{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
529 visninger | Oprettet:

lidt spørgsmål omkring kadett e {{forumTopicSubject}}

hey folkens. jeg har lidt spørgsmål omkring kadett e.....

1: passer corsa B sænkningsfjedre på en kadett e?
2: Hvordan får man gt omdrejningstæller til at virke i en kadett e. Det er ikke sat til men ved ikke hvor det skal sættes til?
3: Hvad er forskellen på en 1,3s og en 1,3n motor? udover self de 15 hk

Håber der er nogen kloge hoveder som kan besvarer mine spørgsmål


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lidt spørgsmål omkring kadett e
  • #1   8. mar 2010 Den første kan jeg ikke svare på.

    Der skal trækkes en ledning fra tændspolen, og til stikket bag instrumentet - hvis ikke allerede bilen har det. Jeg mener ledningen er grøn, og hvis bilen ikke allerede har den, skal der være en fri plads i stikket til den.

    13S er en højkompressionsmotor, anden karburator (og så er der vidst også forskel på stempler og knast??). 13N er en lavkompression, og må derfor køre på 92 oktan.


  • #2   8. mar 2010 tak for svar kasper. hvor i tændspolen skal den sættes til? der sad en lille stump ledning på den øverste af de tre som sidder bagpå ved omdrejningstælleren

    oki det var rart aft vide hvad forskellen var på de to hehe


  • #3   8. mar 2010 De steder jeg har læst, er den altid omtalt som "den grønne ledning ved tændspolen". Men om det er standard-farven for omdrejningssignalet på alle motortyper, er jeg faktisk ikke klar over. Jeg var så heldig at min egen havde ledningen i stikket, da jeg lavede den operation der.
    Det er i øvrigt heller ikke nødvendigt for dig at tage rattet af, når du skal have instrumentet ud, som jeg så du havde gjort i dit fotoalbum.

    http://www.opelpower.dk/forum/viewtopic.php?t=12963

    Der er vidst også forskel på tændingssystemet. Men der findes 3 forskellige udgaver af N-motorerne i Kadett E, så det kommer nok an på hvilken der er tale om.


  • #4   8. mar 2010 har lige tjekket dit link men syntes ikke rigtigt jeg fatter hva han mener. Hvor skal den grønne lening trækkes hen. Der sidder godt nok en grøn ledning fra tændspolen og ud i ledningsnettet men hvor den går hen ved jeg ikk

Kommentér på:
lidt spørgsmål omkring kadett e

Annonce