{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Startproblemer & underlig lyd, pug 206 {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens smiley

Jeg har et problem med min lille pug 206 S16 fra 2001, 114.000 km.

I mandags da jeg kom ned til bilen åbnede jeg den med fjernbetjeningen og alt gik som normalt. Så satte jeg mig ind og drejede nøglen et par klik. De forskellige lamper lyste og jeg tændte bilen. Næsten inden den prøvede at starte, gik det hele bare ud. ingen lamper lyste, intet elektronik virkede.

Tænkte det bare var som jeg havde glemt noget tændt. Så opladede batt. igen i en times tid og nu virkede den som normalt igen.

Men så igen her til morgen kom samme problem og jeg er rimelig sikker på jeg ikke har glemt noget tændt.

Har haft den i et halvt års tid, hvor den aldrig har gjort noget lignende. Hvad kan der være galt? og hvordan finder jeg fejlen?

Så lige en anden ting:

Jeg synes nogen gange jeg meget svagt kan høre en "dunke lyd" når jeg drejer til venstre i lav fart. hvad kan det være?

Ville blive super glad for jeres hjælp smiley

Mvh. Ryan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startproblemer & underlig lyd, pug 206
  • #1   18. dec 2008 Måske skal du ha nyt batteri i...

• #2   18. dec 2008 Ja, det er self. en mulighed. Jeg beklager hvis det er dumme spørgsmål, er bare ikke skide god til biler smiley

Kan det være at batt. fungere, men bare ikke bliver ladet op under kørsel? og er der nogen måde man kan tjekke det?

• #3   18. dec 2008 Kan det være at batt. fungere, men bare ikke bliver ladet op under kørsel? og er der nogen måde man kan tjekke det?

Ja mål spændingen på batteriet med slukket motor ... er måske en 12-14 V... Start fætteren op og hold omdrejninger, nu skulle generatoren gerne lade på bilen og spændingen stige til måske 15-16 V eller noget der ligner. Sådan kan du se om bilen lader batteriet.

Eftersom det er en Pug du har er der desværre frygteligt mange ting elmæssigt der kan gøre at bilen opfører sig som den gør... Men prøv ovenstående .. Selvom bilen lader kan det salgtens være dit batteri der er "falder sammen".

Held og lykke

• #4   18. dec 2008 Vis du kan høre en dunke lyd kan det måske værre dit kadanled... det kan fx værre en manchette som er utæt og så smider olien ud af kadanledet kan du se vis der sider olie på indersiden af skærmkassen.

Men som sagt ved det ikke da jeg havde det problem galt det også i høj fart...

• #5   18. dec 2008 Okay.

Tak for svarende drenge smiley Men min løsning vil så være at køre på et værksted evt. lige få dem til at høre når jeg drejer og så kan jeg jo samtidig spørge dem omkring batteriet.

Herefter skifte batteri, hvis mekanikeren har samme mening.

Flere bud på løsning er meget velkommen smiley

• #6   18. dec 2008 Super! Tak Thomas S. og jer andre smiley

Flere bud på løsning er self. stadig velkommen.

• #7   18. dec 2008 Thommy J - er du stiv smiley ? du har skrevet i det forkerte indlæg? smiley

• #8   18. dec 2008 Ørbæk - Thommy J har da svaret rigtig nok?

Jeg havde 2 spørgsmål smiley

• #9   18. dec 2008 omg (: Havde læst et andet indlæg med samme problem(: det var vidst mig der dummede mig der (:

• #10   18. dec 2008 Mht den dunke lyd. Er det så også når du kører på ujævn vej?

• #11   18. dec 2008 Ørbæk - det kan ske for selv de bedste smiley

Jesper C - Jeg har ikke rigtig lagt mærke til om det også kommer på ujævn vej. Men det er der faktisk også når jeg kører lige ud.. men mest til venstre.

P.s. Har været ude og lade mit batt. op igen nu. Den kører fint p.t. det er så spørgsmålet hvornår den ikke vil starte igen smiley

Kommentér på:
Startproblemer & underlig lyd, pug 206

Annonce