{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.034 visninger | Oprettet:

Hakkende kørsel {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har i lang tid haft et problem med, at min bil trækker ujævnt under kørsel. Jeg oplever følgende:

Når bilen holder i tomgang, kan omdrejningstælleren finde på at hoppe +- 400 omdrejninger. Når det sker, hukker bilen ligsom, nogle gange ret kraftigt.
Når jeg starter i første gear, stille og roligt, trækker den altid meget ujævt, som trækker den, trækker ikke, trækker, tækker ikke med hurtige intervaller. Det bliver bedre og bedre jo højere jeg kommer op i gear og fart, men det kan altid mærkes lidt, dog ikke under fuld gas.
Når jeg kører, klonker det fra højre forside af bilen, formegentlig ved hjulet. Det bliver værre når vægten lægges på højre side.

Jeg tænker, uden at vide særlig meget om det, kan det, eller dele af det skyldes slør i en trækaksel?

Jeg har prøvet alt fra at:
Skifte tændrør, kabler, tændspole og regulator.
Tjekke tændingen, den står lige i øjet.
Kompressionstest
Olie filter er skiftet og ny olie
Kørt V-Power et par tanke samt brugt benzin rens
Kørt med og uden org luftfilter (med og uden luftmassemåler)

og der har INGEN forskel givet.

HVAD kan det være? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hakkende kørsel
  • #1   14. maj 2009 Jeg har desuden oplevet af den hakker under motorbremsning, som om at den pludselig ikke bremser, i få millisec og så bremser igen. Altså som om at den slipper.

• #2   14. maj 2009 Jeg ville nok tjekke benzin filter og pumpe efter, samt højre hjulleje

• #3   14. maj 2009 Hjulleje er vidst nok skiftet i højre side. Benzin filter er nærmest umuligt at skifte på denne bil, uden at pille en masse ud. RIGTIG FLOT Toyota!

Andres mening: kan det være årsagen?

• #4   14. maj 2009 ellers kig alle de små slanger efter, om der måske er et brud et sted....
    der er mange muligheder smiley
    Tak for komplimentet

• #5   14. maj 2009 Et brud på benzin slangen mener du?

• #6   14. maj 2009 Forstår ikke at du ingen ændring kan mærke hvis du har prøvet uden luftmassemåler ???

Det burde da give en rimelig forskel, og hvis du ikke oplevede det, er det jo nk den der er
    defekt...

Når du ligger vægten over på højre hjul og larmen bliver værrer så kan du være sikker på et defekt leje, og dette kan resultere i at det giver sig og lader skiven/nav røre andre ting.
    Hvis det er dit knokkelled ville det være mere konstant ved ligeudkørsel, men lyde rigtigt grimt når du drejer....men tjek evt. manchetten på leddet, for er den revnet kan det godt være det, og så sviner det med fedt dernede og hvis du har en bil uden ankerplade og så bliver alt smurt ind i fedt.

• #7   14. maj 2009 Kan se at du har ankerplader på, men du skal nok tjekke dine skiver ang. din bremsevirkning da jeg syntes de ser mere blå ud end bare at være blanke, men er svært at se på billedet.

• #8   14. maj 2009 Den klonker også ved ligeud kørsel. Knokkelled, er det trækakslen eller?

Jeg har for nylig skiftet både klodser og bremser foran. Så der skulle ikke være noget der smiley

• #9   14. maj 2009 Knokkelled er en del af trækakslen ja,,,,

Det handler ikke om hvornår du har skiftet bremser, men om de er blå fordi de har været varme for så mister de bremsevirkning mere derfor jeg skrev det, men som sagt svært at se på en billede.....
    Du skrev at det var som om de slap på en måde og er hvis det er pedalen der synker ned, han du have luft eller fugt i din bremsevæske.
    Hvis du bare føler at den ikke bremser optimalt kan dine kalibre / glidere hænge og have gjort skiver og klodser varme, men ved for hård bremsning eller rettere sagt længe eller tit bremsning, kan også give dårlige bremser....

• #10   14. maj 2009 Det er ikke min bremser der hukkede i det, men ved motor bremsning. Bremserne er 112% iorden smiley

• #11   14. maj 2009 Først vil jeg sige der er IKKE luftmassemåler på en Carina E - Det er en indsugningslufttemperaturføler! smiley

Som skrevet ovenover skift benzinfilter, jeg ved at det er noget rigtigt LORT! har selv skiftet på min egen, var nemlig så heldig at jeg blev nød til at skifte det nederste rør også smiley

Har du tjekket din indsugningsmanifold pakning?
    TIP. Stat motoren, og sprøjt en gang bremseres ned på flagen mellem topstykke og indsugningsmanifold, stiger den i omd. eller går ud har du fundet fejlen.

MAP-Sensor?
    Sidder på din torpedoplade med et stike med 3 ledninger og en vaccum slage fra dit indsugningsmanifold.

• #12   14. maj 2009 Hvad med noget så simpelt som vand temp føler til motorstyringen ?

Kommentér på:
Hakkende kørsel

Annonce