{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ´Hvad er der galt med min bil...?
  • #1   17. jun 2009 Det er forresten en Nissan sunny 1,6 16v 90hk fra 1992

• #2   17. jun 2009 altså det lyder jo som om den får for meget benzin og det kunne nok være lambdasonden der er død eller luft temperaturmåleren der måler forkert det er lige de nemmeste bud, men ellers defekt indsprøjtning eller slidt motor, men kunne bedst forestille mig en af de første.

• #3   17. jun 2009 hmmm - første indskydelse er at den ikke forbrænder benzinen ordentligt...

Afmonter et tændrør og undersøg det... er det helt sort og fedte, er det fordi blandingen er for fed... for meget benzin og for lidt luft...

Start derfor med at tjekke dit luftfilter... er det helt snavet, kan der ikke komme nok luft igennem og derved bliver blandingen for fed - nyt luftfilter...

Det kan også være returløbet fra motoren til tanken... altså den slange hvortil motoren sender den benzin den ikke bruger.. benzinen transporteres fra tank til motor i et tempo, uanset hvor hurtig du kører... eneste forskel er, at den sender mindre retur, når du kører råddent.. Er returløbet stoppet, kan benzinen kun komme en vej, og det er ud gennem udstødningen... på med en kompressor på returløbet og blæs igennem forsigtigt...

Det kan også være din tænding der er indstillet forkert.. altså den timeing der gør at tændrørene gnister på det helt rigtige tidspunkt... gør de det på et forkert tidspunkt, kan de ikke forbrænde benzinen ordentligt og det resultere i øget forbrug og benzin ud gennem udstødningen... Ved du ikke hvordan bilen skal lyde når den kører optimalt, bør du lade en anden gøre det... Tændingen justeres ved at dreje forsigtigt på rotorhuset mens bilen står i tomgang.. (på VW anyways)

Var det en VW motor, ville jeg også bede dig om at skifte dine vaccumslanger.. men.. ved helt ærlig ikke om en nissan motor har nogen..

Du kan også i værste tilfælde risikere det er din toppakning der er gået... når bilen er kold og er slukket, stikker du en finger ned i køleren... får du en fin olie-hinde på fingeren er toppen gået.. dvs. at den pakning der er mellem den smørende olie og det kølende vand er i stykker, og at de to blandes... vandet ved olien fordamper og sendes ud af udstødningen... det kan godt lugte lidt a'la benzin... en anden indikator på en utæt toppakning er også en hvid røg fra udstødningen som skyldes damp fra kølevandet..

• #4   17. jun 2009 Kan også være LLM eller lambdasonde som Rune foreslår :)) sådan noget moderne teknik er jeg jo ikke vant til, hihi

• #5   17. jun 2009 1: Det kan ikk være luftfilteret da det er nyt. 1uge gammelt.

2: Tændingen står efter mærkerne.

3: Vakum slanger er der en million a på sådan en men de er tjekket og skiftet.

4: Rune hvordan kan jeg være sikker på a min lampesonde virker...!

• #6   17. jun 2009 du kan ikke være helt sikker uden en computer på, men en ledetråd er at måle volt på signal plus ledningen i tomgang skal den stå og svinge mellem 0,9 og 0,1 volt ca. den kan godt svinge og aligevel være defekt, men svinger den ikke er den ihvertfald defekt. køber du en ny så køb original jeg har flere gange set biler med ny uorg. sonde hvor den er defekt. der er self. også lmm som egern foreslår, men ved ikke om den køre med lmm sådan en sonny.

• #7   17. jun 2009 hva er det LMM er der nogen der kan oversætte...!

• #8   17. jun 2009 Luft Mængde Måler.

<b>Ajay

• #9   17. jun 2009 ja okay self...!

takker...! jeg vil prøve a skrue lidt i den og se hvad jeg finder...!

• #10   17. jun 2009 Thomas L skruer du selv i den så går den da helt sikkert i stykker smiley

• #11   17. jun 2009 hva mener du med det nygaard...! c``)

• #12   17. jun 2009 du kan da ikk finde ud af at skrue i den gamle bil:D

• #13   17. jun 2009 kan det egentlig skyldes a den for varm luft ind i indsugningen...?

• #14   17. jun 2009 Ahhhh - ja - du har fået et åbent filter på-- måske noget af den olie der er i filteret har sat sig på din LLM - er den død kan du med fordel prøve at rense den med bremserens... om ikke andet er det et forsøg værd... en død LLM ses også tit efter undervognsbehandlign, hvis der kommer oliedampe i systemet..

• #15   17. jun 2009 nu har sat filteret sådan a det ligger ude i gitteret så den får noget mere frisk luft...!

den kører umiddelbart lidt bedre...!

Kommentér på:
´Hvad er der galt med min bil...?

Annonce