{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskellen på Tvis og Non Tvis Toyota?
  • #1   4. aug 2009 Tvis har jo Tvis system (toyota variable intake system), og det har non tvis ikke.
    Derudover mener jeg nontvis er mere højkomprimeret, og den har undersmørring af stemplerne.

• #2   4. aug 2009 Du finder ikke en non-tvis motor, også kaldet redtop/smallport, som yder de 140 hk den er opgivet til, nok nærmere 130 hk.

Bigport maskinen med tvis, har 8 små spjæld siddende mellem indsugningen og topstykket, hvoraf de 4 er åbne mellem 0 0g 4400 rpm, og derover åbner de sidste 4 spjæld. Det er for at forbedre momentkurven og styrke benzinøkonomien.

Smallport maskinen uden tvis har ikke disse spjæld, men er opbygget på lidt stærkere, pånær stempler og har andre knaster, derfor de højere heste.

• #3   4. aug 2009 Toyota Varible Induction System, flueknep smiley
    Enkelte bigport maskiner kører med 7 ribbede blokke, men ellers er det "alm." 5 ribbede blokke uden undersmørring. 40 mm krumtap og 18 mm krydspind.

SMallport maskinen kører altid med 7 ribbet blok og med underspul af stempler for bedre køling. 42 mm krumtap og 20 mm krydspind.

• #4   4. aug 2009 nå martin nu har du lært det med 7 ribbet også fåes med big port top ;O)

• #5   4. aug 2009 Jeg har en corolla gti med en non tvis motor.. Der ligger en test fra et rullefelt som er lavet i 1996.. Dengang blev motoren rullet til 130 hk

• #6   15. aug 2009 martin s... du skriver at man ikke finder en non tvis motor der ikke yder di 140 hk det passer ikke min toyota corolla gti den har snart runet di 250 km-tusen. og den er blevet rullet til 145,2.hk

Kommentér på:
Forskellen på Tvis og Non Tvis Toyota?

Annonce