{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.339 visninger | Oprettet:

Peugeot 206 1.4 HDI KM/L - noget galt? {{forumTopicSubject}}

Hey BG smiley

Jeg har selv en anelse om hvad det kan være, men vil lige høre jer herinde.. Min 206 1,4 HDI har trillet 216.000 km, men jeg synes ik rigtig den går så langt på literen som den skal.

Her er et link til hvordan mine tankninger har været indtil nu : http://www.spritmonitor.de/en/detail/388870.html

Ifølge en pålidelig kilde (Hehe ;), som triller 206 1,4 HDI 2003, går min ca 200km for lidt på en tank smiley Min har lige fået BellAdd dyserens i tanken, men synes ik rigtig det har gjort nogen forskel. Skal op til Landberg og have en indsugningsrens, hvilket efter sigende skulle give en forskel.

Men tænker lidt på om det kan være et trykrør eller lign. som gør at den ikke rigtig kører de km/L den skal? Min kollega's Fiat Stilo kig heller ikke så langt på literen som den burde, og han fandt ud af at det var et utæt trykrør.

Andre ideer er velkomne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 206 1.4 HDI KM/L - noget galt?
  • #1   12. maj 2010 Min kørestil pt. er blandet, men mest motorvej med næsten konstant 130km/t / 3000RPM. Kører på 16" Orig. Peugeot Alu med Uniroyral Rainsport1 m. korrekt dæktryk (sidst jeg tjekkede). Forsøger at holde den under 3k RPM altid.

• #2   12. maj 2010 Min 206 1.4, kører omkring 900km i snit med 17" dæk på, ved blandet kørsel, lange stræk og motorvej, 90-120 km/t. Med mine 14" vinterhjul på ca 1100km i snit, på samme strækning.

• #3   12. maj 2010 Thomas T

Min køre sådan ca også det samme.
    Men hvordan er motor temparaturen på den??

Skal have skiftet min termostat da jeg kun når op på den første "streg" på måleren. altså under 70grader

• #4   12. maj 2010 Min ligger 1 streg under midten på varmemåleren.

Den går kun over hvis jeg holder længe i tomgang.

• #5   12. maj 2010 hvis du ligger på de 130 km/t kører den ca 17 km/l , men hvis du køre lidt langsommer ca 110-120 for du ca 20/21 km/l prøv det.. det er dit kørsels mønster fejlen ligger.

• #6   12. maj 2010 .

• #7   12. maj 2010 Yes, det er Thomas K der er min sammenligning, hæhæ smiley du snakkede om 580km ved halv tank, der har jeg kun haft den lidt over 300 smiley

Ang. motortemp, ligger den ca som på det her billede, og flytter sig aldrig http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1545035.jpg - Så jeg tror ikke dét er noget problem.

Morten P: Det kan godt være du har ret smiley 3000RPM ca hele tiden suger jo nok en del diesel.. Vil dog alligevel have indsugningsrens alligevel smiley

• #8   12. maj 2010 det bedste ville være at lave din diameter indv om på dit egr rør. og der efter rense din indsugnings manifold

• #9   12. maj 2010 Hmm forklar Morten smiley Er ik helt med

• #10   12. maj 2010 Ved blandet kørsel går vores helt nye 206 1,4 HDI 8-900 km på en tank, så med mindre du starter bilen og kører 100 km/t konstant kan du aldrig komme ret meget længere op. Eller vi kan ihvert fald ikke..

• #11   12. maj 2010 Kan godt være min fod er for tung... Men TBK's og min svigerfars helt nye 206+ 14 hdi går ihvertfald længere end min smiley 800-900 ville være en forbedring for mig.. Tror jeg vil prøve at køre med lidt lavere RPM smiley

• #12   12. maj 2010 Jeg syntes også min Fiesta 1.3 kørte alt for lidt på literen. Den er oplyst til 16,4. Men jeg fik den næsten aldrig over 12-13 km/l. Så læste jeg lidt og så nogle videoer på nettet, om økonomisk kørsel. Jeg prøvede at køre efter det jeg så havde set og læst mig til og vupti, så målte jeg den til at køre 15,8 km/l ved blandet kørsel.
    Det krævede en total kørestils ændring.
    Dvs. jeg skifter gear forholdsvis hurtigt, ved ca. 2000 omdr. og køre i det højeste gear der er muligt, uden den sejtrækker alt for meget. Man kommer lidt langsommere afsted, men til gengæld holder man ikke så meget for rødt lys smiley
    Det der er sværrest at vænne sig til, er kun at køre 90 km/t på motorvejen! Men det er kun omkring 5 minutter man kommer senere frem på en længere tur på ca. 50 km. Og det hjælper MEGET på økonomien!

Glæder mig til at se hvor langt den har kørt næste gang...

Det var bare mine erfaringer, held og lykke med forsøget på at køre længere smiley

• #13   12. maj 2010 Kenneth, yeah tror jeg du har ret i. Ved godt det er foden der bestemmer smiley Og har da osse forsøgt at skifte gear hurtigt og lade den køre i højt gear, men det kan godt være svært at omlægge sig til når man kommer fra en frisk benziner hehe. Og ja, det er ikke meget mere end 5mins forskel på 110km/t og 130km/t - det føles bare så damn slow smiley

Men må jo nok overtale min fod til at gå i bedstefar-mode... hehe

• #14   12. maj 2010 Hehe, man føler sig lidt som en knold på vejen for de andre bilister, selvom man ligger helt inde i højre bane. Men så må de jo bare overhale, istedet for at ligge helt oppe i rø*** på mig!
    Jeg kunne godt mangle en fartpilot, til at hjælpe med at holde den på de 90 km/t. Det skal jeg ha i den næste bil!
    Overvejer kraftigt at købe en Smart Fortwo 0,8 CDI. Den ville fint passe til mit kørsels behov. Og køre endnu længere på literen...

• #15   12. maj 2010 90km/t er dælme da osse slow på motorvej smiley 110-120 kan jeg gå med til..

Gad virkelig osse godt ha fartpilot.. Er helt klart på ønslelisten smiley

Smart, hehehe, jamen hvis man kan nøjes er den jo sikkert fin smiley

• #16   12. maj 2010 Jeg har set at man kan købe noget er hedder en ScangaugeII. Det er en lille køre computer, der bla. kan vise dit aktuelle forbrug i liter pr. 100 km. Den skal bare tilsluttes et OBD2 stik og indstilles, så den passer til din bilmodel. Den koster ca. 1000 kr. på ebay.dk

http://search.eim.ebay.dk/?Query=scangauge+2

• #17   12. maj 2010 Det lyder egentlig meget fornuftigt Kenneth smiley Vil jeg da checke op på.

Skal osse ha fundet ud af hvilken fartpilot der evt kan sættes i min bil... Original eller eftermonteret. Uniq-import har noget, i know, men om det dur ved jeg ikke smiley

• #18   11. apr 2011 hvad fandt du ud af med dit disel forbrug ???
    min 206 1,4 hdi køre også ca 200 km fære per tank

• #19   14. apr 2011 Det var kørestilen der sku ændres smiley Man skal køre i lave RPM altid, skifte gear hurtigt, ikke køre den ud i gearene. Kører tit i 4 gear inden jeg når 50km/t. Dvs morfarkørsel sikkert, men jeg kører langt på literen smiley max 110 på motorvej osv.

Ellers husk at gi motoren BellAdd engang imellem. Dyserens/indsugningsrens og additiv i tanken, så kokser den ikke. Www.landberg.dk

• #21   22. okt 2012 Hehe nu er det jo et gammelt indlæg, har ændret min kørestil smiley Denne tråd handler om min første 206, som jeg desværre fik aflivet. Højeste måling jeg havde på den, er 22,2 km/L (mener det var på 17"), og min nuværende 1,4 HDi 2003'er har jeg haft på 21,3 km/L på 17", men har også kun haft den i små 4mdr smiley

små hjul og ændret kørestil, så er 1.4 HDi din bedste ven - jeg elsker den motor smiley

• #22   22. okt 2012 Husk at holde din motor ren med BellAdd og skift olie og filter efter serviceintervaller. Vagshop har en BellAdd servicepakke til diesel, der spiller max.

http://shop.vagtech.dk/product_info.php/bell-add-servicepakke-diesel-p-81

• #25   23. okt 2012 Det er en 8v, for den har ingen intercooler.

PSA DV4TD, samme motor der ligger i Ford Fiesta, der hedder den bare DLD-414. Der findes åbenbart en 16v intercoolet 1,4'er, men tror ikke vi har den i DK. Har ihvertfald aldrig hørt om den smiley

http://wikicars.org/en/Ford_Duratorq_engine

• #27   26. okt 2012 Det gør de heller ikke, men motoren er udviklet i samarbejde med Ford smiley PSA er vidst mest fransk, Citroen/Peugeot/Ford eller noget i den stil. Motoren ligger også i et par Mazda'er.

Men ja, 21-22 km/l har jeg kørt. Ved små hjul og extrem morfarkørsel kan du godt snige noget længere op, har jeg fået at vide.

• #28   26. okt 2012 En 1,4 hdi er en ren Psa motor ford har bare lånt den fordi de ikke selv kan lave ordentlige diesel motore de har også 1,6 hdier og 2,0 er i nogle af deres modeller

Vi har også lånt en motor fra dem deres 2,2 puma diesel som kun ligger i boxer3eren og det var så mindre heldig den brækker sig konstant

• #29   28. okt 2012 Hehe det tror jeg du har ret i smiley PSA Commonrail, det dur

• #30   29. jan 2013 Sådan en 1.4 hdi burde køre mindst 24-25 i snit efter min mening. Jeg kører ikke peugeot, men har ca. Samme kørselsmønster(mest motorvej ved max. 110km/t.) kører 22-23 km/l i min chippet Ibiza 1.6 tdi. Køre med 17 tommer hjul.

Kommentér på:
Peugeot 206 1.4 HDI KM/L - noget galt?

Annonce