12.967 visninger
|
Oprettet:
Ingen varme i kabine {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger, så kommer der ingen varme i kabinen. Jeg har smidt helt ny termostat i bilen, men der kommer stadig ingen varme, kun lidt lun luft.
Og det kan jo næsten ikke være vandpumpe, når bilen ikke koger. Nogen der har en ide til hvad det ellers kan være?
Kan det være Varmeelementet`?
Bilen er en Bmw E36 318ti
jun 2010
Følger: 15 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 25 Svar: 873
Samt ville jeg nok tjekke din vandpumpe for og tjekke det ikke er dit skovlhjul der er væk.
mar 2009
Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 336
Ja det kunne da godt være jeg lige skulle dobbelt tjekke det.
Men kunne det ikke også være Varmeelement?
jun 2010
Husk bedste måde og udlufte på er og løsne skruen (den ved siden af hvor du fylder på), fuld varme og blæser på bilen og have den hævet så meget i fronten som muligt og så lade den stå i tomgang ca 15 min til der kun kommer vand ud af udluftningsskruen så lukker du skruen og done. Husk og have rigeligt med væske klar da bmw'erne sluge temmelig meget min tager feks 10 liter så skulle ikke undre din sluger en 6-8 liter.
mar 2009
Det lyder som noget du har prøvet før, så det vil jeg sq lige prøve imorgen.
Det er ret så koldt at køre på arbejde kl 06.00 uden nogen form for varme i bilen (:
jun 2010
Ja det tror jeg sgu gerne det er, men du skriver bare en PB hvis det går helt i kage
mar 2009
Det gør jeg (;
men håber sq det virker, og mange tak for Hjælpen (:
jun 2010
Den tjekkes ved og stikke en foldt avis i blæseren den må ikke stoppe med det samme og samtidig skal din blæser stige i omdrejninger i takt med bilen får flere ommdrejninger også.
mar 2009
Smider lige en Besked forbi imorgen, om det har hjulpet (:
jun 2010
mar 2009
apr 2003
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 77 Svar: 594
Skiftede termostat og temp-sensor uden effekt. Efter nogle dages yderligere kørsel blev bilen meget varm og begyndte at bruge vand/kølervæske.. Samtidig begyndte den at køre dårligt og ryge lidt hvidt.. Det viste sig så at toppakningen var røget. Grunden til den manglende varme og den defekte toppakning skyldes at vandpumpen havde tabt pumpe-hjulet, så vandet ikke længere kunne cirkulere ordenteligt. Så i disse dage er jeg så ved at udskifte toppakning, vandpumpe, tandrem og diverse hjul samt olie, filter og kølervæske.. Det foregår i bidende kulde på parkeringspladsen hvor jeg bor, da jeg desværre ikke har et indendørs sted og stå - og så kommer sneen selvfølgelig
Men i dit tilfælde kan det være noget af følgende:
- Defekt termostat (åben konstant = lav temperatur og manglende varme til motor og evt. kabine)
- For lav mængde kølervæske eller luft i væsken
- Defekt reguleringsventil til varmefordelingen i kabinen
- Defekt/dårlig vandpumpe
- Skidt i kølesystem og slanger
- For lav procentdel af kølervæske i forhold til vand = Der kan dannes is i kølesystemet nu det er blevet koldere, hvilket kan hindre en god cirkulation og endda "dræbe" motoren..
Fejlen vil nok være en af ovenstående, men der kan selvfølgelig være opstået mere eller mindre sjældne fejl også.
Ved Mondeo (Zetec) er varmefordelingsdyserne styret af vaacum. Nogle af disse slanger kan hoppe af eller blive utætte så varmen ikke kan tændes fra varmepanelet i bilen. En vaacumstyret ventil som skal åbne for det varme vand ind til varmeapparatet forbliver så lukket, hvilket resulterer i en kold bil. Jeg er ikke sikker på det er sådan i dit tilfælde, men der vil under alle omstændigheder være nogle spjæld der skal kunne bevæge sig
Men held og lykke med det...
Det er et irriterende problem på denne årstid ihvertfald
Mvh.
mar 2009
Tak for beskrivelsen, Men kan sige så meget at det ikke er toppakningen, og luft i systemet er også udelukket, da jeg har luftet den ud igen idag. (;
sep 2017
Følger: 1 Svar: 3
sep 2017
sep 2017
Ingen varme i kabine