{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

1.8T har for meget olie.. {{forumTopicSubject}}

Ja nu har jeg lige fået nyt olierør på min passat men efter den kom hjem fra mekaniker havde den pludselig ikke for lidt men for meget olie... cirka 1,5cm for højt på oliepinden...

Nogen der ved hvor meget det er i liter? og hvordan jeg nemmest kan tappe det igen? det er jo helligdag i morgen men skal bruge bilen til heidepark i tyskland så kan ik vente på mekanikeren åbner igen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1.8T har for meget olie..
  • #1   12. apr 2009 Jeg ville bare køre tror jeg..!! den brænder det vel selv af..!!

• #2   12. apr 2009 ud med bundproppen og tab olien af og fyld på igen smiley

• #3   12. apr 2009 Men jeg syntes nu at 1,5 cm er for meget ekstra, så der er ingen anden vej ind ud under bilen af med bundproppen og tap lidt af havde det være 2-3 mm over så skete der nok ikke noget men så meget, går nok ikke...!!

• #4   12. apr 2009 Sikke en amatørmekaniker. Din motor tager 4.5L olie inkl. oliefilter. Vil skyde på der ca. er 1-1.5L for meget på. der er kun den hårde vej, af med bundpladen og ud med bundproppen. Eller hvis du har noget du kan suge olien op med gennem oliepindhullet. Eller hvis du kan komme til at skrue oliefilteret af oppefra (løsn expansionsbeholderen), tøm det, og monter igen. Start bilen igen, tøm det. indtil der er ok olie på. Men den sidste metode er ikk lige den bedste at bruge!

• #5   12. apr 2009 Og nej, du skal ikke bare køre medmindre, du gerne vil have permanent oliespild fra din motor.

• #6   12. apr 2009 Det lød ellers smart med den sidste metode der, men ja hvis bilen ik har godt af det vil jeg selvfølgelig ik gøre det.... Har dog ik nogen lift og jeg er en kæmpeidiot til alt med at rode i biler, så er det bare ind under med en balje og så en svensknøgle til og skrue bundproppen ud?

• #7   12. apr 2009 jeg tror ikke det er noget jeg ville køre med har selv prøvet det min generator var gåel så olielampen lyste den ene dag fyldte min kammerat 1l olie på og et par dage efter gav jeg den en da lampen lyste og er du gal den tog olie ind man kunne ikke se noget bag ud i bilen for tyk sort røg og der var olie i hele motorrummet. jeg ville nok tømme lidt ud ved at tage bundproppen af et kort øjeblik til der var løbet en litter af og så skrue dem på igen. husk kold motor så du ikke brænder fingrene på varm olie.

• #8   12. apr 2009 NicK - From the planet get-low . - Det var en joke med bare at køre...!!! Man risikerer jo at ødelægge hele motoren-

• #9   12. apr 2009 Kan være der er monteret en fejl holder til oliepinden.. Der er 2 slags, og begge kan faktisk tvinges på!! Kig på din smøreseddel hvis du har fået sådan en i.. Din skal køre med enten 4 eller 4.5 liter...

• #10   12. apr 2009 Ellers må du ned og løsne bundproppen hvis der rent faktisk ER for meget på.. Det er en 19mm gaffelnøgle smiley

• #11   12. apr 2009 en 19mm gaffelnøgle:D det skal jeg prøve... hva mener du med fejl holder?

• #12   12. apr 2009 Din oliepind sidde ned i sådan en orange/gul holder (Samme farve som oliepinden) Det er oftest den der går i stykker!! Den kan købes seperat nemlig.. Mener, at hvis man køber en ny oliepind, så er holderen med, men er det til den forkerte model, passer den ikke på skalaen jo smiley

Men prøv at finde ud af, hvor meget olie der er kommet på, så du ikke tapper af, og den har for lidt olie på!!

• #13   12. apr 2009 Dit bundskjold er ret træls at afmontere hvis din bil holder i indkørslen, men kan sige du skal bruge en lige kervet skruetrækker til dit bundskjold... Bred i kervet, og kort i længden, da du skal have de 2 plasticskruer foran dine forhjul!!

• #14   12. apr 2009 Og selvfølgelig dem under bunden smiley

• #15   12. apr 2009 aarh, ja det kan jeg godt se, men jeg hældte selv lidt ekstra olie på før mekanikeren for at få den derhen da det pissede ud af olierøret, og de godt mente den kunne køre det stykke, så tror ik det er på grund af den fejl holder der:)

Tror bare jeg må ned på ryggen og have den skide prop af og så på igen i en fart

• #16   12. apr 2009 Ja der er nok ikke andet for...

God arbejdslyst mester... smiley

• #17   12. apr 2009 når ja der er sgu da også et bundskjold i vejen:P fordømte helligdag

Men mange tak for hjælpen hvert fald

Kommentér på:
1.8T har for meget olie..

Annonce