{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Original Xenon i BMW 3-serie - defekt? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min højre og venstre pære lyser med forskellig farvetone, den venstre er blålig hvid og den højre er mere over i lilla/rødlig. Jeg har et par gange oplevet at lyset flakker/blinker en lille smule lige når jeg har startet bilen. Er der nogen der har en idé til hvad der kan være galt, defekt pære i højre side (den lilla), defekt ballast eller?

Jeg har læst flere steder at man så vidt muligt selv skal holde fingrene fra at skifte Xenon-pærer, hvor seriøst skal man tage det? smiley

Pærerne er af typen D2-S.

Det skal lige siges at jeg ikke selv har haft bilen fra ny, så måske har den ene pære været skiftet uden at den anden har været skiftet samtidig.

Håber at der er nogen der kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Original Xenon i BMW 3-serie - defekt?
  • #1   3. okt 2008 Det er fordi pæren er ved at være færdig, de bliver rødlige i det når de synger på sidste vers.

• #2   3. okt 2008 Jep, din pære er ved at være færdig... havde en pære som sprang, og den begyndte osse på at blinke.. den gjorde det bare næsten hele tiden, og i flere uger hvor den så til sidst ikk virkede mere...

• #3   3. okt 2008 Tak Jens og Daniel D

Kan man selv skifte dem? Og i så fald er der nogen der ved hvad man skal være opmærksom på, må man fx komme i direkte berøring med pæreren (jeg tænker på om der er problemer med syre fra fingrene osv.)?

• #4   3. okt 2008 Du skal bare ikke røre ved glasset.. det er ligesom ved normale pærer.. men du skal nok være obs på at der er de rigtige stik, for det er der stort set altid forskel på... ved ikk lige hvordan det er med xenon som er monteret fra fabrik (hvis dit altså er det?)... Er det noget der er eftermonteret skal du være opmærksom på stikkene i hvert fald.. Jeg købte et nyt sæt da min sprang.. det kostede mig 1000 kr. en enkelt pære ville løbe over det beløb da jeg kører med bi-xenon... Og så fik jeg nye balaster og det hele med osse jo.... Men du kan sagtens skifte selv...

• #5   3. okt 2008 @Daniel D
    Det er originale fra fabrikken.
    D2-S (som pærerne er) henviser vel også til stikkene går jeg ud fra?
    Ja, jeg regner absolut med at skifte begge to, men jeg ved ikke mht. ballast, hvor sidder den henne? Sammen med pæreren?
    Jeg har fundet et sæt til ca. 600,- hos Schmiedmann, tror de er OK og de skulle kunne passe. Det er godt nok 6000K, tror kun mine er 4100K. Men hvis jeg skal have nye 4100K løber prisen nok nærmere op på mindst 1500,- for et sæt.

• #6   3. okt 2008 Ring og snak med dem... Du skal være helt 100 på at det er pærer med det rigtige stik... ellers er de intet værd... og tror faktisk nok at du skal køre med samme kelvin som er godkendt fra fabrikken af... Ellers må du en tur forbi BMW...

• #7   3. okt 2008 Jeg tager lige en snak med dem. Tak for hjælpen!

Kommentér på:
Original Xenon i BMW 3-serie - defekt?

Annonce