{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.057 visninger | Oprettet:

rat sidder skævt efter sporing? {{forumTopicSubject}}

Hej

Kærestens Golf3 1.8CL har lige været en tur ved hjulmanden, nye dæk og en sporing - hvilket må siges at være fantastisk, bilen kører jo ligeud igen.

så kommer vi så til det store irritationsmoment der er kommet med i prisen, rattet sidder skævt til venstre?

er det bilen der fejler noget, eller mekanikkeren der har sporet bilen?

skal lige siges at sporingen kostede 1200kr, hvilket må siges at være lidt over gennemsnittet, så forventer selvfølgelig at denne er fejlfri

ringede til værkstedet idag, der oplyste at de havde låst rattet da de sporede den, og at de ikke ville flytte rattet, da bilen er med airbag - det er vel ikke nødvendigt at flyttet rattet, men bare at spore den når rattet sidder lige? eller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rat sidder skævt efter sporing?
  • #1   6. jul 2009 ned og sig det er en ommer.. længere er den ikke

• #2   6. jul 2009 Det er også skide svært at flytte rattet. Hooold da op

• #3   6. jul 2009 det er noget mekanikkern skal sørge for at det sidder rigtig

• #4   6. jul 2009 den laver de bare om igen! så må de spore den forfra hvis ikk de gider og rette på rattet....

• #5   6. jul 2009 Prox -> kan ikke se rimeligheden at jeg skal smide 1200kr for en sporing, og så selv igang med at skrue bagefter?

• #6   6. jul 2009 Hvis det var låst burde det jo ikk side skævt.. og til den pris så det sku en ommer...

• #8   6. jul 2009 Slå strømmen fra og flyt rattet. Nemt

• #9   6. jul 2009 den er sporet forkert, så det er 100% en ommer, for er den sporet rigtig ville rattet være der hvor det hele tiden har været!!!!

• #10   6. jul 2009 JL - Næsten gang skriver du lige til mig.. Jeg kan gøre det meget billigere og gør det gerne om hvis du er utilfreds efter min behandling

• #11   6. jul 2009 Jeg vil mene hvis det var betalt sort efter lukketid eller rigtig rigtig billigt, så ville jeg godt kunne over leve selv at flytte ratter på ret stammen, MEN når det er sådan en pris og er på regning, så mener jeg det er en ommer, uden tvivl - skrug bissen lidt på, de skal vide og kunne fornemme at du er skærkt utilfreds med det - dog uden at være uretfærdig, hvis du forstår..

Mener det er en klar ommer fra værkstedets side.. bliv ved med at brokke dig indtil du får din vilje..

Jeg arbejder i langbrugs maskin branchen og det kunnderne kan stå og hylde over, kan være til at grine af, MEN de får deres vilje hvis de blir ved længe nok..

Franz

• #12   6. jul 2009 Det er SLET ikke "normalt".. Det er fordi ham der har lavet sporingen har været en skovl og ikke har gjort det ordentligt. Længere er den ikke. Den skal spores igen, på deres regning selvfølgelig.

• #13   6. jul 2009 Skodakongen ! -- hvis du flytter rettet efter sporing, så er du ihvertfald kun hobby mekaniker og burde skamme dig af helvede til. Det er sq kun på en gammel toyota fra 86 eller polo hit du gør sådan noget hvis du er for nærig til at spore din bil efter du har skiftet styrekugle.

Hvis den er blevet sporet og rattet står skævt, så kører du tilbage til værkstedet.

• #14   6. jul 2009 1200,- for at få 4-hjulsudmålt en bil med fast bagbro, og rattet så sidder skævt derefter? Han sidder stadig og griner ham der lavede det.

• #15   6. jul 2009 Ja okay... Det ville jeg selvfølgelig også selv gøre. Men alligevel. At de svarer ham med at de ikke må flytte rattet, bekræfter vel kun at de har gidet lave det ordenligt

• #16   6. jul 2009 at de IKKE har gidet lave det ordenligt

• #17   6. jul 2009 well, må jo ikke nævne navne her på bilgalleri, selvom det er det jeg har allermest lyst til smiley

• #18   6. jul 2009 Så bare smid et link... Så nævner du ingen navne... Hehehe

• #19   6. jul 2009 man flytter fandme da ikke rattet når det er med airbag, .. hvor kloge er i lige...

det er sku da manden der har sporet den, der ik har gjort det rigtigt.

• #20   6. jul 2009 Tja jeg gider ikke engang at betale for at for sporet Golfen, så ved sgu ikke om jeg er specielt klog?

• #21   6. jul 2009 Prox: Hvis de har låst rattet fast i lige ud position, og derefter sporet styretøjet så den passer perfekt, så vil bilen kører ligeud i den position rattet stod da den blev sporet korrekt.

Så er det ligegyldigt om rattet førhen er blevet flyttet på, da man ved sporingen har rettet op på netop dette.

Det er helt klart en fejl fra værkstedet, hvis sporingen var lavet korrekt, ville rattet stå lige.
    Så det er som de andre siger en Om'er fra værkstedets side.

• #22   6. jul 2009 Altså snakker du om at min Golf kan spores ved at måle sig frem?

• #23   6. jul 2009 Forestil jer en tandstang, hvis ratstammen er derjet en omgang pga. man har flyttet rattet, så er vandringen ikke længere fra side til side, som fra fabrikken, tandstangen er jo ikke selvopreten de det er det hjuludmålingen klarer, så når man flytter rattet hver gang den får en sporing så er der da total kuk i ratstilling og sporing....

Det afhænger jo helt af om din sporing indebærer skift af evt. styrekugle pga. slid, for hvis det bare er en standart sporing uden kontrol af det ene eller det andet, for hvis der er noget slør nogen steder overhovedet så foretager man som udgangspunkt ikke en sporing da det er spild af tid da det intet hjælper...

Hvis du har retten på din side og kommer med korekte oplysninger så bør han lave det om, og vil han ikke så må du ud og finde et mere seriøst dækfirma....

• #24   6. jul 2009 Det er som regel rattet der styrer blinkarmen, og det har sporingen jo intet med at gøre...

• #25   6. jul 2009 har ikke selv rettet noget på bilen, og ved at der ikke har været ændret på rattet de sidste 10 år, der har min kæreste nemlig ejet bilen og hun er selvfølgelig blondine smiley

grunden til sporingen er at den har fået nye bærekugler, støddæmpere, toplejer og fjedre (snket 40mm) så kræver det jo som sagt en sporing for at alt sidder som det skal.

• #26   6. jul 2009 Prox

Ja sådan er livet hvis man er mekker, og der findes utallige at måder til at løsne de ting og det bør ikke tage for lang tid for alt for lang tid er lig med udskiftning til nyt, da det ligeså kan være det billigste for kunden end hvis man bruger tonsvis af timer på at løsne noget der sidder fast...

• #27   6. jul 2009 JL [ aalborg ]
    Har du fået en udmålingsrapport med ?, hvis ikke, få finger i den. Nap et billede af den og smid den op, derefter send mig en PM.
    Jeg vil med "næsten" garanti væde med jeg kan spotte fejlen.

4hjulsudmåler dagligt, alm biler og speciel biler.

Prox
    For gudsskyld lad vær med at gøre dig klog på noget du ikke ved noget om. Flytte rattet med airbag er noget af det farligeste jeg nogen sinde har hørt.

• #28   8. jul 2009 Om igen til værkstedet... - Længere er den ikke...

• Jimmy L
    Jimmy L Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Svar: 1
    #29   6. sep 2011 Hej har lige prøvet det samme sådan da,fik skiftet et dæk efter en punktering, men det var et baghjul derefter sad rattet skævt, så jeg bad om at få byttet rundt på dækkene,men nej den skulle spores sagde de.
    Men om det hjalp på det skæve rat, nej det gjorde det ikke,så byttede man rundt på dækkene som jeg først sagde,og lur mig det var lige det der skulle til,var sgu lige ved at forlange de 400kr for sporing tilbage, men pyt nu havde jeg jo en 4 hjuls udmåling der var ok, hvilket den sikkert var i forvejen,
    Hvad kan man lære af det ,jo man skal sgu ikke komme og være klogere end en dækmand hi hi

• Niels J
    Niels J Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 1 Svar: 5
    #30   28. sep 2016 Hej. Har selv lige været ude for det samme med min gamle A6'er fra 2002.
    Jeg kørte tilbage med det samme og der kom en mekaniker ud og kørte en tur, med mig som passagerer.
    Han benægtede at der var noget at se, men han kørte sin testkørsel på en af Hillerøds mest knoklede og skæve veje, i tæt trafik. Jeg havde lavet min observation ude på Hillerød-motortrafikvejen, og kunne klart se at rattet stod skævt da jeg kørte ligeud.
    Mekanikeren kom med en smøre om at bilen ikke var ung og at den ikke rettede godt op og at dækkene (225) var for brede. Der er nye bærearme på bilen og helt nye dæk. Desuden sad rettet lige da jeg kørte op til mekanikeren og var skævt da jeg kørte derfra. Dybt skuffende.

• #31   28. sep 2016 Hvad koster en sporing normalt da ;P. Skal nemlig have min sporet efter komplet bærearmsskift og har ikke noget imod at det hverken er sort eller efter mørkets frembrud. Så længe jeg bare kan spare lidt knapper smiley

• Niels J
    Niels J Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 1 Svar: 5
    #32   28. sep 2016 Jeg læste at man ikke må nævne navne, men gav 695,- hos en kæde, der kører kampagne i øjeblikket. (Det starter med 'Q'). men igen, resultatet var lidt tvivlsomt, selvom bilen kører godt og lige...

• #33   28. sep 2016 Nu er Q så ikke sort smiley

• #34   28. sep 2016 Hvis arbejdet er gjort ordentligt, sidder rattet lige.
    Man flytter ikke på folks rat, man justere det ind.
    Nyere biler har ratvinkelsensor, så der skal det justeres nøjagtigt, ellers melder den fejl.
    En 4 hjulsudmåling, afleveres altid med udskrift af før og efter.
    Udmåling 299,- justering af foraksel 399,- justering af bagaksel 399,-
    En golf 3 kan kun justeres foran, så 1200,- er godt nok dyrt.

• #35   29. sep 2016 Golf 3 kan godt justeres på bag akslen, dog ikke individuelt.

Et rat skal stå lige efter en udmåling, og udmålingen skal laves på alle 4 hjul (4 hjuls udmåling), altid, 2 hjuls udmåling er ligeså brugbar som en røvkløen smiley

• #36   29. sep 2016 R.B

En golf kan ikke justeres på bagakslen.
    Den kan vrides lidt hvis den er monteret skævt, men det er sjældent noget som giver noget brugbart i den sidste ende.

• #37   29. sep 2016 Jeg vil ikke kalde det vride, du kan justere toe ind så den er ens på begge hjul, og det er nok til at give den forskel på forenden til at den kører lige.

• #38   29. sep 2016 arbejdet kan skam sagtens være gjort rigtigt selvom rattet står forkert smiley men så er det fordi den er gal med 4-hjulsudmåleren, har oplevet det et par gange smiley så plejer jeg dog bare at rette det til med den gamle dunlop sporingsapparat smiley

Kommentér på:
rat sidder skævt efter sporing?

Annonce