{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.188 visninger | Oprettet:

206 1.4 HDi - Udluftning af brændstofs {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har et mindre problem med min 2004 Peugeot 206 1.4 HDi... Den har startvanskeligheder.

Den sprang straks igang, men så gik der 15 sekunder så døde den uanset hvor meget gas jeg gav.

Så skulle den køre 2-3 gange på starteren af 20-30 sekunder før den ville starte igen, hvorefter den kører problemfrit indtil næste koldstart.

Jeg prøvede herefter at bruge pumpebolden efter den gik ud første gang med det resultat, at den var langt nemmere at starte anden gang.

Så skiftede jeg brændstoffilter, hvilket resulterede i, at den nu fra start af har svært ved at starte, men herefter ikke går ud igen. - starter man ud med pumpebolden starter den klart nemmest.

Jeg har derfor tilladt mig pt. at konkludere, at det ikke er gløderørene der er defekte.

Noget siger mig altså, at der er luft i systemet. Jeg har virkeligt forsøgt at lufte ud, ved at pumpe diesel rundt med pumpebolden. Bilen er uden lavtrykspumpe, så den skal suge fra tanken.

Er der nogen, der ved, om der sidder en ventil i systemet, der kan være defekt med det resultat, at dieselen løber retur af fødeslangen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  206 1.4 HDi - Udluftning af brændstofs
  • #1   26. feb 2010 sidder der ikke nogen overløbsslanger på dyserne, de kan godt blive lidt utæt, prøv at skifte dem, det er i hvert fald set før på mange diesel biler

• #2   26. feb 2010 Der sidder ikken nogen ventil der stopper returløbet på fødeslangen. men det lyder som om det løber retur, eller der er meget luft i systemmet endnu. så du skal nok have fundet fejlen i der. og jeg har skiftet mange af de plast slanger på de smi 1,4 hdi'er. det sker tit de bliver utætte i samlingerne.

• #3   26. feb 2010 min kæreste har samme problemer med hendes. den kan bare ikke tage mere end 2100 omdrejninger og så går den ud lige pluslig.

jeg har hørt det kan være håndpumpen på selve pumpen,

• #4   26. feb 2010 Ja prøv at undersøge om slangerne ved håndpumpen og håndpumpen er våde.. Hvis de er så skal de skiftes

• #5   26. feb 2010 Kenneth M - Tror du måske har svaret med plastslangerne... jeg overvejede også selv om de kunne være utætte i "krympningerne" men tænkte, at det jo ikke så ud til at der dryppede diesel ud... men måske de i stedet suger luft ind ?

Må lige tjekke dem igennem smiley

Kommentér på:
206 1.4 HDi - Udluftning af brændstofs

Annonce