{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

Problemer med min 1,6XSI! Hjælp {{forumTopicSubject}}

Okay, gutter..! I må simpelthen hjælpe mig nu, jeg er ved at gå amok på min bil, da den, den sidste måned ikke har lavet andet en at drille og irritere mig Jeg har 3 problemer med bilen pt., min diagnose lampe lyser, min benzin-forbrug er blevet meget dårligt og min motor hakker!?

Diagnose lampen lyser?
Jeg har nu i noget tid, kørt med at min diagnose lampe lyser, men den lyser ikke konstant, men kommer og går!? Fx i går morges da jeg kørt på arbejde (52km hver vej), troede jeg endelig at den var holdt op med at lyse, men da jeg næsten var fremme ved mit arbejde (ca. 45 km) begyndt lampen pludselig lyse, og de gjorde den så resten af vejen. Da jeg så kørte hjem fra arbejde, begyndt lampen allerede at lyse da jeg startede motor, og efter at ha kørt ca 100m holdte den med at lyse, men begyndte så desværre at lyse 2 km senere og lyste indtil jeg holdte hjemme i indkørslen, altså ca. 50 km har lampen lyst! Hvad kan det skyldes? Ved mange vil mene det er lambdasonden, men har lige snakket med den forrige ejer af bilen, og han siger han skiftede lanbdasonden lige inden jeg købte den (ca. 5-6 mdr. siden) og mekker siger også at den ser meget ny ud! Hvorfor lyser min lampe?

Mit benzin-forbrug er dårligt?
Den sidst måneds tid har mit benzin forbrug, været væsentlig dårligere end førhen, jeg køre dagligt 2*52 km, og her til morgen har den næsten slugt en kvart tank (ca.) på at køre 52km, og det skal sige at jeg køre som jeg altid har gjort! Efter at ha snakket med den forrige ejer, mener han at den er en temperatur måler (skulle sidde ved styrboksen?), som skulle være problemet, et eller andet med at bilen hele tiden tror at motoren er kold, og derfor bruger meget benzin?! Lyder det rigtigt eller kan det være noget helt andet?

Min motor hakker?
Min motor har det med at hakke meget mellem 2000-3000 omdr., og især når jeg rammer et vis sted, går den fuldstændig amok, tror det er omkring 2100 omdr.! Min bil er også blevet meget tøvende i mellem 2000-3000 omdr., lidt lige som den gerne vil frem ad, men noget holder den tilbage!? Hvordan kan det være?`

Det skal siges at bilen er en 1,6 XSI, hvor motoren er modificeret lidt, der er Rallye-insugning, banan-manifol, skarpere knaster.
Har også prøvet at få udlæst min bil, dog uden held, da bilen ikke ville/kunne udlæses!?

Hvad sker der for min bil? Håber nogen kan hjælpe eller komme med forslag!?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med min 1,6XSI! Hjælp
Kommentér på:
Problemer med min 1,6XSI! Hjælp

Annonce