{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

yayay J
yayay J
Tilmeldt:
4. aug 2007
Følger: 1 Emner: 304 Svar: 358

rust mindre stenslag {{forumTopicSubject}}

hej jeg har fået nogen enkelte stenslag, som så smut er begyndt at blive brune, (rust)
det vil jeg så gerne lave , ved bare ikke hvordan,, skal jeg bare slibe på det med noget fint sandpapir og så spraye med det her bagefter, bilen er rød ??
http://thansen.dk/product.asp?c=2766962678&n=1227172555&pn=1227220175


ps det gør ikke noget hvis det ikke blive overpænt og man kan se at det er hjemmegjort


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rust mindre stenslag
  • #1   16. maj 2009 Jeg ville nok vælge at give det en grunder, hvis du begynder at slibe i det.. før du giver toplak

  • #2   16. maj 2009 Du skal have noget under lakken, som kan forhindre rusten i at genopstå - ellers bobler det bare op efter nogle år.

    Kig evt. på noget Hammerite anti-rust som grunder.


  • #3   16. maj 2009 Hiv motorhjelmen af

    Slib rusten væk

    Slib resten af motorhjelmen ned så den bliver mat.


    Spray med grå grunder ( hvis stenslagene er "dybe" så du kan mærke fordybninger efter du har slebet ned, så ville jeg spartle en smule ovenpå og slibe igen.)

    Spray med korrekt farvekode ( find en butik der tilbyder forskellige rode toningsarter. Jeg kan fx finde min præcise farvekode på spray via pladen der er nittet fast i motorrummet ).

    Spray med lange lige strøg - og spray gerne med større afstand end for tæt på - for tæt på giver løbere.

    Og så afslutter du med klarlak, så lakken kan holde til stenslagene.

    Lad det hele tørre i 24 timer inden du monterer hjelmen igen.


Kommentér på:
rust mindre stenslag

Annonce