{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Elendig tomgang på Citroen AX 1,1i {{forumTopicSubject}}

Jeg har problemer med tomgangen på min citroen ax 1,1i.
Tomganger går meget lavt og motoren kan kun holde sig selv igang når den er varm. Når den er kold er det helt umuligt, hver gang den skal startes skal man sidde og give den en smule konstant gas i et par min. Jeg har tjekket tændrør, tændrørskabler, skiftet lambda sonde, målt mit gasspjældspotentiometer, skiftet vand temperatur sensor til injectionen, tjekket injection luft temp. sensor, MAP sensor, vacuum system, skiftet brændstof filter, tjekket benzin tryk, benzin slanger, tjekket for falsk luft og lige lidt hjælper det.

Kan det evt være min tomgangsmotor der er død/beskidt.? For nogle enkelte gange vil den gerne gå i tomgang.. Når man så giver gas/kører lidt - så er tomgangen umulig igen.. Det er en ax 1124 ccm fra 1995 med Magneti Minarelli injection.. Ville være dejligt med hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elendig tomgang på Citroen AX 1,1i
  • #1   15. nov 2008 din mono point indsprøjtning er slidt op ret normalt på de ax´er
    1000kr plus moms ved hugger så er du kørt igen, vær opmærksom på der findes flere typer WEBER BOSCH SOLEX samt afstanden på frem og retur løbs slangerne helt tæt eller med 10cm afstand


Kommentér på:
Elendig tomgang på Citroen AX 1,1i

Annonce