{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.000 visninger | Oprettet:

For meget forurening Vw vento.. {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg har en vento som jeg har prøvet at få synet 2 gange nu, begge gange har der været for meget kulilte hvor den viser 0.6 hvor den må vise 0.3..

Jeg har prøvet at brænde den ren eller hvad man siger, men det har ikke hjulpet,.

der har været en computer på og med den kunne de ingen fejl finde, hvad kan evt. være problemet, hvis nogle kender nogle "standard" ting som normalt er galt med ventoer..

Jeg har fået fortalt at jeg kunne prøve at skifte Luftfilter og olie, men er der andre ting og tror i at disse to ting kunne hjælpe?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For meget forurening Vw vento..
  • #1   4. maj 2010 M Stodder , der har været et lille hul ved bagpotten som er blevet svejset, ved første syn var der for meget lamba værdi også men det var der ikke denne gang så tror det er pga. hullet er svejset..

• #2   4. maj 2010 lytter lige med, da jeg har en polo der har samme problem.

Jeg tænker lidt at lamdasonde/katalysator kunne være problemet?

• #3   4. maj 2010 okay. ved ikke lige hvad det kan være så? men ja, luftfilter skal skiftes en gang imellem jo, så det kan godt være det? uden at være sikker

• #4   4. maj 2010 Det er lamda-tallet der skal ligge på 1 +/- 0.03.

CO tallet skal bare være under 0,5%

• #5   4. maj 2010 Joon T - lambda sonde burde vises poå en comuter test vel? og hvis det var katten så burde den da være højere med forurening?

Arne K hvad er monopoint? :s

Mette Supermor - Okay skal have skiftet filter og olie torsdag eller Fredag, så må jeg prøve at få den testet hos en mekaniker..

M Stodder - Ja det vil jeg også prøve..

Polo doktoren - Okay jamen Co tallet var på 0.6%.. (=

• #6   4. maj 2010 Det var kulilte forureningen der var for høj ved forhøjet tomgang (0.6%)..

• #7   4. maj 2010 jeg har haft samme problem.. har løst problemet med 99 kr. og det var noget jeg har købt kan ikke huske hvad det hedder. men det er noget som kommer i tanken man blander sammen med benzin eller diesel. og skal bilen være varmt når man kører til syn. og der var slet ikke noget der.

• #8   4. maj 2010 og luftfilter har jeg skiftet også.

• #9   4. maj 2010 Arne K hvor sidder det så og hvad kan man gøre ved det?

FERDI S - Jamen man kunne måske også bare fylde lidt 92'er på:D

• #10   4. maj 2010 Tjek vaakum slangen fra bremse forstærker, hvis den er utæt så på med noget tape, eller køb en ny til 20kr.Havde samme problem på min 6n. Siger ikke det er fejlen, men værd at tjekke..

• #11   4. maj 2010 Jacob , hvad har bremse forstærkeren med forurening at gøre da?

Arne K - har fået for 2 år siden skiftet en flange et eller andet.. =)

Mette - Ja det er også et forsøg værd, siger mange tak for hjælpen.. smiley

hvilket olie vil i anbefale til en vento ?

hvad siger i til denne til en Vento? - Fra Thansen til 189,-kr

Service classifikation:
    -API SL/CF
    -ACEA A3.B3.B4
    -MB.229.1
    -VW 502.00/505.00
    -Semisyntetisk olie

• #12   4. maj 2010 Er der ikke noget med man kan hælde sprit i benzinen som et lille snyde tricks? Eller er det bare en skrøne jeg har hørt?

• #13   4. maj 2010 Køb Bell ad enten til af hælde i tanken eller til af fyre i indsugningen. kan købe i thansen. og så giv den noget nyt olie og filter...

• #14   4. maj 2010 Rasmus A hvad gør det bell ad da?

• #15   4. maj 2010 arne K - Kan det evt. være fordi selve det flexrør der går fra luftfilteret(fra bunden af filteret) og så videre hen i motoren er ved at være slidt og måske lidt hullet? -

Jeg har fået tjekket mine tændrør de suklle være i orden..

hvordan tjekker jeg vaccum systemet? smiley

• #16   4. maj 2010 Prøv først med en halv liter karburatorsprit i tanken, det klarede det på min smiley

• #17   4. maj 2010 karburatorsprit kan ifølge myten nedsætte tallet lidt.

• #18   4. maj 2010 Jamen er det godt til min Vento når den ikke har en karburator?

• #19   4. maj 2010 Arne K - syntes jeg at jeg har prøvet og har tekket hele udstødningen også..

Men altså kan disse ting samelt gøre en forskel:

Nyt Luftfilter

Ny Olie

lidt karbu sprit i benzin tanken

Nyt flexrør ved luftfilter kassen

Den får en del omdrejninger inden den skal testes?

kan det betale sig at skifte olie og benzinfilter eller har det ingen effekt?

• #20   4. maj 2010 Arne K - Så må du da gerne fortælle mig hvad der gjorde det på min?

Min gik fra ulovlig til lovlig med sådan en halv liter i de sidste par liter benzin..

• #21   4. maj 2010 Arne næh men her snakker vi til syn. og tror det godt nok for de fleste folk når vi snakker en ældre bil

• #22   4. maj 2010 har du tjekket at indsugningsflangen ikke er flækket lidt? Det er en typisk svaghed på 1,8 motor, hvis din er det... Og hvis du er i tvivl om hvor den sidder, så kan du bukke dig ned i motorrummet mens du rokker med den indsugningen (sort plastik som sidder bag topstykket), så burde du kunne se om der er hul på flangen, som sidder mellem indsugningsmanifolden og indsprøjtningensdelen..
    Ellers så som der bliver sagt, så tjek den slange der gør fra bremseforstærkeren og over til indsugningen.

Hvis det var mig havde jeg nok skiftet lambdasonden, den koster godt nok knap 1300 hvis man køber den ved vw, men prøvede med min egen golf at den ikke kørte optimalt, og havde computer på den, og den sagde at alt var som det sku være, men det hjalp alligevel da jeg så købte en ny lambdasonde..
    Kan som der også bliver sagt, også være din kat...

• #23   5. maj 2010 B Jamen den flange du snakker om fik jeg skiftet for 2 år siden er der godt nok meget meget små revner i den, men ikke som sådan hul i den..

Kan det betale sig at skifte olie og benxinfilter ved sådan et problem her?

• #24   7. feb 2011 lige inden du skal til syn, så fyr den 100% af på en lang vej(evt. motorvej) og pil luftfiltret ud.. så du tager til syn uden luftfilter og hvor bilen lige er blevet fyret af... det har hjulpet mig mange gange smiley

Kommentér på:
For meget forurening Vw vento..

Annonce