{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mekaniske ventiler på 106 1,4
  • #1   22. apr 2009 og hvilke søgerblad skal de stilles med

• #2   22. apr 2009 det er kun hydrauliske der kan stilles sådan ca hehe

mekaniske løftere skal du stille med den afstand der er opgivet af producenten...

• #3   22. apr 2009 andreasen jeg er lidt ude i noget underligt noget for jeg tænker på knasten den drejer selv rundt når toppen spændes men kan jeg så være sikker på at knasten står rigtigt nu

• #4   22. apr 2009 Hvis det er den du har i dit foto album, har den ikke hydraliske ventil løftere. Og skal stå:

Ventiler indsugning,mm (kold/ varm) 0,20 kold
    Ventiler udblæsning,mm (kold/ varm) 0,40 kold

• #5   22. apr 2009 du skal justere dine ventiler med et søgerblad ja...

• #6   22. apr 2009 men kan knasten ikk stå forkert ?

nikolaj tak jeg prøver det

• #7   22. apr 2009 Hvad mener du med stå forkert? Når du skal sætte tandremmen på igen eller stille ventilerne?

• #8   22. apr 2009 det er fordi vippetøjet sætter oven på knasten og når så men spænders vippetøjet så drejer knasten også var det jeg tænkte om jeg så kan være sikker på om knasten så står rigtig når den selv drejer og da den var spændt passe det med tænderne i tandremmen

• #9   22. apr 2009 Altså når du skal spænde knastakslen fast, skal du spænde den lidt af gangen indefra og ud, og skal spændes moment(husk at giv den olie hvor den skal glide). Når du har sat den i, skal du kunne dreje den rundt med en fast nøgle.
    Når du så skal sætte topstykket på igen, sætter du knasten på top mærket og krumptappen på top mærket, og sætter tandremmen på. Også stiller du ventilerne. Du kan også stille ventilerne hvor du har topstykket løst liggende, bare nemmere når det sidder på blokken..

• #10   22. apr 2009 hmm hvis du kigger i mit fotoalbum kan du se at de bolte vippetøjet bliver skruet på med er de samme bolte som toppen spændes på med og knasten sidder midt i toppen og når vippetøjet bliver lagt på plads hen over knasten og der bliver spændt så drejser knasten rundt stille og roligt i samme tempo med bolte når der spændes og når der så er spændt så står knasten stille
    så sætter jeg tandremmen på knasten igen og det passe fint med tænder i remmen og i knast hjulet
    hvis jeg så stiller det som du siger
    ind 0,20
    ud 040

skulle mine ventiller så stå ordenligt?

• #11   22. apr 2009 Ja, det kan jeg godt se nu. Men så før du sætter tandremmen på, så drej rundt med knasten, så du ved at den kan dreje rundt. Det kan godt være når du drejer med knasten, at den rammer ned på stemplerne, men så må du lige dreje den på krumtappen..

• #12   22. apr 2009 okay tak for det vil prøve en af dagende

• #13   27. apr 2009 nu har jeg prøvet og drejet lidt frem og tilbage på knasten mens remmen sad på og jeg rammer på stemplerne lige meget hvilken vej jeg drejer jeg når ikk ret langt før de rammer og så siger du at jeg skal tage remmen af knast hjulet og dreje knasten og krumtappen for sig selv men hvordan ser jeg så når den står på top mærket på begge steder

Kommentér på:
mekaniske ventiler på 106 1,4

Annonce