtige de er! Var en masse ståhej om det i nyhederne i sommers jo hvor politikkerne lovede at se på en evt. ændring, men så kom valget og så blev det glemt! Ligesom loven om annulering af nedvejningen af fragtvægt.. Endnu ikke et forbud mod dette, forsætter jo i stor stil
okt 2003
du kan bare skrive en privat besked hvis det ikke er noget du vil frem med her ....
okt 2006
Jeg vil lige sige at jeg har en dansker der kan lave det arbejde for mig. Han er bare "lidt" dyr
Ihvertfald så dyr at det ikke rigtigt harmonerer med andre der er koblet på projektet. Og du kan sikkert forestille dig at der er rigeligt med omkostninger forbundet med udviklingen ikk' - eller det er der. I runde tal koster det 2 millioner kroner at lave sådan en bil uden godkendelse, og så ca samme beløb til godkendelsen.
Da jeg så er selvfinansierende må jeg tilstå at jeg har brug for flere i teamet, som ser det som en spændende udfordring at være med til, og som måske kan acceptere en mere symbolsk betaling.
Gerne nogle personer som kan lære noget af det, og som håber på sigt at arbejde videre i firmaet i en eller anden funktion. Personen skulle også gerne se en mulighed i at kombinere sin hobby med arbejdet.
Jeg ser feks meget frem til at skulle op arbjede et forhandler netværk i hele EU, og evt i andre verdensdele. Og det bliver da fedt at skulle til lemans og vise vores bil frem.
Ja, jeg kan desværre ikke sætte et billede ind af den, da det ville tage for meget af nyhedsværdien fra den. Men tro mig, den er fed og designet stinker af, at der har været proffesionelle folk på det område.
Jeg vil da også tilbyde nogle firmaer at reklamere på bilen under introduktionen, for at skaffe lidt flere midler til resten af udviklingsprocessen, b.la. godkendelserne
RS
sep 2004
Men med en 250.000kr's ombygning på min egen vogn, samt jeg står foran at skulle på SU igen måske, samt have elev job ved siden af på et advokat kontor så bliver de eneste symbolske beløb jeg ligger nede i det lokale indkøbscenter når der skal købes spaghetti og ketchup
Drømmen var at beskæftige mig fuldtids, evt mere end fuldtid med biler da jeg mener at er jobbet det samme som hobbyen så sker der altså intet ved at der lige går 3-4 timer længere før man kommer hjem..
Men bla. jobbet som fuldtids bilsælger elev hænger ikke på træerne desværre, det samme gør elektromekaniker pladserne heller ikke! Så må man jo tage et valg og komme videre på en måde.. Og med jobbet som jurist kan jeg evt forbinde hobbyen med lidt forsikringsret her og der.. Men det er da absolut ikke drømmen der bliver udlevet ved at bruge årerne som jurist istedet
Hehe Super fedt at komme ned til Lemans jo! Håber sq i får skub i tingene, og til en overskuelig pris også ^^ Et helt nyt udviklet dansk bilmærke er fandme spændende!
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.100
men jeg har det næste ½ år ALT! for meget fritid som nok skal fordrives med et eller andet, så kunne i bruge en med meget fritid og med lysten til at sætte sig ind i div. regler og love så er jeg da frisk på at give det en prøve.
regning er heller ikke lige det jeg er verdensmester i, men hygger mig med tal :)...
men lyder ellers som et super fedt projekt i har gang i og glæder mig godtnok til at høre noget omkring det... :)..
mit eget projekt lige pt. er autosaddelmager uddannelsen :)... så på den måde kombinere jeg min uddannelse og hobby, rigtig nice :)..
men... held og lykke med jeres projekt, kontakt mig gerne hvis i skal bruge en med for meget fritid
okt 2006
Tak for din interesse.
Jeg skriver lige til dig PB, når vi får et overblik.
Du kan helt sikkert få en rolle i projektet hvis kemien er der. Evt. kunne du kobles sammen med designerne når vi skal lave interiør og indv. beklæding.
Det er ikke så komplekst, men hvis du kigger indvendigt i en Donkervoort, og så forestiller dig du skal lave en læderkabine a'la den evt. med lidt mere finish på - hist og her. så kunne det vel være interessant også.
RS
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.100
jeg tjekker lige op på den i aften. :)...
men du sender bare mig en PB hvis i kan bruge.
Er der ikke en synsmand, ingeniør el.