{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Ken C
Ken C
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 2

Luft i bremsesystem. {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer,
Jeg har netop skiftet skiver og klodser på en Ford Focus. For at kune få Caliberen i bund har jeg ladet lidt olie flyde. Nu er hele skidtet samlet og der er påfyldt DOT4 efter forskrifterne. Bremsepedalen er helt slap og jeg gætter på det er grundet i at der er luft i systemet. Her kommer spørgsmålet; Hvordan er det man får den luft ud igen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Luft i bremsesystem.
  • #1   17. feb 2008 Kør ned til din lokale mekker, og få ham til at lufte dem ud, det tager 14 sekunder, de sætter en spand på med 2 slanger som så suger og puster, han gør det nok gratis hvis du er gode venner med ham..

• #2   17. feb 2008 ellers kan du tage en flaske med et hul i låget og sætte en slange i låget.
    så løsner du udluftningskruen på kaliberen og sætter slangen på, nu pumper du så på pedalen så du kan se at det er ren bremsevæske der kommer ud (altså uden luftbobler) spænder luftskruen forsigtigt og piller slangen.
    og det samme gøres på den anden side.
    Jeg tager ikke ansvar for indgrebet.

- Steffen

• #3   17. feb 2008 Få en til og hjælpe dig, Så er der en der sidder i bilen og en ved hjulet, så åbner du udluftningsskruen og ham i bilen træder pedalen i bund og lader den køre op og sådan gør han 3-4 gange, så lukker du udluftningsskruen og han skal så pumpe pedalen hård, og så åbner du skruen igen, når pedalen er i bund, lukker du så igen, og vupti så har du luftet den bremse, og så videre til den næste smiley husk og fylde efter smiley

• #4   17. feb 2008 Du skal jo også lige pumpe på pedalen et par gange, så stemplet i kaliberen kommer ud mod klodsen..

Kommentér på:
Luft i bremsesystem.

Annonce