{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.610 visninger | Oprettet:

Dsg gearkasse hjælp. Rasler :-( {{forumTopicSubject}}

Hey. Har min Audi 2.0 TDI dsg som er begyndt at rasle engang imellem når den holder i
Park og netrual. Når den står i gear f.eks drive så siger den intet. Nogle der kender det problem?? Den trækker som den skal det eneste er egentlig en lyd som
Kunne minde om en udstødning som rasler under bilen (det er det jo så ikke men kun for eksempel)

Aner ikke hvad jeg lige skal gøre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dsg gearkasse hjælp. Rasler :-(
  • #2   21. aug 2010 det er HELT sikkert en rasle lyd, og ikke resonans smiley tænkte på det, men er helt sikker på at problemet ligger et andet sted end resonans smiley

• #3   22. aug 2010 Indmaden i din katalysator.

• #5   22. aug 2010 det gør jeg self også mandag smiley
    men det er bare om der sker noget ved at kører i bilen? eller om den bare skal parkeres?

• #6   22. aug 2010 sikkert svinghjul

• #7   22. aug 2010 rasle, banke lyde i tomgang, .. det er 90% svinghjul..

• #8   22. aug 2010 har også fået afvide det måske skulel være svinghjulet?

er det let at skifte for en "normal" mekaniker, eller SKAL den ind til smc og laves? og i så fald nogle der kender prisen på dette.

• #9   22. aug 2010 lad en med forstand på det lave den, jeg har skiftet en del dsg gearkasser, og svinghjul, altså hvis du lader en "uath" lave det ja timeprisen er mindre, men de bruger helt sikkert mere tid på det end en auth.... i snit tog det vel 5-6 timer at udskifte svinghjul på dsg passat/touran for en rutineret... og så kørte det 100% første gang, men mon ik svinghjul koster omkring de 8-10.000 gjorde det dengang

• #10   22. aug 2010 find en mellemting mellem smc - og den normale mekker... find en der er har vag som speciale,... og aftal en fast pris på rep. en mekker kan høre om det er svinghjulet 100% ved at lytte... der er ingen ting at tvivle der.

• #11   22. aug 2010 okay.

hold da op det var lidt af en pris! smiley

det var noget lort, smiley øhh jeg må ud til smc med den mandag og hører dem, og ellers må man jo tage til flensborg og få bilen lavet hvis det er helt tosset med prisen ! smiley

• #12   22. aug 2010 mangel på olie eller svinghjul der død

Hvis du kører ved lav fart i højt gear og giver fuld gas og det ryster. Så det helt sikkert svinghjul.

Har skiftet svinghjul på mange som var chippet. Så hvis du kører med chip så job et fra en større model

• #13   22. aug 2010 altså .. allerede når du skriver flensborg, så kan du helt sikkert barbere 40 % af stumperne... og hva tager de i timen 3-400 kr

• #14   22. aug 2010 jaa nemlig..

jamen syntes ikke den kører specielt dårligt :S måske når man skal starte så "hopper" den afsted, men når du først kører er der intet.

• #15   22. aug 2010 Hei..
    Jeg har i sidste måned skiftet svinghjul på min 2,0 TDI DSG.
    Det kostede 7000 kr ved SMC som efter hvad jeg kunne finde ud af var de eneste der kunne skaffe dem inden for fornuftig tid.

Time mæssigt skal du forvente ca. 1 dags arbejde, gearkasse osv skal af.
    Men en ting er at den rasler, hvis den kører fint nok har du tid at løbe på, men du kan godt begynde at lægge pengene til siden for det kommer inden længe. Kørte selv med min "raslen" i 5 måneder.
    Men hvis jeg var dig, så kør til flensborg. Ring derned og snak med en af dem der kan dansk, gi dem stelnummer så de kan få dele hjem, og så lav en tur derned.

• #16   22. aug 2010 Hei..
    Jeg har i sidste måned skiftet svinghjul på min 2,0 TDI DSG.
    Det kostede 7000 kr ved SMC som efter hvad jeg kunne finde ud af var de eneste der kunne skaffe dem inden for fornuftig tid.

Time mæssigt skal du forvente ca. 1 dags arbejde, gearkasse osv skal af.
    Men en ting er at den rasler, hvis den kører fint nok har du tid at løbe på, men du kan godt begynde at lægge pengene til siden for det kommer inden længe. Kørte selv med min "raslen" i 5 måneder.
    Men hvis jeg var dig, så kør til flensborg. Ring derned og snak med en af dem der kan dansk, gi dem stelnummer så de kan få dele hjem, og så lav en tur derned.

• #17   22. aug 2010 Er du intt. er der en i Aalborg der har 100% styr på det. Han har eget værksted, men arbejdet ved SMC.
    Kører speciale i VAG biler...
    MEGET billigere i timen en smc.

• #18   22. aug 2010 jaa, er det en du har nummer på`? så må du da meget gerne sende det.

og er det en du selv har brugt?

• #19   22. aug 2010 Ja har selv brugt ham... Han er en gut der ved hvad han snakker om.
    Sender lige en pm.

• #20   22. aug 2010 jep.

men det er også mærkeligt det er bare som om det er en LILLE smule der er snak om, for snart jeg gasser bare minimalt op i frigear så stopper det, det er næsten intet

• #21   22. aug 2010 slup i svinghjulet, .. .. mangle biler har problem med svinghjul specielt diesel biler...

• #22   22. aug 2010 Yep... 100% samme syntomer som min.. Er slet ikke i tvivl om det er koblingen.

• #23   22. aug 2010 så i mener det er svinghjulet der skal skiftes? og så ny olie på vel?

• #24   22. aug 2010 Svært at tage en gearkasse af uden olien skal tappes af også.. smiley
    + en nyt filter på gearkassen..

• #25   22. aug 2010 Ring til Autogear Nord i Ålborg.... han kan hjælpe dig.

Han er expert i DSG gearkasser...

• #26   22. aug 2010 Der er sgu ingen grund til at hidkalde jeres såkaldte "eksperter"... det er svinghjulet der skal skiftes, noget enhver mekker med bare en lille smule evner kan gøre.

Kommentér på:
Dsg gearkasse hjælp. Rasler :-(

Annonce