{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.489 visninger | Oprettet:

tandrem rem knækket?? {{forumTopicSubject}}

Holdte stille rødt på vej hjem fra arbejde i dag.. bilen går pludselig ud..og skriver lavt olietryk Fuck.. når men skubber den ind til siden, og tjekker lige med en ven.. knast aksler køre ikke rundt!! der har på intet tidspunkt været mislyde fra motor, eller ikke under haveriet..

mon der er sket noget alvoligt..
alfa 1,6 t-spark 120 kh

det mest nederen, er at i mandags bestilte jeg tid til tandremsskift på tirsdag i næste uge.. PIS LORT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tandrem rem knækket??
  • #1   22. okt 2008 Hmm, alfa er en interference motor, men du kan være heldig.

ellers står den på nye ventiler.

• #2   22. okt 2008 kryds finger for at ingen ventiler er most.

• #3   22. okt 2008 mega trist og det var så den motor for du skal nok regne med at den har bøjet alle ventiler så det er røv

• #4   22. okt 2008 Hvor langt har du da kørt over tid?

• #5   22. okt 2008 den var jo i tomgang da det skete.. kan forstå, stempler smadre ventiler hvis har den i gear med 140 kmt.. men nu hvor den holdt i tomgang, kan da vel højst ha bukket et par ventiler?

• #6   22. okt 2008 mon ikke der er 4 bukket ventiler?? smiley

• #7   22. okt 2008 fik skiftet tandrem sidst for 55.000 km siden..

men tog kun lige dækslet lidt til side, remmen sidder stadig fint på de øverste kansthjul, men kan jo være den er knækket nede ved krumtappen..

hva kunne det ellers være hvis det ikk er tandrem?

• #8   22. okt 2008 prøvede det på min 16 gti g2 der gik det kun ud over 2 ventiler

• #9   22. okt 2008 da kan ihvertfald godt medragne at toppen skal af mont. der er ikke plads på sådan en motor

• #10   22. okt 2008 Dennis G - Det er også noget andet i ældre biler, de har som regel større slaglængde, og derfor mere spillerum. De fleste moderne biler har desværre større boring og kortere slaglængde for at være omdrejningsvillige, og så sker der meget nemmere skader på ventilerne, og om den er i tomgang eller ej er ligegyldigt, stemplerne pisker stadig op og ned

• #11   22. okt 2008 Dennis G..

skete det mens du holdt stille eller kørte? og kunne du høre noget da det skete.

jeg sad med åben vindue da det skete, og hørte intet . køre selv motocross, så ved godt hvordan det lyder når en motor brækker sig big time..

• #12   22. okt 2008 hmm.. tegner sku ikk godt, er kørt ud på værksted med bilen.. så kan komme med update i morgen på, hvor meget fattigere jeg bliver smiley

hvorfor kommer så noget lort, altid når man mindst venter det.. Det er såen der altid sker for naboen, og ikke en selv.. CRAB

• #13   22. okt 2008 Hmm, lyder underligt at remmen stadig sidder på knasterne, prøv at vippe dækslet igen, og så køre motoren stille rundt, for at tjekke om remmen stadig sidder der hvor den skal, hvis den gør, og det hele drejer rundt som det skal.

Ja så kan du nok lave ekko ned i blokken, dvs. hul i et stempel.
    Men har prøvet at skrue i en 1.6 twin spark der havde hul i cyl. 1 men stadig kunne starte og køre. Den kørte selv 20 km ud til værkstedet.

• #14   22. okt 2008 kansterne køre helt sikkert IKKE med rundt.. der er INTET kompresion på den.. men kan remhjul på krumtap falde af? så ville jeg ha hørt det.. så mit bud er at den er knækket dernede

• #15   22. okt 2008 Det er da muligt at trække i remmen og se om den er slap.

Det er ikke et strømprøblem du evt. har, de alfaér der lyder som ingen komp. hvis der ikke er nog strøm på, bare en mulighed ???
    Prøvede i at skubbe den når den var i gear, og tjekke om det kørte rundt eller motor tog ved.
    Havde engang en kunde der mente det samme, men da jeg fik den ud kunne jeg kun konstatere at den manglede strøm til at starte ordentligt på, det lød lidt som om motoren bare kørte rundt uden komp....

En mulighed måske....

• #16   22. okt 2008 hørte ikke en skid da det var og yes holdte i tomgang men som Macnuz så er det noget med de gamle biler ?? såå

• #17   22. okt 2008 Mere fordi at du skriver at den ingen komp. har overhovedet, og uanset om 2 cylindre er smadret vil der da være en form for modstand på de øvrige cylindre ellers er du da total uheldig at den rammer indstilling "umuligius" :-))

• #18   22. okt 2008 Dan M

nej tror jeg ikk.. nu vil jeg jo ikke køre på starteren i flere sek. nu, da jeg ikk ved hva det er.

knsater er koblet fra på en eller anden måde, ellers ville den jo heller ikk skrive lavt olie tryk? ligge da det skete.

hmm.. kommer tilbage i morgen, med hva der er galt, hvis værkstedet for tid til at se på det..
    Ville bare høre her, og nogen har været ude for noget lignende

• #19   22. okt 2008 Hej

Det var bare det jeg havde oplevet en gang, på den jeg havde inde, den så ikke ud til at mangle strøm, men når nøglen blev turnet lød det som motoren blev turnet bare uden comp. og hvis motoren dør bare sådan vil olietryk da også lyse, og helt ærligt det LØD dengang som motoren kørte rundt, men i ville jo selvfølgelig også have set servo/generatorrem køre rundt da i prøvede, kom jeg lige til at tænke på.. det ville jo være et meget tydelig tegn, men hvis den bare døde tror jeg ikke der er sket det store, og du har da lov at håbe, men lad høre fra dig når der er nyt.... (kører selv alfa 156 2,0, og har lige selv hoverrepareret motor i den.) Pøj pøj......

• #20   23. okt 2008 Værketstedet svar:

De har aldrig set en bil der ikke har smadret ventiler ved knækket rem, lige meget og det er sket i tomgang eller ved kørsel.
    de har en bil magen til, hvor der er sket det samme.. min egen har kørt 50T siden sidste tandremsskift, den anden de havde 55t siden sidste skift.
    MEN, ved begge biler, var tandremmen 3,5 år gammel.. så det er derfor de er knækket.

Værkstedet siger nyt topstyk..
    Jeg siger: jeg vil godt se det gamle topstyk inden de montere det nye..

Så nu er von and tanken nede omkring det røde felt.. koster mig lige 15K for at få den ud og køre igen!

• #21   23. okt 2008 Har lige skifet ventiler på sådan en, og du kan godt regne med at skal skifte ventiler, samt hydrauliske løftere.

• #22   23. okt 2008 vel og mærket pga tandrem sprang smiley

• #23   23. okt 2008 og når tandremmen skal skiftes bør du også skifte den hydrauliske knastforstiller da den ellers vil kunne komme til at tikke og lyde helt ad H..... til og miste lidt effekt

• #24   24. okt 2008 Det er slet ikke sikkert at man bare kan kaste nogle nye ventiler i, ventilstyrene kan være flækkede eller slået skæve, har renoveret flere af de Alfa toppe efterhånden efter knækket rem.

• #25   24. okt 2008 ok.. men alfa anbefaler et ombyttet topstyk.. koster 6K.. men er det ikke stort set sammen pris som hvis værkstedet selv skifter, ventiler/løftere.

eller hva mener i??

• #26   24. okt 2008 Joe, mange 16 ventilede topstykker som vi laver på mit arbejde kommer op i 4500,- + moms.
    Ærgerligt du bor så langt væk, ellers kunne vi nok have fundet ud af noget til jysk pris....

• #27   24. okt 2008 Var nede og se på skaderne idag.. puuhha.

tandremmen manglede 8 tænder.. og 8 ventiler var bukket..
    spurgte ham også om det ikke kunne betale sig at de selv lavede det, altså selv skifte dele i tostykket.. men han sagde at var var frosset i.. og at det ville blive stort set samme pris som et ombytter fra italy.. + jeg for et komplet renevoret topstyk.

så hvis du tar 4500 + moms.. og jeg skal gi 6K er det jo stort set det samme

• #28   25. okt 2008 Ja, så er der nok ingen vej udenom, men det er nu det firma jeg arbejder i der skal have 4500,- + moms, min pris er noget bedre......

Kommentér på:
tandrem rem knækket??

Annonce