{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.182 visninger | Oprettet:

smøre tromlebremser ved bakkerne? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg skal til at lave bagbremser på min daihatsu, da den bremser over 30% skævt..


Hjulcylindre osv er i orden, så mistænker at jeg ikke fik smurt det ordentligt dengang jeg lavede dem sidst.


Hvad smører i med derinde? Det er et system med clips og fjedre der holder bakkerne på plads, samt håndbremsekabler der hiver den forreste bakke ud mod tromlen.

Hvor smører i, og hvad smører i med? Sidst smurte jeg med kobber-fedt...

Smører i også på den inderste side bakken, så den ikke ruster sig fast mod "ankerpladen" ?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  smøre tromlebremser ved bakkerne?
  • #1   6. maj 2010 bakkerne skulle da ikke gerne støtte op af ankerpladen

  • #2   6. maj 2010 brugte kun bremse rens og lidt wd40. da jeg skiftet mine. og det fungere da endnu.

  • #4   6. maj 2010 Hvis de ikke skulle støtte op ad ankerpladen, hvad skulle de så støtte op ad??

    Adskil de hele. Slib støttepunkterne på ankerpladen rent. Smør med kobberfedt på disse punkter. Slib overfladen på bakkerne let med smergellærred. Genmonter det hele igen. Slib kanten i tromlen, hvis der er en rustkant. Juster det hele korrekt ud.
    Bremser den stadig skævt. Så skal der nyt på.

    PS: Vær nu sikker på at alt kan bevæge sig let, og at dine hjulcylindre ikke er det mindste utætte.


  • #5   6. maj 2010 mht hjul cylindre har du så prøvet at løfte manchetten væk så du kan se i`nd?


  • #6   6. maj 2010 Hvis du gør som daniel S siger, så er du sikret korrekt bremse-montering. Alt andet bliver noget sjusk. Husk at bremsebelægningen skal være helt fri for fedt og snavs, brug evt bremserens eller rense-benzin.

  • #7   6. maj 2010 Bo L:
    nej, jeg er godt klar over at kobberfedtet ikke må røre belægningen - kun liige der hvor de hviler mod ankerpladen smiley

    Systemet er "selvjusterende" har jeg forstået - jeg skal bare samle det korrekt, og presse nogle gange på bremsen, så bakkerne trykkes ud, så trækker fjedrene det tilbage, og så skulle det være "justeret".... Jeg tager et par billeder i morgen eftermiddag smiley


    daniel: den med at slibe på kontaktpunkterne på ankerpladen var faktisk et ganske godt tip - det skal jeg huske smiley

    Justering er en modhage ting du "løsner" så den ene bakke trækker sig sammen - så skal tromlen på, der skal bremses et par gange, så modhage-systemet holder bakken ud mod - og til sidst skal håndbremsekablerne strammes smiley


    Hjulcylindrene er knap et år gamle, da jeg skiftede komplet kobberrør, hjulcylindre, tromler og bremsevæske op til syn.

    Men har vist fået nørklet lidt rundt i bagbremserne..

    Tak for tipsne, jeg skriver når det virker i morgen ( det skal det fandme ! smiley )


  • #8   6. maj 2010 Nu har du jo fået lidt hjælp, og det lyder til at du har forstået fremgangsmåden. Det skal nok komme til at virke, det er bare at komme i gang smiley

  • #9   6. maj 2010 Selvom der er selvjusterende, kan du sagtens selv justere dem nogle klik længere ud manuelt. Det giver gerne en lidt bedre håndbremse.
    Jeg justerer altid bremsebakkerne manuelt ud hvergang.

    Og jeg lever af det til hverdag. Så det bliver da til et par biler om dagen:-)


  • #10   7. maj 2010 daniel S:

    Det er lidt specielt, for den bakke jeg løsner med klik-systemet, er ikke den samme bakke som håndbremsen hiver i hehe smiley

    Jeg napper nogle gode billeder i morgen og lægger ind hehe - er lidt nysgerrig hehe smiley


  • #11   10. maj 2010 Det er lige meget, da håndbremsen aktiverer begge bakker.

Kommentér på:
smøre tromlebremser ved bakkerne?

Annonce