Startproblemer & underlig lyd, pug 206 {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens
Jeg har et problem med min lille pug 206 S16 fra 2001, 114.000 km.
I mandags da jeg kom ned til bilen åbnede jeg den med fjernbetjeningen og alt gik som normalt. Så satte jeg mig ind og drejede nøglen et par klik. De forskellige lamper lyste og jeg tændte bilen. Næsten inden den prøvede at starte, gik det hele bare ud. ingen lamper lyste, intet elektronik virkede.
Tænkte det bare var som jeg havde glemt noget tændt. Så opladede batt. igen i en times tid og nu virkede den som normalt igen.
Men så igen her til morgen kom samme problem og jeg er rimelig sikker på jeg ikke har glemt noget tændt.
Har haft den i et halvt års tid, hvor den aldrig har gjort noget lignende. Hvad kan der være galt? og hvordan finder jeg fejlen?
Så lige en anden ting:
Jeg synes nogen gange jeg meget svagt kan høre en "dunke lyd" når jeg drejer til venstre i lav fart. hvad kan det være?
Ville blive super glad for jeres hjælp
Mvh. Ryan
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 134
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 16
Kan det være at batt. fungere, men bare ikke bliver ladet op under kørsel? og er der nogen måde man kan tjekke det?
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.715
Ja mål spændingen på batteriet med slukket motor ... er måske en 12-14 V... Start fætteren op og hold omdrejninger, nu skulle generatoren gerne lade på bilen og spændingen stige til måske 15-16 V eller noget der ligner. Sådan kan du se om bilen lader batteriet.
Eftersom det er en Pug du har er der desværre frygteligt mange ting elmæssigt der kan gøre at bilen opfører sig som den gør... Men prøv ovenstående .. Selvom bilen lader kan det salgtens være dit batteri der er "falder sammen".
Held og lykke
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 815
Men som sagt ved det ikke da jeg havde det problem galt det også i høj fart...
jul 2008
Tak for svarende drenge
Herefter skifte batteri, hvis mekanikeren har samme mening.
Flere bud på løsning er meget velkommen
jul 2008
Flere bud på løsning er self. stadig velkommen.
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 254 Svar: 2.792
jul 2008
Jeg havde 2 spørgsmål
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 254 Svar: 2.792
dec 2003
Følger: 7 Følgere: 12 Biler: 11 Emner: 92 Svar: 1.622
jul 2008
Jesper C - Jeg har ikke rigtig lagt mærke til om det også kommer på ujævn vej. Men det er der faktisk også når jeg kører lige ud.. men mest til venstre.
P.s. Har været ude og lade mit batt. op igen nu. Den kører fint p.t. det er så spørgsmålet hvornår den ikke vil starte igen
Startproblemer & underlig lyd, pug 206