{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
18.340 visninger | Oprettet:

Køre på 3 cylinder {{forumTopicSubject}}

Hej.

Bil: Audi A3 1.8 T "2000

Jeg har lidt problemer med at min motor går på 3 cylinder nogle gange.. det er mest i fugtigt vejr.. Jeg har fundet ud af hvad cylinder det er... og har prøvet at skifte tændspolen(den har en tændspole til hver cylinder) det hjalp ikke en noget.. har jeg så ikke ret at der kun er komprition, dysser eller tændrør tilbage?? Nogle der har en idé hvad det ellers kunne være?

Den har det med at gå lidt ujævn i tomgang, jeg har hørt at det evt, kunne være med at gasspjældet skal renses, er det rigtigt?

håber meget i kan hjælpe ! smiley
på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre på 3 cylinder
  • #1   13. okt 2008 prøv at gi det hele en omgang silicone spray

men prøv da bare at mål komp. sådan et ur koster jo næsten intet

kan jo ske det er en "utæt" ledning. hvis den kun døjer når det er fugtigt

• #2   13. okt 2008 Tak for svaret,
    Sidste år første gang den rigtigt gjorde det i langtid, gav jeg den en omgang silicone spay, og det hjalp end til nu her hvor den begyndte på det igen,, så det kunne da godt tyde på at det var noget med ledning, men hvor smiley ? hvordan finder jeg den.. det ser okay ud sådan umelbart..
    hvor kan man købe sådan et ur til at måle kompritionen ? smiley

• #3   13. okt 2008 kan du købe over alt. tror faktisk også fætterhansen har dem

har selv et fra biltema det virker fint. ellers kan du nok låne et på dit lokale værksted for en kage til kaffen

hva med dine tændrør

• #4   13. okt 2008 ok. jeg prøver at kigge i biltema, de har også alt:) heh

Mine tændrør har jeg ikke rørt ved endnu.. jeg er lidt øm over dem, da der er noget med de skal strammes med bestemt moment ? og jeg har ikke en moment nøgle... jeg har haft bilen i lidt over et års tid og kørt snart 40.000 km uden at skifte tændrør.. hvor tit skifter man egenligt dem ?

• #5   13. okt 2008 tændrørskabel

• #6   13. okt 2008 hvis det var mig ville jeg prøve at skifte dem. for de trænger nok smiley

men ved ikk hvor du kommer fra men du er velkomme til at komme forbi løgstør. så kan du låne værktøjet. og så skal jeg nok gi en hånd med

tændrør behøves ikk spændes med moment de skal bare lige ha så de sidder der. ikk for hårdt men heller ikk så de falder ud

• #7   13. okt 2008 Rasmus A: Der er ikke noget tændrørskabel, da der sidder 4 tændspoler på motorblokken, som går direkte på tændrør..

• #8   13. okt 2008 rasmus a der sidder ingen kabler da den kører med 4 spoler smiley

• #9   13. okt 2008 casper de sidder i topstykket ikk blokken bare for at være på tværs

• #10   13. okt 2008 ja det er selvfølgelig rigtigt.. smiley
    Jeg prøver mig lige lidt frem, ellers skal jeg nok lige give lyd hvis jeg får brug for hjælp.. smiley

• #11   13. okt 2008 btw. hvad tror du det kan være at den går lidt ujævn i tomgang? min mekaniker siger at indsugningen skal resnes, altså helt tages af og renses.. ja han vil bare tjene penge tænkte jeg.. jeg har prøvet sådan noget indsugningsrens, det hjalp heller ikke.. men har hørt at det måske kunne være gasspjæld der skulle renses.. ved du noget om det ?

• #12   13. okt 2008 kan det sagten men ellers så bare kør en frisk tur til tyskland det plejer også at hjælpe smiley

det soder til hvis man kører mange korte ture

• #13   13. okt 2008 Undskyld hvis jeg rammer andres svar, har ikke lige fået læst det hele...

Min A3 gjorde det samme i sommers, dvs. startede på 3 cylindre nogen gange. Hvis den kun gør det nogen gange kan du som hovedregel regne med at det ikke er en tændspole. En tændspole dør, og så kan den ikke mere, dvs. så vil det være konstant tændning kun på 3 cylindre.

Det der var problemet med min var et lille sluttrin (et relæ af en art tror jeg) Dette fik jeg skiftet hos Audi ifm. service og det kostede mig et par tusinde...

Så hvis du selv ved hvad det er for et slutrin og selv kan skifte det, så kan det nok gøres noget billigere...

• #14   13. okt 2008 Money Over Bitches: Den har gjort det lige siden jeg købte bilen, forhandleren sagde selvfølgelig at det skulle den gøre, og jeg kunne ikke rigtigt sige ham imod.. bil har været i Kbh flere gange og i Italien, så mon ikke det skulle være langt nok for at brænde noget sod af smiley vi kørte 4000 km sommeren 07. Der er ingen forskel...

Brian P: Jeg mener at det godt kan være tændspolen, da fugt på en eller anden måde "kortslutter" altså noget mikroskopisk der får den til at fejle.. Og da det tit sker ved fugtigt vejr, så kunne det godt være den..

Det mærkelige er at computeren ikke registere noget, gjorde den det på din ? Jeg mener om der kommer en lampe og lyser, det burde den jo gøre..

Kan du skaffe noget mere info omkring det "slutrin" som du snakker om, det siger mig ikke noget som helst smiley

Tak for svaret:)

• #15   13. okt 2008 jeg har haft en som lavede samme problem, der sidder en tændingsforstærker på 1.8t motorene, og den er lidt en svaghed på dem, så prøv og skift den, så er jeg rimelig sikker på fejlen forsvinder..
    mener den sidder ovre på tårnet e førersiden af bilen smiley

• #16   13. okt 2008 Pis smc tager ikke elektronik dele retur!!! har lige smidt 550 kr ud af vinduet.. nogle der står og manlger en tændspole ? smiley

ok, kigger lige efter den tændingsforstærker smiley tak for svaret.

• #17   13. okt 2008 Nej, der kom ikke noget frem på computeren, og det var noget SMC målte sig frem til ved et service, da problemet opstod ret tæt på mit standard service valgte jeg at få dem til det, men inden da havde jeg haft en vagcom på uden held.

Jeg har desværre ikke meget info om det sluttrin, der står ikke et reservdelsnummer på regningen fra SMC, men prøv evt. og ring til dem og hør om de kan svare på noget om det...

• #18   22. okt 2008 Sluttrinnet sidder på siden af luftfilterkassen... Flad "boks" med et stik i hver ende... Ca 800kr for et Hella modul.

/Kristian T

• #19   31. okt 2008 Kan det passe at det er den der har 5 poler i den ene ende, og 4 i den anden ?
    Hvad betyder Hella modul?
    Det jeg har fundet hedder bosch..
    4D0 905 351 kan det være det?

• #20   10. nov 2008 Nå har skiftet modulet.. Det har muligvis løst det ene problem, den går nu meget ujævn i tomgang lige som før, men ikke på 3 cylindre..:)

• #21   10. nov 2008 Har du haft pillet batteriet fra? Hvis ja så skal du have en computer på og grund stille gasspjældet...

• #22   10. nov 2008 Det eneste man skal når man har haft batteriet af er at den skal stå til tænding i 3-5 sek inden man starter den, så stiller den selv. og el ruderne skal køres helt ned og op. og til sidst ure/dato skal stille. Det står der i manualen ihvert fald..

• #23   10. nov 2008 Ja men sådan fungere det bare ikke helt i virkelighed... Jeg havde samme problem på min 1.8T og der satte jeg vagcom på, grundstille gasspjældet, kørte en tur og så var den i orden igen...
    Er det en AGU motor?

• #24   10. nov 2008 ja det er lige præcis den! Kan det være det så ?! det kunne sku være fedt hvis det bare er det. Er bare lidt mærkeligt at den kun gør det nogle gange..
    Du kan måske afhjælpe problemet ?

Kommentér på:
Køre på 3 cylinder

Annonce