{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

ET fungere sådan her??? {{forumTopicSubject}}

Hvis nu min bil har et højt ET mål (45) så betyder det at fælgen sidder langt inde. Hvis så jeg har fundet nogle fælge jeg vil købe som er i ET 35, som jo så betyder at fælgen sidder længere ude ved skærmkanterne... - hvad skal jeg så tage højde for? om bilen kan dreje osv uden noget går i mod? eller hvordan virker det??

Jeg overvejer nemlig nogle 9x16" fælge til min bil(bag) og 7,5x16"(for) , Har fundet dem i ET35 som er det tætteste på ET45 jeg kan finde..

Håber i kan hjælpe! =)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ET fungere sådan her???
  • #1   25. maj 2005 Og om dækkene går imod skærmkanten og inderskærmen. Men det er ikke bare lige, sådan at gøre. Det er faktisk ulovligt, da bilen med et formål er født med ET 45. Dette er bilens undervogn nemlig afstemt med. Så flytter du "trykket/presset" længere ud - altså forøger bilens sporvidde (fint ord). Så kan du godt komme lidt i problemer med synsassistenterne. Lovgivningen siger max. 5% forskel, hvad enten om det er ned eller op. mht ET.

• #2   25. maj 2005 Spurgte ikke om det var lovligt, men om det var muligt smiley Har faktisk fundet nogen på bigwheels, som er synsgodkendte til min bil i 9x16, så ville bare høre om hvad man skal lægge mærke til!

• #3   25. maj 2005 Ikke noget. Er du synsgodkendte = ingen problemer. Og 9*16 på sådan en Toyota skulle ikke ret gerne være et problem.

• #4   25. maj 2005 du = de

• #5   25. maj 2005 hvis det er til toyotaen du tænker skal du også lige tænke på at det kun er biler der er type godkendte (dvs født) med to forskellige dækstørrelser der må køre med det
    ellers giver det en lille bøde på 2000,-

• #6   25. maj 2005 Dvs nu har jeg fundet nogle Borbet T fælge på www.bigwheels.dk til min bil og sat kryds i synsgodkendte fælge, og der findes de både i 9x16" som jeg nok vælger at sætte i bag og 7,5x16 som kommer på i front.. De har ET35 som er 10 numre mindre end min. Men de burde være brugbare???

• #7   25. maj 2005 Okay så jeg må altså nøjes med 9x16 i både front og bag , hvis de altså kan være der..
    Eller kun 7,5 i front og bag..?

• #8   25. maj 2005 nemlig ja

• #9   27. maj 2005 ET er hvor navet sidder i forhold til midten af fælgen. og det er i CM.. så ET45 er altså at navet på fælgen sidder 45mm fra midten på fælgen ud til ydersiden af fælgen. så jo lavere ET jo længere kommer fælgene til at rage ud fra kassoriet.

Kommentér på:
ET fungere sådan her???

Annonce