6.182 visninger
|
Oprettet:
smøre tromlebremser ved bakkerne? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg skal til at lave bagbremser på min daihatsu, da den bremser over 30% skævt..
Hjulcylindre osv er i orden, så mistænker at jeg ikke fik smurt det ordentligt dengang jeg lavede dem sidst.
Hvad smører i med derinde? Det er et system med clips og fjedre der holder bakkerne på plads, samt håndbremsekabler der hiver den forreste bakke ud mod tromlen.
Hvor smører i, og hvad smører i med? Sidst smurte jeg med kobber-fedt...
Smører i også på den inderste side bakken, så den ikke ruster sig fast mod "ankerpladen" ?
jan 2003
Følger: 129 Følgere: 255 Biler: 13 Emner: 780 Svar: 7.990
aug 2007
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 5 Emner: 47 Svar: 385
apr 2004
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 88
Adskil de hele. Slib støttepunkterne på ankerpladen rent. Smør med kobberfedt på disse punkter. Slib overfladen på bakkerne let med smergellærred. Genmonter det hele igen. Slib kanten i tromlen, hvis der er en rustkant. Juster det hele korrekt ud.
Bremser den stadig skævt. Så skal der nyt på.
PS: Vær nu sikker på at alt kan bevæge sig let, og at dine hjulcylindre ikke er det mindste utætte.
mar 2007
Følger: 99 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 659
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 166
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
nej, jeg er godt klar over at kobberfedtet ikke må røre belægningen - kun liige der hvor de hviler mod ankerpladen
Systemet er "selvjusterende" har jeg forstået - jeg skal bare samle det korrekt, og presse nogle gange på bremsen, så bakkerne trykkes ud, så trækker fjedrene det tilbage, og så skulle det være "justeret".... Jeg tager et par billeder i morgen eftermiddag
daniel: den med at slibe på kontaktpunkterne på ankerpladen var faktisk et ganske godt tip - det skal jeg huske
Justering er en modhage ting du "løsner" så den ene bakke trækker sig sammen - så skal tromlen på, der skal bremses et par gange, så modhage-systemet holder bakken ud mod - og til sidst skal håndbremsekablerne strammes
Hjulcylindrene er knap et år gamle, da jeg skiftede komplet kobberrør, hjulcylindre, tromler og bremsevæske op til syn.
Men har vist fået nørklet lidt rundt i bagbremserne..
Tak for tipsne, jeg skriver når det virker i morgen ( det skal det fandme !
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 166
apr 2004
Jeg justerer altid bremsebakkerne manuelt ud hvergang.
Og jeg lever af det til hverdag. Så det bliver da til et par biler om dagen:-)
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
Det er lidt specielt, for den bakke jeg løsner med klik-systemet, er ikke den samme bakke som håndbremsen hiver i hehe
Jeg napper nogle gode billeder i morgen og lægger ind hehe - er lidt nysgerrig hehe
apr 2004
smøre tromlebremser ved bakkerne?