{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klima anlæg Vs. Aircondition?
  • #1   16. nov 2009 Klima anlæg kan du selv styre varmen/kulden..

Aircon ja.. det er bare arcon = du får kold luft.. men du kan ik styre hvor koldt eller hvor varmt .. tag klima smiley 1000X bedre..

• #2   16. nov 2009 Dvs Klima er meget bedre? smiley

• #3   16. nov 2009 ja self.. det da 1000X federe at kunne styre varmen/kulden end bare kunne skrue op og ned for blæserens styrke ik? eller er det kun mig der synes det?? :0)

• #4   16. nov 2009 Klima er aircondition, men med termostat, som holder temperaturen på det du sætter den til, uanset hvor varmt der er uden for bilen.

• #5   16. nov 2009 helt klart klima du sætter den til 20grader og bilen er hele tiden 20 grader smiley

• #6   16. nov 2009 Mike du kan da også styre varmen / kulden med aircon.

Forskellen er bare ved et klimaanlæg, der sætter du graderne, og så justerer den blæser og varme/kulde, for at åbne den temperatur som du har sat den på.

• #7   16. nov 2009 åbne=opnå

• #8   16. nov 2009 Endnu engang skal det siges at Klima og Aircan er det samme...

Klima er en midt europærisk måde at omtale det på og Aircon er en Japansk og øvrige landes måde at kalde det.

I dag blandes det dog flittigt.

Det der er forskællen ligger i om det er manuelt, automatisk eller fuld automatisk.

Ogfte er det automatiske at fortrække da det fuld automatiske har en masse mekanisk gøgl som ofte går i stykker fordi det også kan justere blæser og hvor luften skal komme autimatisk.

Så Aircon og Klima er en og samme ting men benævnt forskælligt alt efter bil producent og land.

• #9   16. nov 2009 et aircondition anlæg er et køleanlæg der giver mulighed for at fjerne varmeenergi fra luften i kabinen og smide det udenfor. Det er den korte version af en længere teknisk forklaring.

når man taler klima anlæg har man også et køleanlæg (aircondition) ofte ligger forskellen i at man her som tidligere nævnt har mulighed for at justere en fast temperatur. og der sidder ofte en mere avanceret styring der gør anlægget i stand til at styre hvor luften skal komme ud i kabinen. om nogle bilproducenter kalder aircon for klima og omvendt skal jeg ikke kunne sige, men de biler jeg har haft, har der ofte været en version med aircon altså blot et køleanlæg, samt en version med klima hvor det er fuldelektronisk. og herved giver dig mulighed for at sætte en fast temperatur.

venlig hilsen
    Martin

• #10   16. nov 2009 det er det samme, klima anlæg er ofte brugt i forbindelse med FULD automatisk hvor aircondition plejer og blive brugt i forbindelse med "manuel" men stadig med termostat

• #11   16. nov 2009 Jeg har set klima og aircon anlæg på biler hvor de hver i sær både har været af automatisk og manuelle typer.

Klima var oprindelig blot en Tysk benævnelse for aircon og da de tyske top mærker som altid er først med det meste teknplogi inden for ekstra udstyr osv. tror mange at klima = autmatisk og aircon = manuelt.

Det er blot 2 forskællige benævnelser for 1 og samme ting.
    Det man skal holde for øje er de 3 udgaver der findes af det.

1. Manuelt, her køler anløget hele tiden så længe knappen er trykket ind.
    Hvis temeraturen falder uden for, falder den tilsvarende inden for og det samme hvis den stiger så stiger den også i kabinen og man skal derfor justere temperatur justeringen så den hele tiden passer.
    2. Automatisk, her findes der temperatur følere i kabinen som sammenholdt med køle effekten slår til og fra alt efter behov for køling af luften i kabinen hvis den bliver for høj.
    Blæser hastighed og luft udtags valg sker manuelt, det er kun temperaturen som er automatisk indstilleligt og uanset om temperaturen stiger eller falder uden for, så sørger temperatur føleren i kabinen for at holde en fast temperatur.
    3. Fuldautomatisk, her er eneste forskæl fra Nr. 2 at her justeres luft spjældene, altså hvor luften skal komme fra samt blæser hastigheden automatisk også.

• #12   16. nov 2009 altså.. jeg har klimanlæg i min bil OG Aircon.. dvs jeg kan trykke en knap ind og så køler den hele bilen hele tiden.. selv om jeg har klimaanlæg i min bil..

• #13   16. nov 2009 Ah, ser du det hedder affugter funktion. sådan en knap har jeg også :o)
    de fuldautomatiske køle anlæg har som regel en knap som indkobler kølekompressoren konstant for at nedkøle luften og dermed mindsre fugtigheden og den dug der kommer på ruderne.

Dette ville ikke være muligt med automatisk køle anlæg da det jo hele tiden slår fra så snart der er køligt nok, så derfor har de fleste anlæg en sådan knap der indkobler køleanlæger konstant men som regel hedder knappen ikke AC, men er et symbol ligesom elruden, altså en firkant med nogle bølger hen over.

• #14   16. nov 2009 indlægget fra BRABUS beskriver det godt, tyskerne kalder det hele for klima, og bruger ofte tilskrivelsen klima automatik hvis det er automatisk styret, men ofte bruges betegnelsen klima i Danmark for en bil der har automatisk styring af ventilationsanlægget. når man har et fuldautomatisk anlæg har man ofte mulighed for at vælge en economic mode hvor man trykker på en knap som deaktivere køleanlægget. herved spare man brændstof, der kan også være en mulighed for at få den til at køle så meget som overhovedet muligt uden at den kigger på temperaturen.
    Men det korte af det lange er, at der er de muligheder som BRABUS skriver. om det så hedder klima eller aircon kan nok blive en lang ligegyldig diskution.

Kommentér på:
Klima anlæg Vs. Aircondition?

Annonce