{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.682 visninger | Oprettet:

Michael C
Michael C
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 15

Bil vil ikke starte når solen skinner {{forumTopicSubject}}

Aloha.

Har et "større" problem med min bil.
Det er en honda civic fra 1992.

Den starter fint, uden problemer, om morgenen, og om aftenen.
Har den dog stået i den bagende sol i et par timer, vil den ikke starte. Er bilen blevet lidt driftvarm, efter en lille køretur, vil den ikke starte før den har stået og kølet af i en times tid.

Jeg har haft en mekaniker til at kigge på den, og han siger det er min starter der er slidt, det finder jeg dog ret usandsynligt?

Nogen bud?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil vil ikke starte når solen skinner
  • #1   21. sep 2008 Som kris h siger, synes jeg også det lyder rimlig meget som noget med brændstoffet at gøre..

• #2   21. sep 2008 det er jo en sensor der er gået sig en tur så den ikk kan mærke bilen er varm og derfor kan den ikk starte.

• #3   21. sep 2008 slevom det var brændstoffet som fordampede hvor skulle det så fordampe hend / når du starter kommer der jo nyt. vil skyde på det er din strømfordeler der er slidt... så når den er varm udvider den sig og har ikke længere kontakt.

• #4   21. sep 2008 altså hvis starteren kører rundt og tager ved, så kan vi jo hurtigt blive enig om at den virker...! altså et problem udelukket. så siger du den starter fint om morgen og om aften, men kan ikk når det er varmt eller bilen har været ude og kører..! godt så det vil sige motoren kan ikk mærke den er varm og derfor kan den ikk starte fordi den tro den skal give en meget federe blanding end den skal når den er varm..

• #5   21. sep 2008 fedt med et forum indlæg hvor ham som har postet spørgsmålet ikke selv er aktiv i det...

• #6   21. sep 2008 giver dennis l ret jeg har selv prøvet nået liggende og de var en føler i topstykket der ikke kunne finde ud af om bilen var varm eller kold så den gav choker hele tiden men det var ikke nået problem når den var kold

• #7   21. sep 2008 motortemp. føler for motorstyring, ØD-føler eller knastføler... det er helt sikkert en af de tre, skift dem alle der er reservedele for under en tusse

• #8   21. sep 2008 Tror ikk på det er ØD-føler eller knastføler, for så kunne den jo heller ikk når den er kold.

på med en tester og se hvad det er for en sensor/føler, der kan jo side flere temp føler og jeg ved det sgu ikk lige på den bil..
    ellers er det jo bar igang med fluke/ohm-meter.

en computer test koster maks 500kr på et værksted og så kan du jo selv skifte føleren det er nemt nok..

• Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 15
    #9   21. sep 2008 Mange tak for de forskellige svar.

Holder på det du siger Dennis L, det ville umiddelbart også være et af mine bud.
    Jeg får kørt en test, og så må vi se hvad den siger.

• #10   21. sep 2008 Til Dennis
    Japanerne har problemer med tæring rundt om disse sensorer især ØD- føleren ved svinghjulet, det bevirker at når motoren bliver varm udvider metallet sig og presser på spolen der kan fejlen være og som de fleste mekanikere ved er der ikke fejldatalager på en civic fra '92 derfor kan fejlen ikke udlæses når den er periodisk...
    P.S. jeg er mekaniker og har set disse fejl før!

• #11   21. sep 2008 Min gamle colt gjorde præcis det samme. der skulle generatoren skiftes..

• #12   22. sep 2008 Peter K. : hmm tja det ved jeg så ikk om der er fejllager på en civic fra 92. så åbenbart ikk alle mekaniker..! smiley
    Men med alt respekt for din erfaring og din mening. så køber jeg ikk den med tæring rundt om sensoren. nu har jeg kørt japaner altid (dog ikk mekaniker for japanske mærker) og jeg har aldrig prøvet at de var tæret om sensoren til ød-sensoren og jeg kan nu heller ikk forstille mig at det ville udvide sig så meget at det simpelthen laver en periodisk overgang til stel, som det jo er den ville få i det tilfælde.
    Men det er jo bar min konklusion, kan jo ikk vide hvad du har prøvet, men det lyder underligt.

• #13   22. sep 2008 Prøv at spørg inde på www.honda-klub.dk og der vil du helt sikkert på 5 svar inden for 30 minutter og de vil alle lyde på at det er dit mainrelæ som er i stykker.
    Hvis du er medlem at Honda klubben, kan du også læse en guide til hvordan du findet det og fikser det på 20 minutter for ingen penge.

Mainrelæ styrer benzinpumpen og når bilen er varm, så glemmer den at tænde for benzinpumpen. Det er std. fejl nr 1.

Kommentér på:
Bil vil ikke starte når solen skinner

Annonce