Hakkende kørsel {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg har i lang tid haft et problem med, at min bil trækker ujævnt under kørsel. Jeg oplever følgende:
Når bilen holder i tomgang, kan omdrejningstælleren finde på at hoppe +- 400 omdrejninger. Når det sker, hukker bilen ligsom, nogle gange ret kraftigt.
Når jeg starter i første gear, stille og roligt, trækker den altid meget ujævt, som trækker den, trækker ikke, trækker, tækker ikke med hurtige intervaller. Det bliver bedre og bedre jo højere jeg kommer op i gear og fart, men det kan altid mærkes lidt, dog ikke under fuld gas.
Når jeg kører, klonker det fra højre forside af bilen, formegentlig ved hjulet. Det bliver værre når vægten lægges på højre side.
Jeg tænker, uden at vide særlig meget om det, kan det, eller dele af det skyldes slør i en trækaksel?
Jeg har prøvet alt fra at:
Skifte tændrør, kabler, tændspole og regulator.
Tjekke tændingen, den står lige i øjet.
Kompressionstest
Olie filter er skiftet og ny olie
Kørt V-Power et par tanke samt brugt benzin rens
Kørt med og uden org luftfilter (med og uden luftmassemåler)
og der har INGEN forskel givet.
HVAD kan det være?
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 69 Svar: 1.144
mar 2008
Andres mening: kan det være årsagen?
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 69 Svar: 1.144
der er mange muligheder
Tak for komplimentet
mar 2008
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Det burde da give en rimelig forskel, og hvis du ikke oplevede det, er det jo nk den der er
defekt...
Når du ligger vægten over på højre hjul og larmen bliver værrer så kan du være sikker på et defekt leje, og dette kan resultere i at det giver sig og lader skiven/nav røre andre ting.
Hvis det er dit knokkelled ville det være mere konstant ved ligeudkørsel, men lyde rigtigt grimt når du drejer....men tjek evt. manchetten på leddet, for er den revnet kan det godt være det, og så sviner det med fedt dernede og hvis du har en bil uden ankerplade og så bliver alt smurt ind i fedt.
aug 2008
mar 2008
Jeg har for nylig skiftet både klodser og bremser foran. Så der skulle ikke være noget der
aug 2008
Det handler ikke om hvornår du har skiftet bremser, men om de er blå fordi de har været varme for så mister de bremsevirkning mere derfor jeg skrev det, men som sagt svært at se på en billede.....
Du skrev at det var som om de slap på en måde og er hvis det er pedalen der synker ned, han du have luft eller fugt i din bremsevæske.
Hvis du bare føler at den ikke bremser optimalt kan dine kalibre / glidere hænge og have gjort skiver og klodser varme, men ved for hård bremsning eller rettere sagt længe eller tit bremsning, kan også give dårlige bremser....
mar 2008
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Som skrevet ovenover skift benzinfilter, jeg ved at det er noget rigtigt LORT! har selv skiftet på min egen, var nemlig så heldig at jeg blev nød til at skifte det nederste rør også
Har du tjekket din indsugningsmanifold pakning?
TIP. Stat motoren, og sprøjt en gang bremseres ned på flagen mellem topstykke og indsugningsmanifold, stiger den i omd. eller går ud har du fundet fejlen.
MAP-Sensor?
Sidder på din torpedoplade med et stike med 3 ledninger og en vaccum slage fra dit indsugningsmanifold.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Hakkende kørsel