{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Opel Motor 2,0 16V - HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hey Der!

Min motor i min vectra er begyndt at opføre sig total sært.

Så snart den kommer over 2000 omd/k begynder den at "hoste" og sætte ud.
Har prøvet alverden, og har haft 5 uafhængige mekaniker til at se på den, her iblandt Opel, og Bosch Autoservice.

Ingen har kunne komme med nogen løsning, har prøvet at skifte alt fra tændspole, til Styreboks.
Kortslutter jeg chokeren, så den køre med konstant choker, køre den fint, men selvfølgelig for højt i omd.

Nogen der har nogle forslag, er virkelig forvirret!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel Motor 2,0 16V - HJÆLP!
  • #1   1. maj 2005 P.s. Nogen der ved hvormange Bar dennne motor skal køre med i benzin tryk??

  • #2   1. maj 2005 HeY Dennis.....
    Prøv at spørge Per O, han ved rigtig meget...

    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6278

    Mvh Helbo


  • #3   1. maj 2005 Check/skift luftmængdemåleren, reset EFI.

    Det er mit bud...



  • #4   1. maj 2005 EFI?? Hvad snakker vi lige om så?? smiley

  • #5   1. maj 2005 Jamen ..
    Altså..

    Min motor havde et problem der lignede meget det du beskriver. Den hakkede hoppede og døde omkring 3500 rpm.

    Problemet var at luftmængemåleren ( den dims der måler luftmængen der kommer ind i motene (aha!)), var gået i fuck. Det betød at EFI <- Electronic Fuel Injection computeren fik forkerte oplysninger om hvor meget luft der kom ind ..og havde defor en helt forskruet opfattelse af hvor meget benzin der skulle til. Det "kvalte" motoren.

    Løsningen var så at skifte luftmængedemåleren, og resette EFI computeren. Grunden til den skulle resettes, var at motoren "lærer", og gradvist tilpasser programmet til hvordan sensorer fortæller den at tingene er i forhold til standartprogrammet. Hvis EFI´en nu lurer af at hvis den laver en standartblandning så vil der være uforbrændt 2% oxygen i udstødningsgasserne, så vil den tilpasse fuelen så det 2% oxygen vil blive forbrændt i løbet af 600 km på vores opler.
    Det betyder samtidgt at hvis den konstant løbende har fået forkert info om hvor meget luft den reelt får ... så vil det tage den noget til at lære at den altås skal gøre anderledes... og det kan man hjælpe kraftigt på vej ved at resette den (pil batteripolen af i 45 min ca, og så sæt den på igen)

    Håber overstående er korrekt og kan være til hjælp. Hvis jeg tager fejl, vil jeg gerne rettes på høfligt og konstruktivt vis (hint til visse personer på BG).


  • #6   1. maj 2005 Har prøvet at pille polen fra, natten over, uden held, og har også prøvet med helt anden styre boks, men har selv følgelig ikke tjekket selve luftmængde måleren, er der nogen måde man kan tjekke det på??

  • #7   1. maj 2005 Har du MSN? accepter lige..


  • #8   1. maj 2005 Det er skuda Joannas gamle bil du har ? Er det ik?

  • #9   1. maj 2005 Du kan lige vende tilbage på turbohamsteren_fjerndette_(a)hotmail.com

  • #10   3. maj 2005 Hej Dennis P.
    Prøv at ligge spørgsmålet ind på www.opelpower.dk , der tror jeg at der er flere der kan hjælpe. Der er også nogle der ved mere end mig (mange)
    For det kan være mange forskellige ting der kan være galt med din motor, lige fra omtalte luftmassemåler, andre følere og helt ud til den bagerste lydpotte (det tror jeg dog ikke at det er).
    Men prøv at beskrive alt hvad der er blevet kontrolleret, og af hvem.
    Så må vi starte der fra.


Kommentér på:
Opel Motor 2,0 16V - HJÆLP!

Annonce