{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

ingen baglys på sunny n14 {{forumTopicSubject}}

ja vi har en nissan sunne 92 1,4 4 dørs model, som pludselig en dag mistede lysten til at sende lys ud af baglygterne..

har brugt det meste af weekenden på fejlsøgning, og på at skille bilen i atomer..

skal siges at den hvergang jeg skiftede sikring bare valgte og springe den nye sikring, og at alle lygter, på nær selve kørelyset virker..

startede med at tage et stik fra af gangen, og fandt frem til at relæet i føresiden nok var defekt, da den sprang sikringerne hvis begge stik var i relæet, men var der kun det ene af de to i skete dette ikke..

skiftede relæ men det virkede stadig ikke, dette gjorde jeg uden og tage strøm fra batteriet, så fik at vide det måske var stået af det nye relæ..

så derefter fik jeg et nyt relæ, som jeg satte i efter jeg havde haft strømmen taget fra, og det virker stadig ikke..

men som sagt virker blinklys, baklys, bremselys og tågelys..

men kan ikke få den til at lyse konstant..

har en aftale med en elektriker som vil hjælpe med at kigge på det, men er bare lidt hvad man skal kigge efter, og om nogle har oplevet noget lignende..

alle gode ideer modtages, så skriv endelig hvad vi skal se efter når vi har gang i det her i weekenden..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ingen baglys på sunny n14
  • #1   8. apr 2008 har du skiftet radio

• #2   8. apr 2008 ja har skiftet fra en blaupunkt standard til en x-zound..

kan det have noget og sige da??

for er længe siden den blev skiftet..

• #3   8. apr 2008 har prøvet det samme prøv at tage strømmen fra på radioen

• #4   8. apr 2008 lyder mærkeligt..

men prøver jeg sku lige når jeg skal ud og køre igen her i aften..

• #5   8. apr 2008 lyset i instrument bordet er faktisk også stoppet med at lyse..

eller det vil sige at der i alle lamper og uret..

men speedo og omdrejningstæller er der ikke lys i..

• #6   8. apr 2008 det kan være den røde og gule ledning der skal byttes rundt

• #7   8. apr 2008 lyder fulstændig som det samme problen som mit

• #8   8. apr 2008 hvis du næsten lige har monteret en ny radio og brugt det gamle stik til at give strøm med. Så flå det fra hinanden igen. Træk en ledning direkte fra batteriet til at føde radioen. Jeg havde også det problem på min tidligere n14. lyset bagpå bilen forsvandt. dog Pånær bremselys. Instrument belysningen smuttede også. Dette på grund af en fejlstrøm som blev ved med at springe en bestemt sikring. Jeg fejlsøgte rimelig lang tid indtil jeg endelig nåede til anlægget, rev skidtet ud og prøvede igen. Da var problemet væk. Så fjern radioen. Så virker det igen. Det er 99% sikkert

• #9   8. apr 2008 lyder til jeg skal ned og rykke den skide radio ud..

har kørt med den i 3 mdr og ca 8000 km..

men prøver sku, lyder som om i har sparet os for 20 timers arbejde mere..

• #10   8. apr 2008 jeg har nu pillet radioen fra..

stadig intet lys bag på bilen..

prøver dog i morgen og tage strøm fra bilen, og sætte det gamle relæ i igen, og ser om det virker med det på..

• #11   8. apr 2008 har du skiftet pærer eller lavet andet lige inden det skete?

• #12   8. apr 2008 har ikke lavet andet lige inden..

ud over der er en som har bakket ind i vores bil i højre fordør...

har intet lavet ud over vi skiftede radio for 3 mdr siden, og lavede lys foran for 2 mdr siden..

men ledningsnettet ligner noget der er løgn, tror det meste er hjemmebiks med samle muffer osv..

• #13   8. apr 2008 sidder stikket til den originale radio stadig på eller er det klippet af?

Har du tjekket sikringer??

• #14   8. apr 2008 rykkede det hele af ved det inderste stik jeg kunne finde..

og har tjekket alle sikringer..

• #15   8. apr 2008 okay. hvis stikket sidder tilbage nu burde det jo udelukke radio teorien. for så kan den ikke lave en fejlstrøm. Jeg ved bare det var mit problem. Du må have en løs forbindelse eller en forkert samling et eller andet sted. Og jagt den der hvor der er blevet lavet ændret noget. andet kan jeg ikke rigtig sige. For det er mest sandsyneligt at du finder fejlen der.

Knalder den sikringen eller de ok?

• #16   8. apr 2008 efter jeg har skiftet relæ knalder den ikke sikringer mere..

men der er så intet lys stadig..

men problemet er bare vi kun har sat radio i, og ja skiftet soklerne til pærerne foran..

• #17   8. apr 2008 okay. Jeg skiftede ikke relæ på min men bragte ledninsnettet tilbare til original stand inde bag ved radioen. Så kom lyset igen bagpå samt i instrumentbordet. Men hvis den stoppede med at knalde sikringer efter at du skiftede til et nyt relæ af samme type så kan jeg kun gætte om hvad det så kan være. Strange, Du må lige komme med feedback når fejlen bliver fundet og rettet smiley For det lyder sku mystisk.

• #18   9. apr 2008 prøver idag og skifte relæ til standard igen..

hvis det virker ville det være optimalt..

for det gejl med ledninger bag ved radioen, det kunne jeg godt have mistanke til det havde noget og sige..

• #19   9. apr 2008 men ud fra dette billede

http://Billedeupload.dk/showpic-1464.jpg

så er det måske ikke så mærkeligt lyset ikke virker..

kan faktisk være det er et held det kun er lyset der ikke virker..

• #20   9. apr 2008 kan desværre ikke se billedet. Jeg har den samme mistanke. Godt med lys og så ind og se helt inde bag ved radioen. Der må problemet være. Men tjek med relæ´et først. Og virker det stadig ikke ville jeg jagte evt synlige ledninger ved bagklappen eller lign. Steder hvor der er bevægelser. Der kan evt være en slidt ledning. Men held og lykke med det. Bliver spændende at se hvad problemet er.

• #21   9. apr 2008 jeg vil sige det ligner noget et barn på ti har lavet..

prøver og skifte tilbage til det gamle relæ, og se om det virker uden og springe sikringerne uden radio er sat i..

gør det, ja så er det radioen, gør det ikke, så er det relæet, hvis jeg bruger min logik..

• #22   9. apr 2008 Ja det er rigtig nok. Med mindre der er en ledning et andet sted på bilen som har afisoleret sig selv pga slid. Så kan det jo også foresage sådan en fejl.

• #23   9. apr 2008 Du må jo prøve at holde koldt. starte enten forfra eller bagfra... Fra lygten og tilbage, er der noget strøm et sted?... Et ledningsdiagram er næsten en nødvendighed med mindre du har oceaner af tid.... og tålmodighed.

• #24   9. apr 2008 nu har jeg skiftet tilbage til det gamle relæ....

efter radioen og ledningerne er røget ud, ja så kan det gamle relæ sidde i uden at den springer sikringer, heller ikke engang en 4 amp springer den mere..

nu til eftermiddag har den så fået et nyt problem, forlyset virker ikke ved kørelys, kun ved at kontakten er drejet over så nær og fjern virker, så tror måske det er der fejlen sidder..

så tror det er næste projekt og skifte den..

• #25   9. apr 2008 er der kun det relæ som sidder i fordøren ved foden, som styrer lyset??

eller er der flere relæer som evt kan være defekte..

for er godtnok ved at gå lidt kold i ideer..

• #26   10. apr 2008 kørelys relæet sidder der hvor du beskriver. Hvis det er gået også skal det skiftes ud. Jeg tror desværre det er endnu en typisk fejl på sunny´er. Da min skulle synes sidste år var det også defekt og blev skiftet ud med et nyt. Har du ikke en kammi eller noget som ´kender nogle der arbejder med nissan. En fagmand kender med garanti de sygdomme der findes. Det kan spare dig for mange timer.

• #27   11. apr 2008 det har jeg prøvet...

virker stadig ikke..

har dog fået fat i en mekaniker til imorgen, han tror måske der er en forbindelse i sikringsboksen et sted der er defekt, evt er boksen defekt..

så nu får han sku lov og lave det..

• #28   21. apr 2008 havde jo lovet og skrive når fejlen var fundet..

og den er nu fundet, det var kontakten som var gået..

så efter den er skiftet er der lys bag på, dog er vores kørelys som der var med den gamle, nu væk, så nu skal kontakten vippes før der er lys ved start..

Kommentér på:
ingen baglys på sunny n14

Annonce