{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.312 visninger | Oprettet:

metallisk lyd ved venstre sving! {{forumTopicSubject}}

Når jeg drejer til venstre forekommer der en høj metallisk lyd fra venstre forhjul(der nede fra). Det forekommer når der ca. drejes med "halv kraft", dvs når man skal lave et ganske almindeligt venstre sving. Nogen som har ideer til løsning af dette problem?.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  metallisk lyd ved venstre sving!
  • #1   6. apr 2003 Det er en polo 1. 6 (1997).......jamen, der er ingen ting når der køres lige ud, men når man drejer kommer denne her metallisk skurrende lyd og den opstår man drejer med ca. halv kraft(almindeligt venstre).

• #2   6. apr 2003 prøv at tjek dine kaliber om der er noget det går på eller dine klodser, men der er vel ikke noget når du bremser??

• #3   6. apr 2003 Måske ankerpladen der er trykket skæv på en måde.

• #4   6. apr 2003 høj metallisk lyd...når du har tjekket dine ankerplade/skjolde, så kan du jo se efter om bremseklodserne kan "bevæge sig frit" i calipren...for det kan da godt være at det har været en hård vinter for dem...hvis du altså ikke allerede har tjekket dem da du satte dine sommerhjul på !

• #5   7. apr 2003 poloen er forhjuls trukken så det kan være dit differentale(eller hvordan det nu staves) i din gearkasse som er stået af.

• #6   9. apr 2003 Det kan være rigtig mange ting..! Servoen... tårnlejer... støddæmper... bremser.. ophæg... løs inderskærm...! Men jeg tror ikke det er ankerpladen...! For så vil lyden komme i med pauser imellem...! KNAS........... KNAS...... KNAS.. afhængigt af hvor hurtigt du køre..!? Og lyden vil ændre sig ved nedbremsning....! enten bliver højere eller mindre..! det vil jeg mene..!

• #7   10. apr 2003 tak for de mange indlæg.....jeg besluttede at køre på værksted med bilen og de fandt fejlen. Det sjove var(hvis så noget er morsomt), at den metalliske lyd kom fra venstre side men fejl var på højre side. Der var en eller anden møtrik/skrue som var gået løs....det kostede mig en arbejdstime..men nu køre bilen optimalt igen, så det var jo heldigt sluppet. Årsag...jeg muligvis var kørt i et meget dybt hul som havde resulteret i at den var slået løs.

Endnu en gang tak

Kommentér på:
metallisk lyd ved venstre sving!

Annonce