{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.788 visninger | Oprettet:

Udskiftning af motor peugeot 206 {{forumTopicSubject}}

Hej...

Jeg skal have skiftet min motor i min Peugeot 206.
Men har lige et par sidste spørgsmål.
Nu er det en mekaniker ven der skal skifte den. Men er stadigvæk nervøs for det smiley Så skal lige have dobbelt tjekket det hele..

Motor: Har fundet en motor til 8000 leveret fra en 2003 som har kørt ca 120.000 km. Er en gammel forsikrings sag. Og det var bagsiden af bilen der blev beskadiget.
Det er da en god pris ikke?
Er en 1,4 HDi

Ved at motoren skal ud fra neden.

Når den "nye" motor er sat i. Hvordan ser det så ud med computeren som sidder i bilen. Skal bilen en tur forbi peugeot, så den lige kan kodes igen?

Instilling af motoren, dette skal vel også gøres. Eller er det ikke nødvendigt når det er en brugt en??

Håber i kan hjælpe mig lidt med spørgsmålene. Og der kommer nok et par stykker til, når jeg for det hele på plads..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udskiftning af motor peugeot 206
  • #1   27. jul 2010 Skift altid tandremmen på den "nye" motor, og når du er igang vandpumpen med os.

ang det med computeren, så skal der ikke kodes eller skiftes noget der, hvis det er den samme motor du smider i. der skal ikke laves nogen indstillinger af nogen art.

• #2   27. jul 2010 Nu er jeg ikke ekspert, men ved en del om 206, hvis motorstyringen er den samme, så er det bare i med motoren, når du nu er igang, så skift da tandrem og vandpumpe og remstrammerhjul og vrem.

• #3   27. jul 2010 Enig med kenneth smiley

• #4   27. jul 2010 det ville da også være rimelig normalt og få "computeren" med til den "nye" motor .

Og husk lige at skifte div remme osv rigtig nemt når motoren alligevel er ude af rummet smiley

• #5   27. jul 2010 Tandrem og og det hele skal også skiftes.
    Tandremmen var skyld i at den gamle motor ikke virkede...
    ud over det bliver termostaten også skiftet. da den ikke engang når op på 70 grader..

Så den vil stortset sige, at det er bare og smide den nye i, også køre skidtet

• #6   27. jul 2010 Du skal være OBS på at tandrem, vandpumpe, olie,m.m. SKAL skiftes hvis du har købt motoren ved en ophugger, og i dit tilfælde vil det også være smartest at få skiftet på et værksted eller af en mekanikker som kan have værkstedet i ryggen, hvis motoren skulle gå kort tid efter.
    Mange ordentlige hugger giver nemlig garanti på motorene de sælger, men tit kun hvis du skifter disse dele....

Men bare hvis du ikke lige vidste det..... smiley

• #7   27. jul 2010 Har godt læst på huggeres hjemmeside. og der er nogle ting der skal skiftes før man for det ½ år reklamationsret.

Hvad mener du med at have værkstedet i ryggen..
    Det er en kammerart der hjælper mig. Så det er ikke et værksted der laver det.
    Det vi lblive alt for dyrt, hvis jeg skulle have lavet det på værksted..

• #8   27. jul 2010 At i skal gemme kviteringer for alt i har skiftet og evt. tage billeder af det i laver og ikke mindst finde dataer over skift af remmen....

For overfor private kan huggere godt være nogle banditter ig sige at det ikke er fagfolk der har skiftet de ting...
    Det har de sværer ved at snyde sig udenom ved et værksted, da de j har en interesse i at værkstedet bruger dem, en privat er jo bare en lille fisk i havet... smiley

• #9   27. jul 2010 Nå på det måde..

Jamen det har du fuldstændig ret i..

Kvitteringer bliver også gemt. skal jo af med bilen på et tidspunkt. Og vi klare de fleste af tingene selv.. Så alle kvitteringer er gemt. i den tid jeg har haft den.

• #10   27. jul 2010 Motor styrring er vel nøjagtig den samme. Når det er en 1.4 HDI jeg skifter til med motorkoden 8HX nøjagtig som den der sidder i nu..

Kommentér på:
Udskiftning af motor peugeot 206

Annonce