{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

vindues visker ude af "takt" Golf 5 {{forumTopicSubject}}

Da jeg skulle rydde min bil for sne den anden dag, slog jeg viskeren til og den kunne ikke køre helt ned i vandret position.

Nu er problemet så, at jeg har fjernet alt sneen på forruden og over og under viskeren, men den ene vil ikke køre helt ned i normal vandret position. Den anden virker som normalt, men nu er de to på kollision = meget problematisk!

Er der nogen der ved hvordan viskerne på en Golf 5 sidder, og om det er en fælles rem der driver viskerne således jeg bare kan rykke den på plads? Det virker som viskeren er "takket over", men ved ikke om det er muligt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vindues visker ude af "takt" Golf 5
  • #1   6. jan 2010 det er jo ikke en sne plov?

  • #2   6. jan 2010 Du kan vel bare "rykke" den på plads igen? Problemet er vel, at viskeren ikke har kunne skubbe sneen, og så er akslen kørt rundt uden viskeren, og så sidder den forkert på nu.

  • #3   6. jan 2010 På de fleste biler sidder viskerarmen fast på koniske stråler, det er svært at få dem kammet over, men når den gør det slides strålerne meget. jeg ville løsne den bolt der sidder på akslen, og se om armen ikke kommer løs, så derefter sætte den i rette position, og spænde den godt fast igen.

  • #4   6. jan 2010 Det er et visketræk som trækker de to viskearme... og som det er sagt før så sidder de ned over nogle koniske stråler, spændt fast med en bolt... det er meget enkelt at rette... tag en 13. nøgle, løsn bolten på den gældne viskerarm og før den ned til normal position.. spænd derefter bolten med din 13 nøgle, og så har du et funktionelt visketræk igen igen


  • #5   7. jan 2010 Klassesvar - tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
vindues visker ude af "takt" Golf 5

Annonce